Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

22 Şubat 2010 Pazartesi

Çiçekli Tığ İşi Bere- Anlatımlı (Dikkat Çok Fotoğraflı:))

Uzun zamandır düzenlenip, yayınlanmayı bekleyen bereyi sonunda yayınlayabiliyorum. Daha önce tığ işi bere, yazımdaki bereyi beğenen arkadaşlarım fotoğraflı anlatımını istemişlerdi. Elimden geldiği kadarıyla, anlaşılır şekilde fotoğraflamaya ve anlatmaya çalıştım. Biraz karışık gibi görünse de aslında anlayınca çok kolay geleceğine eminim.

Ben kızıma ördüğüm için size o sayıları vereceğim. Sayıları arttırırsanız bere de büyüyecektir. Tabi ki kullandığınız ipin kalınlığı ve inceliği de, büyüklüğünü ayarlamanızda önemli. Burada dikkat edilecek şey, sayıları ilk başta oluşturuyoruz. Bu bere için 9 zincir çekip bir halka oluşturdum.

İkili trabzanla devam ettim. İkili trabzanı yapmak için, tığın üzerine bir kere dolayıp iki seferde çıkartıyoruz.

Oluşturduğum halkanın içini ikili trabzanla 29 kere doldurdum. Bu sayı berenin büyüklüğünü ayarlamak için önemli. Trabzan sayısı daha fazla olsaydı daha büyük bir bere olacaktı. Ya da tam tersi. Siz ipinizi de göz önüne alarak sayıları ayarlayın lütfen.

Daha sonra, üst sırayı yine ikili trabzanla devam ettim fakat aralarına bir zincir çektim.

Buraya kadar zaten, bere örerken sürekli yapılan işlemi anlattım. Gelelim örneğin oluştuğu kısıma.

İkili trabzan örüp arasına bir zincir çekmiştik ya, şimdi o zincirin arasına iki tane ikili trabzan yapıyoruz.

Üçüncüsü için de mil üstü alıp, (yani tığın üzerine bir tane dolayıp) ilerideki tarbzanın arasından değil, bir önceki trabzanın arasından geçiriyoruz. Ve bu sefer iki kerede değil, ilmekleri uzatarak tek seferde çıkartıyoruz.

Örneğin, verev şekilde durmasının sebebi, hep bir önceki trabzanın arasından geçirmek.

İki trabzan çekilmiş hali.

Ve bir önceki trabzanın arasından geçirilmiş şekli. Üçüncü trabzan gerideki trabzanın arasından geçecek. (Allah'ım ne kadar zormuş anlatması:))

Yukarıda anlattığım gibi, bir önceki trabzanın arasından geçirdikten sonra, üç ilmeği birden uzatıp, hepsini tek seferde çıkıyoruz. Ve bir zincir çekerek kilitliyoruz. Böylece pofidik bir görüntü oluyor.

Örgü ilerledikçe kendiliğinden yuvarlanıp, şekil alacak. Herhangi bir arttırma ve eksiltme yapmamıza gerek yok.


Beremiz, zaten kendiliğinden bu şekli alacaktır. İstediğimiz boyuta gelince de, uç kısmına sık iğne yapıyoruz. Ben 20 sıra ördükten sonra, 3 sıra sık iğne yaptım. Tek sıra da olabilir veya sayı arttırılabilir.


Sık iğneyi trabzanın tersine, mil üstü almadan, yani tığımıza ipi dolamadan, her sıraya batarak yapıyoruz.
Şapkayı bitirdikten sonra sıra süslemesine geldi. Bu kısmı daha da zevkli. Ben 3 tane çiçek ördüm, organze tül ve düğme kullandım.


Kızımın başında yerlerini ayarladıktan sonra, kenarlarını yaktığım yuvarlak tülü ve düğmeyi, çiçekle birlikte şapkaya diktim.

Çok şık bir şapka oldu. Kızım çok beğendi. Okuldaki ablalarından birinin bebeği olacak. Görür görmez o da istemiş :)
Ben olabildiğince anlatmaya çalıştım. Çok zormuş bu şekilde anlatmaya çalışmak :) Örnek anlatan arkadaşlarımın önünde saygıyla eğiliyorum :)
Yine de anlaşılmayan yerler olursa, anlatmaya çalışırım. Unutmadan, Yasemin'cim (gelinimiz), bu modeli bana öğrettiğin için sana teşekkür ederim canım.
Herkese iyi haftalar.


