Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

24 Ocak 2012 Salı

Strafordan Kapı Süsü

 Straforlarla oynadım biraz :) Banyonun tavan kaplamasından artan parçalar hiç atılır mı? Atamadım tabii :) Bir süre beklediler. Sonra yeter bu kadar dedim. Her yerde "ben bundan bir şey yaparım ki!" dediğim malzemeler dolu.

 Durumum aynen budur :) Ve bu civcivin "ben" olma ihtimali çok yüksek :)

Geçelim bu çok muhteşem kapı süsümün yapım aşamalarına :) Straforun desensiz olan arka yüzünü kullandım. Önce pergel yardımıyla daire çizdim. Tabakla da olabilir. Sonra iç kısmına bir daire daha çizip, çizdiğim yerlerden, maket bıçağı ve  kretuvar yardımıyla kestim. Böylece çelengin zeminini oluşturmuş oldum. Yanında başka desenler de kestim. Bunları da, yine straforun üzerine kurşun kalemle çizip keserek elde ettim. Ne yapacağıma tam olarak karar veremediğimden, değişik şekiller kesip denedim.
 Kestiğim çelengi kırmızıya boyadım. Banu ablam strafor tabaklardan bir şeyler yapmıştı. Ona yaptığım yorumda, bu strafor plakalardan bahsetmiştim. Peçete transferi yapma fikrini de Banu ablam verdi. Ben de önce kalp düşündüğüm için, kalplere peçete transferi yaptım. Ama sonra, vazgeçtim.

Kuş ve kuş evi yapayım dedim. Kestiğim kuş ve evine yine peçete transferi yaptım. Kestiğim HOME yazısının üzerine tutkal sürüp, sim döktüm. Aslında EVİM de yazabilirdim ama "İ" harfi beni zorlayacaktı, bu yüzden vazgeçtim. 
Daha bir sevimli olsun diye, kırmızı zeminin üzerine fırçanın arkasıyla puantiyeler yaptım. Sonra kestiğim figürleri silikon tabancası yardımıyla yapıştırdım. "O" harfinin üzerine de kalplerimden bir tanesini eklemeyi unutmadım. Ne de olsa eşimin isminin baş harfi :)
Vernikledim ve en son olarak da elimdeki en uygun kurdeleyi bağlayıp bitirdim. Biraz küçük bir kapı süsü oldu. Çelengi biraz daha büyük kesebilirmişim. Bu deneme oldu zaten. Elimde daha strafor var. Onlardan yine yaparım belki. Veya başka şeyler de olabilir. Fikirlere açığım...
Fotoğraf çekimi sırasında bizim meraklı Pati Bey, kendini objektifin önüne attı. Kokladı, denetledi ve onay verdi :)
Herkes ahşap kesiyor, ben de imrenerek seyrediyordum. E ben de strafordan kestim rahatladım :)

58 yorum:

Elisi Defteri dedi ki...

Çok şık olmuş periciğim, eline sağlık:)

HATiŞiN HOBiLERi dedi ki...

Canım, çok güzel olmuş.Banada torunuma yapacağım kapı süsü için fikir vermiş oldun :) Sevgiler

bahar006 dedi ki...

Harika, ellerine sağlık:)

zeynep bayram dedi ki...

ama çokk güzel bu:)headır ın sürekli değişiyor,canım çok marifetlisin:)
ben de yine degrade boyuyorum:))

hobivakti dedi ki...

Çok güzel olmuş, ellerine sağlık.

Yaratılıcılıkta üstüne yok maaşallah.:)

Ada Deniz dedi ki...

muhteşem bir şey olmuş bu, ellerine zevkine sağlık....

Noblesse dedi ki...

işte yaratıcılık ve beceri bu, süper fikir, muhteşem bir sonuç.

yadigar olam dedi ki...

kesinlikle harika olmuş.Ellerine sağlık.Strafor kesmek ahşap kesmekten daha kolay olmuştur belki :)

Aktuelmoda dedi ki...

Harika ötesi olmuş,renk uyumu ve kullandığın şekiller çok uymuş.Tek kelime ile bayıldım,yazdım aklımın bir köşesine,yapılacaklar listesine,kocaman sevgiler..

Adsız dedi ki...

Yaptıklarınız çok güzel, ordaki o siyah pisicikte neydi öyle :)

İlayda'dan Hobiler dedi ki...

