Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

8 Haziran 2009 Pazartesi

Çocuklarla Sinema


Dün yani pazar günü, çocuklarımla sinemaya gittik. Planımızda yoktu ama "bakalım hangi filmler varmış" derken kendimizi sinemada bulduk. Eşim bize katılmadı. Bizde üçümüz anne çocuk günü yaptık. Malum benim Tom ve Jery'm, her konuda olduğu gibi bunda da fikir ayrılığına düştüler. Uzunca bir karasızlıktan sonra Müzede Bir Gece adlı filme gidelim dedik. Biletleri alırken görevli bayana "yaş sınırı var mı?" diye sormayı da ihmal etmedik. Fakat bize dört yaş denmesine rağmen filmin en başında koskocaman "7 yaş ve üzeri" yazıyordu. Bir an oğlumla göz göze geldik çünkü kızım henüz beşbuçuk yaşında. Kısa bir tereddütten sonra, kızıma döndüm ve "benim bakma dediğim yerlere bakma olur mu?" dedim. Ben çocuklarımla oturur çizgi film bile izlerim, filmlerdeki animasyonları, efektleri anlatırım. O yüzden kızımın filmde kalmasına müsade ettim ve izledik.

Neyse ki, umduğumuz gibi çıkmadı. Bazı çizgi filmlerden bile daha masumdu. Kızım arada sıkıldı kalktı dolaştı. Oğlum bayılır böyle fantastik filmlere, o pür dikkat seyretti ve çok beğendi. Çıkışta babasına heycanla anlattı. Eşim bize katılmadığına pişman oldu.

Fantastik filmlerden hoşlananlar için, özellikle hayal gücü geniş olanlar için izlenebilir güzel bir film. İçinde bazı bilgileri de barındırıyor. İlk kadın pilot, Mısır Tanrısı, Napolyon, Einstein, Abraham Lincoln, uzaya ilk giden maymun gibi daha bir sürü tarihi olay ve şahsiyet...Bu tarihi yüzlerin canlanmış bir şekilde önümüze çıkması, bazı bilgilerin eğlenceli bir şekilde sunumu çocuklar açısından akılda kalıcıydı. Bu bakımdan da hoş bir film.


Hep birlikte gittik yemek yedik, biraz alış veriş, sonra tatlı bir yorgunlukla eve dönüş.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...