99 yorum:

TATESAL dedi ki...

Süper olmuş,ellerine anlatımına sağlık..

Ada Deniz dedi ki...

çok hoş bir bere olmuş

DenDen dedi ki...

bayıldım bugün herkesi yatırayım buraya bir döneyim

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Tatesal, teşekkür ederim. Anlatabilmiş miyim?

Ada ve Deniz, teşekkür ederim.

Özden'cim, yatır gel bekliyorum. Buralardayım ben:) Teşekkür ederim.

Jaensue dedi ki...

çok cici olmu$ çook ellerine saglik =)

herşeyden azıcık dedi ki...

Çok güzel olmuş pericim çokta güzel anlatmışsın valla ellerine emeğine sağlık.

Çalışkan Arı dedi ki...

Ya eline sağlık güzelde, bence asıl üzerindeki çiçekler müthiş,

ay napiyim öyle...

oznurunelemekleri dedi ki...

Canım ellerine saglık cok güzel olmuş anlatımla dahada bir kolay yapılır hale gelmiş sevgilerimle

Gülen Tezer dedi ki...

KENDİMİ PROTESTO EDİP BLOĞA ATKI, ŞAPKA FOTOĞRAFLARI KOYMAMA ENGEL OLARAK GÖRDÜĞÜM O BERE BU BERE İŞTE!
Çok şık. Defdef'in de var :)
Güle güle giysin fıstık.
Internet işini çözdük. Her şey için çok teşekkür ediyorum canım Peri'm..

Hilal dedi ki...

harika demek bile az kalacak
bayıldım doğrusu
ellerinize sağlık

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Jeansue, çok teşekkür ederim.

Çalışkan Arı, ben de sevdim çiçeklerini. Yakma çiçek yapmaya başlayınca, böyle değişik fikirler geliyor aklıma :) Teşekkür ederim.

Öznurunelemekleri, teşekkür ederim. Anlaşılıyor değil mi? Ben bildiğim herkesin anlayacağı gibi anlattım mı bilemiyorum. Herkes anlar mı diye tereddütüm var. Bu arada, Öznur diyebilir miyim? Çok uzun bir nick :)

Gülen'ciiiim, çok teşekkür ederim canım benim. Olmaz, ben Dımbıl'ın kombinlerini sürekli blogunda görmek istiyorum :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Jeansue, çok teşekkür ederim.

Çalışkan Arı, ben de sevdim çiçeklerini. Yakma çiçek yapmaya başlayınca, böyle değişik fikirler geliyor aklıma :) Teşekkür ederim.

Öznurunelemekleri, teşekkür ederim. Anlaşılıyor değil mi? Ben bildiğim herkesin anlayacağı gibi anlattım mı bilemiyorum. Herkes anlar mı diye tereddütüm var. Bu arada, Öznur diyebilir miyim? Çok uzun bir nick :)

Gülen'ciiiim, çok teşekkür ederim canım benim. Olmaz, ben Dımbıl'ın kombinlerini sürekli blogunda görmek istiyorum :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Hilal, aynı anda yazıyormuşuz demek :) Çok teşekkürler. Berede birşey yok da süsleyince çok daha güzel oldu.

Nigar Hikmet dedi ki...

Çok cici olmuş eline sağlık.

! ÖRGÜELİ ! dedi ki...

Ellerine sağlık çok cici olmuş güle güle kullansın cimcime:)

--- dedi ki...

çok güzel olmuş pek de yakışmış eline sağlık

Hayatın Ressamı dedi ki...

harika anlatıyorsun.çok beğendim ellerine sağlık.
denemek istiyorum iplaerimi bi karıştırayım bakalım.

icimdeki yolculuk dedi ki...

şimdi gördüm harika bişi olmuş ama beni aşar:))ya bişi sorucam ege nasıl oldu çay döküldü yazmışsın.soracam netim yoktu..şimdi nasıl?? ay kıyamam ya

bahar yorgun dedi ki...

valla bravo canım çok güzel anlatmışsın. yapılacaklar listesine eklendi bile :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Nigar Hikmet, çok teşekkür ederim.

Örgüeli, teşekkür ederim.

Sibelmerve, teşekkür ederim.

Sihirli Eller, ohh :) seviniyorum bunu duyunca. Seninki nasıl olacak bakalım. Teşekkür ederim.