çok güzel olmuş bnde kapı susü yapıcm ama dışardan almak stemiyordum şu taş gibi olan staforlardan çok pahalı çünkü bu bnm için çok iyi bir fikir oldu ellerine sağlık canım =)

Marifetli Cadı dedi ki...

Pericim süpersin daha ne diyeyim, helal olsun sana.çok öptüm.......

ozlems.corner dedi ki...

canım harika olmuş,süpersin...

Tuğçe dedi ki...

Çok güzel olmuş.. Harika bir fikir. Ellerinize, emeğinize sağlık. Sevgiler,

aksungur46 dedi ki...

amaninnn bu ne güzel kapı süsü,döktürmüşsün periciğim ellerine sağlık,ne olacak bizim halimiz atma sakla atma sakla...... of ya offf

My Hobby World dedi ki...

Ben bu yakında ev taşıdım.Kapalı bir balkonum vardı.O yarar bu yarar dolmuş balkona...Taşınırken anladım ben de hiç bir şeyi atamıyorum...
Ne olacak bizim bu halimiz?????
Sonuçta ne güzel şeyler yapılıyor? Nasıl atalım...ELLERİNİZE SAĞLIK

tijeen dedi ki...

çok cici olmuş peri,emeğine sağlık

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Elişi Defteri, çok teşekkür ederim canım:)

Hatice ablacım, çok sevindim, çok teşekkür ederim:)

Bahar006, çok teşekkür ederim:)

Zeynep'cim, çok teşekkür ederim canım. Yine değiştireceğim headerımı :) Bu da içime sinmedi. Demek degrade yapıyorsun, süper... Sen yap ki, bana da öğret:)

Hobivakti, teşekkür ederim canım:) Ne yapayım, ahşap kesemezsen, strafor kes dedim kendime:)

Ada ve Deniz, teşekkür ederim canım:)

Noblesse, seninkilerin yanında lafı olmaz aslında ama teşekkür ederim canım:)

Yadigar Olam, çok teşekkür ederim. Aslında başlarda zor oldu, özellikle küçük objeler parçalandı. Ama sonra elim alıştı. Tabii ahşaptan çok daha kolay:)

Aktüelmoda, fikir vermesine çok sevindim. Çok teşekkür ederim:)

Deja Vu, çok teşekkür ederim:) O pisicik, çok meraklı bir pisicik:)

İlayda'cım, çok sevindim. Çok teşekkür ederim:)

Marifetli Cadı'cım, çok teşekkür ederim:)

Özlem'cim, çok teşekkür ederim:)

Tuğçe, çok teşekkür ederim:) Sevgiler...

Serpil ablacım, ben de bilmiyorum ne olacak bu çöpçülük durumu:) Stokları tüketmek lazım bir an önce. Çok teşekkür ederim.

Hobby Dünyası, ben de şimdi taşındığımızı düşündüm de, eyvah! :) Çöpçüyüz ama olsun geri dönüşüm yapıyoruz, bundan da mutlu oluyoruz daha ne olsun. Gıcır gıcır yeni malzemelerle, objelerle herkes birşeyler yapar, önemli olan elindekileri de değerlendirmek bence. Hem ben çok çabuk sıkılır, değişiklik ararım. Böyle maliyeti düşük çalışmalardan bu yüzden de hoşlanıyorum. Sıkılınca gelsin yenisi:) Çok teşekkür ederim:)

Tijeen, çok teşekkür ederim:)

emelden.blogspot.com dedi ki...

Bende bu günlerde straforlara pis pis bakıyorum ama bir türlü elim varmadı.Kızımın duvarına isim yazmak niyetim bakalım..
Çelenk çok sevimli olmuş..
Straforun mantolamalarda kullanılan cinsleri daha sıkı olduğu için çok daha iyi kesilip çalışılıyor.
Sevgiler....

Nedret dedi ki...

Çok güzel olmuş Peri'ciğim. Epey de oyalamış seni. Ama Pati'ye bayıldım:)) Ne kadar güzel bir pisi:))

zeynep sanat evi denizli dedi ki...