Funda'cım, aşar deme, şimdi geldim blogundan yaptığın süveteri gördüm. Onu yapan bunu da yapar:) Ege'min eli düzeliyor, kaşınıyormuş şimdi. Zavallım kaşımak istiyor ama yasak:( Teşekkür ederim canım.

Bahar'cım, sen çok kolay yaparsın bunu zaten. Çok teşekkür ederim.

Lap Topum tamirde. Masaüstü de bana kalmıyor:( Geç cevapladığım için kusura bakmayın. Öpüyorum sizi...

Bizim Gibiler dedi ki...

Anladım galiba:)))
Çok sağol arkadaşım çok güzel anlatmışsın. Hemen denemeye gidiyorummmm:)))

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Bizim Gibiler, teşekkür ederim canım. Hadi dene bakalım, merak ediyorum :)

inci duru dedi ki...

Harika olmuş gerçekten... ellerinize sağlık. :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

İnci Duru, çok teşekkür ederim.

Nilgün Komar dedi ki...

eline sağlık canım

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Çelebi'cim, çok teşekkür ederim.

Filiz dedi ki...

canım be dün gece uğraşa uğraşa örneği ypmayı başardım yeahhh :))) şimdi bebek için kaç trabzanla başlamalıyım ve nasıl bir ip kullanıyım bana cevap yazarsan çok sevinirim sevgiler...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Beyza'nın Annesi, çıkarabildiğine çok sevindim:) Nasıl desem, ipin kalınlığına inceliğine göre değişiyor boyutu. Orta kalınlıkta bir ip ve bebek için yapacağımızı düşünürsek, 25 trabzan yeter diye düşünüyorum. Bu tabi bir de senin elinin sıkı veya gevşek örmesine de bağlı. Benim geçen sene ördüğüm bu bereyi kızım hala kullanıyor. Kolay gelsin sana:) Bitirince göster ama.

gulden dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş. bende bu modeli arıyordum. ilk sırayı yaptım ama ikinci sırada nerelere tırabzan yapılacak anlatabilirmisiniz. teşekkürler.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Gülden, teşekkür ederim. İkinci sırada, bir önceki yaptığımız trabzanların arasındaki boşluğa 2 trabzan yaptıktan sonra, üçüncüyü, bir önceki trabzanın arasından geçiriyorsun. 9-10-11. fotoğrafları incelersen daha iyi anlayabilirsin. Fotoğrafların üzerine tıklayınca büyüyor. Kolay gelsin:)

MerveLi Tatlar dedi ki...

HEMEN DENEMEK İCİN SABIRSIZLANIYORUM HARIKA OLMUS ELLERİNİZE SAGLIK COKDA GUZEL ANLATMISSINIZ

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Merveli Tatlar, ne güzel:) Çok teşekkür ederim:)

Adsız dedi ki...

Örneği bizlerle paylaştığınız için teşekkürler. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş.
Ben bu örneği sizin verdiğiniz sayılarla denedim. Ama örnekte bir daralma oldu. Modele geçtiğimizde her sırada herhangi bir artırma olacak mı? Artırmasız yaptım daralma oldu.
Ayrıntılı olarak anlatabilirseniz memnun olurum.
Şimdiden teşekkürler.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız, beğenmenize sevindim:)
Daralma olmaması lazımdı. Çünkü tepedeki yuvarlağı yaparken, şapkanın boyutunu ayarlıyoruz. Ne kadar çok trabzan olursa şapka büyüyor. Bunun dışında arttırma yapmıyoruz. Örneği yaparken de aralarda 1 zincir çekiyoruz. Görmeden ancak bu kadar yardımcı olabiliyorum. Fotoğrafları bir daha incelemenizi öneririm. Fotoğrafların üzerine tıklarsanız büyür. Kolay gelsin:) Beni haberdar edin, merak ederim ben şimdi:)

Adsız dedi ki...

Merhaba Sayın Marifetli Peri,

Örneği uyguladım.İlk Başta trabzan sayısını yazdığınız gibi fazlalaştırdım birde modelin uygulandığı sırada 3. trabzanı uygulamada hata yapmışım.Onuda düzelttim. Lila renkle bereyi ördüm. Çok güzel oldu.Bereyi beğenen yakınlarım da örmeye başladılar.
Böyle farklı, güzel, kolay modeller olursa paylaşırsanız memnun olurum.

Sevgiler,

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız, sorunun çözüldüğüne çok sevindim:) Değişik ve kolay örnekleri paylaşmayı ben de istiyorum. İnternette bir çok örnek var zaten.
Güle güle kullanın.

Adsız dedi ki...

mrb ben örgüye yeni baslayanlardanım ilk defa nette görüp çok beğendiğim şu bereyi yapamıyorum.ilk üç sırayı yaptım.sonrakinden takıldım yardım edin.bi önceki ilmeğe batırıp cıkardık ya sonra zincir cektik hep onumu doldurup bi öncekine batırıyoruz

Adsız dedi ki...

Bere modeli çok hoşuma gitti,örgüye yeni başlayana biri olarak hemen işlemeye koyuldum,İlk iki sıra tamam:)ama üçüncü sırayı yapamıyorummm.Zincir çekiyorduk ikili trabzandan sonra yazmıssınız,şimdi bu zincirin arasına 2 tane ikili trabzan yapılacak.İşte bu ikili trabzan aynı yere batıp çıkarmık olacak bir de 3.ilmek kısmı var ya orasını hiçç anlamadım.Bir alt sıradaki bi önceki trabzandan mı geçilecek?Yardım ederseniz sevinirimm...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Sevgili Adsız, sanırım iki yorum da size ait. Beklettiğim için özür dilerim. Vakit meselesi maalesef...
Aslında fotoğraflarda belli. Büyüterek bakmanızı tavsiye ederim. Şimdi anlatmaya çalışayım. Zincir çekip doldurduktan sonra, bir sıra da bir zincir, bir ikili trabzan şeklinde yuvarlağı tamamlıyoruz. Üçüncü sıraya gelince ise, her zincirin arasını üç kere ikili trabzanla dolduruyoruz ama üçüncü trabzanı, bir önceki trabzanın arasından geçirip, ilmekleri uzatıp, tek seferde çekiyoruz. Tek seferde çekmek demek, milin üzerindeki ilmeklerin hepsini aynı anda çıkarmak demek. Yani her boşluğu üç kere dolduruyoruz ama en sonuncu trabzanı hep bir öncekinin arasından geçiriyoruz.
Örneği oluşturduktan sonra gerisi çok kolay gelecek inanın. Ondan sonra arttırma veya eksiltme yok. İstediğiniz uzunluğa gelene kadar aynı işlemi tekrarlayacaksınız.
Umarım yardımcı olabilir yazdıklarım.
Kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

bere çok güzel olmuş,
ellerinize sağlık.
diliniz de gayet anlaşılır,
becerebileceğimi düşünüyorum.
kaç numara tığ kullandığınızı öğrenebilir miyim???

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız, tığı ipin kalınlığına göre seçmeniz gerekir. Hatta ipin kalınlığına, inceliğine göre başlangıçtaki trabzan sayısını da ayarlamanızı öneririm. Ben en kalın tığ olan 0 numara kullandım.
Teşekkür ederim.

suzan hobi dedi ki...

ellerinize emeklerinize sağlık marifetli peri,harika bir bere ve anlatım olmuş bloğunuzuda ayrıca çok beğendim ALLAH kolaylıklar versin başarılarınızın devamını dilerim sevgilerimle

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Suzanhobi, hoşgeldiniz:) Çok naziksiniz... Teşekkür ederim.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

cevap için tşkler ben o bereyi üç kez ördüm çok beğenildi ilkin anlamamıştım ama acemilik malum :)ama şimdi biliyorum ellerinize sağlık tşkler

güler dedi ki...

çok güzel şeyler bunlar .....

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız, anlayınca çok kolay aslında değil mi? Çok sevindim...

Güler, çok teşekkür ederim.

güler dedi ki...

selam aleyküm bereyi ördüm ama benim 2.5 yaşında kızım var ona süveter örmek istiyorum ama bişey bulamadım düğmeli hırkalar yaptım ama bizim cadı acabildiği için giymiyor böyle giydirince cıkartamayacağı bir model istiyordum. bilen varsa yayınlasın ben hep sizi takip ediyorum buralar çok soğuk cadı üşütecek valla:)

Adsız dedi ki...

yA ben şuan yapmaya çalışıyorum yapamıyorum çok fazla da örgü bilmiyorum yardım edin lütfennn

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Güler, sayfamda erkek süzeteri var. Onun önündeki araba aplikesini değiştirip, kızlara uygun şekilde yapılabilir. Açıklaması yok maalesef. Çok teşekkür ederim. Cadıyı öpün benim yerime:)