Çok beğendim elinize sağlık...bu straforlardan çit falanda yapılabilir herhalde...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Emel'cim, biliyorum ben o polistren levhaları. Hatta harf kesmek için onlar daha uygun. Onlardan da elime geçirsem iyi olacak:) Bu straforlarla harf kesmek biraz zor. Büyük ve kalın kesmek gerekiyor. Yoksa parçalanıyor. Çok teşekkür ederim:)

Nedret ablacım, biraz oyaladı ama en kötüsü, kesim aşamasında, etrafa dağılan, üzerime yapışan strafor parçalarıydı. Zor kurtuldum onlardan:) Çok teşekkür ederim ablacım.
Pati'miz çok meraklı ve çok yakışıklıdır:) Sevgiler...

Zeynep Sanat Evi, bence çok güzel olur, çünkü çitlerin çok muntazam olması da gerekmiyor. Siz de çok güzel boyarsınız zaten. Çok güzel fikir:)
Çok teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

çok güzel olmuş hemde atılmamış

Meral Sanatevi dedi ki...

Süper olmuş hemde hafif bir sürü proje yapılabilir emeğine sağlık...

ebru dedi ki...

Marifetli Peri marifetini konuşturmuş:) Yaratıcı ve kolay, çok da güzel. Ellerinize sağlık!

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Serap Çoban, sevgili adaşım çok teşekkür ederim:)

Meral ablacım, peçete yaptığım kalpler, her tarafı kaplı olduğu için epey de sağlam oldu. Teşekkür ederim:)

Ebru, en güzel tarafı, herkesin bulabileceği ve uygulayabileceği bir malzeme. Çok teşekkür ederim:)

özge bayrak dedi ki...

çok şeker olmuş, ellerinize sağlık.
sevgiler.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Özge Bayrak, çok teşekkür ederim:)
Sevgiler benden de...

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

harika görünüyor uzaktan anlatmasan hiç belli olmaz neyden yapıldığı ayrıca patiye bayıldım pofuduk!!!

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Sonsuz Dekorasyon, çok teşekkür ederim:) Pati'yi sevmesi de çok keyifli ama pek sevdirmez kendini o pofuduk:)

Unknown dedi ki...

Aaaa valla harika olmus.. biraz daha renkli kurdele vs ile daha senlikli olabilir bence.. fikir superrrrrrr..

Gülen Tezer dedi ki...

Ya sen insan mısın arkadaş ama yok değilsin. Perisin sen peri. Yahu nereden gelir aklına bu işler?
Kendimden nefret ettiğim an bu andır!
Ben de yapıcam ben de yapıcam :D

Sibelin Hobi Dünyası ... dedi ki...

Oh ne güzel olmuş ellerine sağlık güzelim... Güzel günlerde kullan...

kübra dedi ki...

çok güzel olmuşlar.ellerinize sağlık.ilk bakışta ahşaptanfarkı yok

SADE KAHVE dedi ki...

Bayıldım harika olmuş yapılacakların arasına straforda eklemek lazım ellerine sağlık...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Merhabalar; çok hoş bir blog,takipteyim,sevgilerrrr...

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

marifetli ve yaratıcı insanın hali başak oluyor işte!harika olmuş çok beğendim.güle güle kullan..

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

marifetli ve yaratıcı insanın hali başak oluyor işte!harika olmuş çok beğendim.güle güle kullan..

CEPAYNASI dedi ki...

bu nasıl güzel bir şeye dönmüş böyle...
ba yıl dım:)))
sevgiler.....

okuyan dedi ki...

öyle güzel olmuş ki... harika bir geri dönüşüm çalışması ve de çok hoş... ellerine sağlık...
Pati'nin güzel burnundan öptüm:)))

MİRAY TAŞKIRAN dedi ki...

Çok hoş olmuş,ellerine sağlık,keserken gıcır-gıcır oluyor içim bir hoş oluyor ;) Evet büyük olursa daha bir güzel olur ama yine de çok beğendim ;)
SEVGİLER!

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Şebnem'cim, renklisini de yaparım:) Daha elimde malzeme var:) Çok teşekkür ederim canım.

Gülen'cim, ben de bilmiyorum aklıma nereden geliyor:) Bir yerde birşey görüyorum sonra onu kendime uygun şekilde (malzeme olarak) uyarlıyorum:) Sen yaparsın ki bundan:) Nefret yok, nefret yok...
Teşekkür ederim canım:)

Sibel'cim, ahşap kesemiyorum, strafor keseyim bari dedim:) Çok teşekkür ederim canım.