Adsız, neden isminizi yorumun sonuna yazmıyorsunuz? Adsızlar karıştı hep:)
Ben resimleri büyüterek incelemenizi ve yorumlarda yaptığım açıklamaları okumanızı tavsiye edeceğim. Faydası olacağını düşünüyorum. Kolay gelsin...

ilknur dedi ki...

adım ilknur bu arada kusura bakmayın.şuan net başında örgü örmeye çalışıyorum.şimdi şöyle sorayım.3.sıraya geldiğimizde 2defa trabzan yapıyoruz ya 3.trabzanı yapıyormuyuz yoksa 2 tranzan yapıp alt şıadakıne mı batıyoruz.orayı lütfen bıdaha anlatın resime 50kewre baktım anlayamadım.kusura bakmayın nolur?

ilknur dedi ki...

ben hala cevap bekliyorum :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

İlknur, siz de çok aceleciymişsiniz:) Daha 1 saat olmuş yorum yapalı, alemsiniz:)
Aynı sorunu yukardaki bir adsız arkadaşlardan biri de sizinle aynı yerde takılmış ve aynı soruyu sormuştu. Ben de yanıtlamıştım.Bir kez de sizin için tekrarlayayım. Toplamda 3 trabzan yapıyoruz. Her seferinde, iki tane trabzan yaptıktan sonra üçüncüyü bir önceki trabzanın arasından geçirip, ilmekleri uzatıp, tek seferde üç ilmeği birden çekiyoruz. Deneye deneye bulursunuz sanıyorum... Kolay gelsin.

ilknur dedi ki...

örneği geçde olsa çıkardım ördüm . teşekkür ederim ilgi ve alakanıza.şık oldu.atkı modelide olsa fena olmazdı :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

İlknur, çok sevindim. Güle güle kullanın. Ben bu bereye atkı yapacağım zaman, iki ucu, bir karış delikli (ajur) ördükten sonra, gerisini düz veya haroşa örüyorum. Güzel oluyor. İnşallah anlatabildim:) Elimde yapılmışı yok maalesef.

Unknown dedi ki...

marifetperi slmlar ben sizin örneği yeni keşfettim ve elimde sadece bonbon ip vardı ve 3 numara tığ vardı hayatımda ilk defa izin anlatımınızla başladım çok da güzel gidiyordu tamamen örnekde çıkdı hatta şu an 11 sıra örmüşümm ve örgü yavaşdan kendinde kıvrıldı ama nedense benimki küçük oldu gibi ben kızıma örüyorum 5 yaşındaki ama neden küçükoluyor anlamış değilim siz bana hangi iple hangi tığla ördüğünüzü yazın olmazsa onunla başlıyyayım çokda örmüşdüm yahu :(((

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

İncites merhaba, hoşgeldiniz:)
Sanırım ben bu bereyi Kartopu ile örmüştüm ama tığ numaramı hatırlayamıyorum. Tığ kalın olursa o kadar yumuşak oluyor. Örneği anlatımımla çözmenize çok sevindim:)
Şimdi şöyle anlatayım; en başta halka yaptıktan sonraki içini doldurma aşamasında, ben 29 kere doldurduğumu yazmışım. Bu sayı ipe ve istediğimiz büyüklüğe göre en başta ayarlanmalı. Çünkü daha sonra eksiltme ve artırma yapmıyoruz. Yani siz de 29 ilmek başladıysanız ve ipiniz de inceyse küçük olacaktır. Bu sayıyı ayarladığınızda sorunu çözersiniz. Elinizdeki ipi iki kat yapıp veya yanına başka bir ipi katarak örerseniz daha kalın bir yün elde edebilirsiniz. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Kolay gelsin:)

Unknown dedi ki...

bütün yorum yazılarınızı okudum tığ numaranızı 0 olarak vermişsiniz onu buldum fakat yün Kartopu ama hangisi ? bendeki ip oldukça kalın bir ip aslında nakonun bonbon klasiklerinden hatta sizin resimlerdeki ip daha ince gibi geldi bana sizden rica etsem bana başlangıçda yada aralarda çap verirmisiniz belki böylecene hangi ip nasıl olcak dah iyi çözebilicem keşke tığda usta olabilsem s,zin kadar çünkü şişle örmekden sıkıldım artık ben :)) tşkler......

Unknown dedi ki...

evet fotolara daha net bakınca ipinizin marka ismininde nolduğunu buldum şans eseri bakalım bu ipi bulabilecekmiyim size genede zahmet olmazsa kızınızın berelerinden ölçseniz sevinirim kolaylar gelsin görüşmek üzere artık bundna sonra

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

İncites, süpersiniz:) Daha önce tığ numaramı verdiğimi unutmuşum ve fotoğraflarda yünümün markasının göründüğünü... :) Yünüm Kartopu Gonca imiş. Ben de fotoğraftan okudum:)
Şapkanın tepesini düzeltip ölçtüğümde, 15cm tepe kısmı, yani kıvrılmadan önceki dairenin çapı. Alına gelecek kısmının çevresi 47cm (esnetmeden). Tepeden uca kadar olan kısmı ise 20cm, (yani şapkanın boyu). Bu şapkayı kızım ana okuluna giderken takıyordu. Size uygun ölçüler olabilir. Şimdi benim kızıma küçük geliyor.
Bir de şimdi aklıma geldi, önemli bir püf noktasını kaçırmış olabilirsiniz. Gerçi yukarıdaki fotoğrafların altında da belirtmiştim ama hatırlatayım istedim. 12. fotoğrafta da göründüğü gibi, ilmekleri olabildiğince uzattıktan sonra üçünü bir topluyoruz. Trabzanlar kısa kısa olmayacak...

Unknown dedi ki...

teşekkürederim aslında oldukça dikktliyimdir çocuk doğurup ev hanımı olmadan önceki mesleğim gereği :)) evet benim örgü kazık gibi oldu hiç esnemiyor sanırsam buda ipin özelliği olgerek birazda en iyisimi ben bu iple ilk denememi yapayım gonca bulayım önce ;) anladımki oldukça uzatıcaz trabzanarı hadi şimdide bana kolalar gelsin öpüldünüz hayırlı günler ;)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

İncites, rica ederim:) Hangi ip olursa olsun, sıkı örmemeye çalışın. Eğer eliniz sıkıysa, yün için daha kalın tığlar var, onlardan kullanın. Beni de haberdar edin durumdan:) Blogunuz aktif mi bilemiyorum, ulaşamıyorum çünkü.
Kolay gelsin, görüşmek üzere...

Unknown dedi ki...

benim bloğum yok :)) marifetliperi maalesef çok seviyorum sizin gibi blogcuları ve sık sık yorum yazıyorum ve bilgi için açmışım bir ara nasıl oldu bende bilmiyorum :))açıkcası

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

İncites, ilk adımı atmışsınız, gerisi de sonra gelir belki:)

Unknown dedi ki...

merhaba, öncelikle size çok teşekkür ederim çok güzel anlatmışsınız ve hemen örmeye başladım.ellerinize sağlık

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Güncel Bilgiler, hoşgeldiniz:) Çok sevindim, kolay gelsin... Teşekkürler.

Ecehan dedi ki...

Hemen örmem lazım, muhteşem...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Ecehan, hoşgeldiniz:) Çok teşekkür ederim. Resimlerin üzerine tıklarsanız büyür ve takıldığınız yerler olursa, yorumları da okumayı ihmal etmeyin lütfen. Kolay gelsin:)

Adsız dedi ki...

Slm ellerinize sağlık çok süper görünüyor ama benim bi sorunum var ben 4. Sıraya geçince çok kivrilmaya başladı normal mi ?? Yoksa biryerlerde hatami yaptım

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız, teşekkür ederim:)
Yukarıdaki resimlerden de anlayacağınız gibi, 4. sırada kıvrılma olmuyor. Şapkanın modelinden, tam da istediğimiz zaman, yani tepe kısmının düzlüğü yeterli olduktan sonra kendisi kıvrılıyor. Bir yerde bir hata yapmış olmalısınız. Resimleri büyüterek inceler ve altındaki yazılarla beraber, yorumlarda sorulan soruları ve verdiğim yanıtları da okursanız, çözeceğinizi düşünüyorum:)
Kolay gelsin:)

Adsız dedi ki...

mrb şapka modeli ararken sizin modelinizi buldum ve çok beğendim...ben simli iplerden flar yapıyorum ve müşterilerime satıyorum bu yıl benden şapkada istediler sizin bu modelinizi yapmak istedim ipimin inceliğindenmi kaynaklanıyo bilmiyorum ama 4. sıradan itibaren bi türlü model sizinkisi gibi çıkmıyo lütfen en kolay biçimde tekrar anlatırmısınız o sırayı birde araya yine 1 zincir çekecekmiyiz....şimdiden çok teşekkürler merve