Kübra hocam, siz de beğendiyseniz, ne mutlu bana :) Çok teşekkür ederim.

Bal Kavanozum, çok teşekkür ederim:) Sen daha güzelini yaparsın Ece'cim.

Annemineli, hoşgeldiniz:) Çok teşekkür ederim. Sevgiler...

Alanay'cım, çok teşekkür ederim:) Uydurdum oldu:)

Cepaynası, çok teşekkür ederim:) İnanın bu kadar beğenileceğini düşünmemiştim:)
Sevgiler...

Okuyan'cım, atmaya kıyamadım. Güzel bir malzeme:) Çok teşekkür ederim. Pati adına da:)

Miray'cım, büyüğünü de yapmayı düşünüyorum. Bu bir deneme sayılır. İnce olduğu için pek ses çıkmadı. Ama pisliğini sorma:) Çok teşekkür ederim canım.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

yorumlara bakinca bana soylicek bir sey kalmamis:)))
super bir fikir olmus bu
ellerinize saglik

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Cihan ablacım, çok teşekkür ederim:)

Nalan Ünal dedi ki...

Serap yapar da kötü yapar mı hiç, yine güzel olmuş. Ellerine sağlık:)

meralhobiart dedi ki...

Kusuruma bakma arkadaşım ne olur yorum da en sona kaldım malum boyun tutulmasından dolayı bilgisayar başına pek otumuyorum çalışmanı yeni gördüm çok güzel olmuş harika ellerine sağlık artık sende farklı ne çok şekil kesersin, aslında güzel kapı pencere şeklide kesilir değil mi? karikatürler çok güldürdü beni çok güzeller hepimizin için de o civciv gizli sanki .Tabi o tüy yumağını görmedim sanma benim yerime sev onu o küçük burnunu sık :))) çok öpüyorum canım :))))

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Nalan'cım, çok teşekkür ederim canım. Birazcık oynadım straforlarla:)

Meral'cim, ne kusuru tatlım... Geçmiş olsun. Biliyorum boyun tutulması ne feci birşey. Sen iyi ol yeter...
Çok teşekkür ederim. Aslında bu kadar beğenileceğini düşünmemiştim. Basit birşey çünkü. Kapı çok rahat kesilir ama pencere biraz zorlayabilir. Kenar çerçeveleri biraz kalın kesilirse olabilir. Ama çok iyi fikir bu da:) Pati'yi severim senin için de:) Ben de seni öpüyorum. Sevgiler...

Blogcu Sultan dedi ki...

çok güzel bir fikir bayıldım.Ellerinize sağlık

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Bakımlı Anneler, hoşgeldiniz:) Çok teşekkür ederim:)

Gülen Tezer dedi ki...

seni seviyorum :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Gülen'im, sev beni:) Karga sesli oldum yine, iyileşemiyorum bir türlü:( Ben de seni seviyorum ve öpüyorum tatlı yanaklarından...

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglık çok güzel olmuş gerçektende:)Bende beklerm bloguma bu tarz seylr yapmaya calısıyorum kendı capımda:)
http://merveyilldiz.blogspot.com

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Merve Yıldız, hoşgeldiniz:) Çok teşekkür ederim.

coco-jelly dedi ki...

Bayıldım yaaa...bende minik birsey yapmıştım...buyuk yapmak icin strafor satan yer arıyordum;)epey araştırma yaptım;)))ellerine saglık tatlım;)sevgiler;)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Coco-Jelly, çok teşekkür ederim:) Çok sert bir strafor değil bu ama, sağlam bir hale getirilebilir. İnce olduğu için iki kat yapılabilir. Üzeri sarılabilir...
Sevgiler:)

nly dedi ki...

merhaba elinize sağlık çok güzel olmuş. straforu ne ile boyadığınızı öğrenebilir miyim?

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Nly, merhaba :)
Çok teşekkür ederim. Straforu akrilik boya ile boyadım.

Unknown dedi ki...

merhaba,
bloğunuzu yeni buldum, çok güzel bir çalışma olmuş benim elimde de 4tane starfor var ne yapsam diye düşünüyordum kii sizin çalışmayı görünce çok hoşuma gitti. Boyamayı akrilik boya ile boyadınız ve peçete transferi uyguladınız? bende elimdekileri değerlendirmek istiyorum...banada beklerim
http://ozgulmelek@blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...