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Merve merhaba,
Beğendiğinize sevindim:) bu modelde ip ne kadar kalın olursa, örnek o kadar pofidik oluyor. Fotoğrafların üzerine tıklarsanız büyük hallerini görebilirsiniz. Bir de sizin gibi takılanlara yorum kısmında tekrar anlatmıştım. Yorumları da okumanızı tavsiye edeceğim:)
Örneği oluşturduğumuz kısımda, üç tane ikili trabzan yapıyoruz, üçüncüsünde 3 ilmeği birden uzatarak tek seferde çıkartıyoruz. Sonra kilitlemek için bir zincir çekiyoruz. Sona kadar böyle devam ediyoruz...

Unknown dedi ki...

Daha ince atki disinda hicbir sey ormemistim ama tarifi gorunce denedim ilk 3 denememde kivir kivir oldu tam vazgececekken son kez denedim ve oldu. :) yalniz sizin olcuyle yapinca dogal olarak. Minik oldu ben de hediye edecegim arkadasimin kizina. Bir yere bakarak ilk kez bir sey ordum sayenizde tesekkur ederim

Adsız dedi ki...

örneğin ilk sırasını yaptım ama 2. sırada zorlandım varsa onunla ilgili bir resim veya detaylı bir anlatım varmı...zincir sonrası kolay oldu ama örnek kurulduktan sonra yapamadım

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız, vazgeçmeyip denemeye devam edince başarmışsınız, ne güzel. Rica ederim. Faydalı olduysa ne mutlu bana. Teşekkürler :)

Adsız, 8. 9. 10. fotoğraflarda sanırım dediğiniz yerler görünüyor. Açıklamaları da altında yazıyor. Yorumları da okursanız, benzer sorulara cevap vermiştim. Kolay gelsin :)

Adsız dedi ki...

mrb ben örneginiiz çok begendimm ellinizse saglık yorum ayzıdm aama gelemid sanırm neyse. sorunumm şu ben her 2 tarbzandan sonra 3 çekip fıstık yapıyourm sizde öle gördüm ama siz bi yorumda her zincire 3 trabzan yappındemişisniz? birde ben 5 6 sıra yaptım ama benim sapkan sankii alt dr üstü geniş baska bi biçim olduu :) ipim markazi azize normal bere ipimiş dediler acaba tıgımmı ince 8 numara kaç numara almam lazım acaba.yardımıznız için şimdiden tşk edderim.

Adsız dedi ki...

HELN CEVAP BEKLİYOURMM MARİFETLİ PERİ....

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Merhaba Adsız, çok teşekkür ederim ama, bir saat içinde cevap beklemeniz beni biraz şaşırttı :)
Anladığım kadarıyla yanlışınız, her 2 tarbzandan sonra 3 zincir çekip fıstık yapmanız. İki trabzandan sonra zincir çekilmeden üçüncü trabzan yapılacak ve bütün ilmekler tek seferde çıkartılacak. Üçüncü trabzan her zaman bir önceki trabzanın içinden geçecek. Tığın numarası ipin kalınlığına göre değişir. İpinizin üzerinde kaç numara tığ ile örmeniz gerektiği yazıyordur. Şapkanın altının daralması eksilttiğiniz anlamına gelir. Fotoğrafları büyüterek ve altındaki yazıları okuyarak daha net anlayabileceğinizi sanıyorum.
Kolay gelsin :)

Adsız dedi ki...

mrb'lar hayırlı haftalrr marifetli peri yorumunuzu okuudm teşekkur ederim. kusura bakmayın biraz acelecii bi yapım var ondan bekliyorudm cvpbıızı :)ben sapkayı bitiridmm gülleirnide yaptımm çok guzeloldu. şimdi o örnekten atkı yapmaya çalışıyourm onu deniyecegim inşallh yaparımm...:)

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık cok guzel olmus :) mine ben.hayatimda ilk defa bere yapacagım model ararken sizi gordum iyiki görmüsum :) anlatım gayet güzel şu an başladım inşallah anlamisimdır tam:)) bitince yine yazacağım.emeginize sağlık..

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız, çok sevindim bitirebildiğinize... Atkı nasıl olur acaba? Kolay gelsin :)

Mine, çok teşekkür ederim :) İnşallah zorluk çekmeden yapabilirsiniz. Fotoğrafları büyütüp incelerseniz daha iyi olacaktır. Bir de yorumlarda takıldığınız yerlerin cevabını bulabilirsiniz. Kolay gelsin :)

Mine dedi ki...

Öyle güzel anlatmissiniz ki hizimi alamayip üc tane yaptim:))Ellerinize saglik.....

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Mine, çok teşekkür ederim :) Çok mutlu oldum... Elinize sağlık, güle güle kullanın.
O kadar çok soru geliyor ki, videolu anlatım bile düşünmedim değil doğrusu :)

Adsız dedi ki...

merhaba örnek çok güzel çok beğendim gerçekten lif ipi ile örsek nasıl olur acaba

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız merhaba, lif ipi ince kalır, kalın iplerle daha güzel oluyor...

Adsız dedi ki...

Merhaba ,

bende cok acemiyim el isi konusunda. Bir saattir ugrasiyorum örnegi cikarmaya ama 4. sirada takildim. 3. sirayi anladim ama 4. sirada 3. tirabzani nereye batiracagim anlayamiyorum yada tekrar bir tirabzanli sira mi örmemiz gerekiyor. Ayrica süper bir örnek ellerinize saglik. baktigim okadar anlatimlardan yapabilmeyi basarabilecegimi düsündügüm tek örnek. yasemin

Adsız dedi ki...

Bn 9 aylik bebegme yapicm we 9 zncir cekp kpttim icini 21zincirle doldurum bi sakncasi warmi ornek bozulmaz dimii tsekkurler .(kader)

Adsız dedi ki...

Cok açık net ve güzel anlatmış ve fotograflamıssınız..cok sagolsun emeginize saglık ben de kızıma örecem ilk kez umarım beceririm :)

yasemin dedi ki...

süper bir anlatım olmuş. o kadar site, blog gezdim video izledim bu kadar net anlatım görmedim, tebrikler: ) ben de kızıma örmeye niyetlendim ama daha bir yaşında 6 zincirle başlamak yeterli olur diye düşündüm.. biraz acemi işi olacak benimki ama bakalım ne çıkacak ortaya: ) ellerinize sağlık....

yasemin dedi ki...

hiç vakit kaybetmeden gittim ip tığ aldım ve benden beklenmeyen bir performansla hemen modeli çıkardım: ) ama ben de dördüncü sırada nasıl yapacağımı bilemedim... yorumlara da baktım o kadar yorum arasında böyle bir soru göremedim: ) yani o pofidik görüntüye ulaştıktan sonra dordüncü sırada nasıl öreceğimizi de anlatırsanız çok sevinirim: ) çok teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Mrb birsey sorcam hani trabzan yapip aralarina bir zincir cekmistiniz bir sonraki sirayida bu zincir aralarina iki trabzan yapmissiniz peki bu sitada aralarina zincir cekilmiyo mu bi sonraki sirada nereye iki tropzan cekip hsngi trabzanin arasindan yapcam anlayamadim

Nazan dedi ki...

Him simdi yaparken bi sorun cvp buldum tek seferde cikardigimizfa bi zincir cekiliyormus bi sontaki sirada tek seferde cikirdigimiz trabzanin arasindan mi yapicaz oyle yapiyom ama tuaf oliyo bakalim olacak mi

Unknown dedi ki...

Bugün öğleden sonra basladim bereyi yapmaya simdi bitti , gayete guzel oldu ama sanırım benim bere 2 yas cocuguna uygun ldu:) ellerinize sağlık cokta guzel anlatmıssiniz masallah..

elamm dedi ki...

olmuyor olmuyor olmuyor :( 3 günden beri başındayım mütemadiyen yapamıyorum eşim kızıyor artık kalk şu pc nin başından diye birde 2 aylık kızım var inat ettim ama bir türlü sizin yaptığınız gibi gözükmüyor ipimdenmi tığımdanmı anlayamadım birde dalgalanıyor yuvarlak oldukça siz kaç numara iplikle ördünüz çok hoşuma gitti yapmak istiyorum yardım edin:(

Adsız dedi ki...

Peri abla cok guzel sapkaymis tig islerine yeni baslamama ragmen anladim yazdiklarini bugun baslicam ins 5 aylik bebegim icin yapcam 20 trabzan yetermi sence

Unknown dedi ki...

bereyi yaptim ama kucucuk ldu ip ve tigdanmi kaynaklandi acaba

Unknown dedi ki...

bereyi yaptim ama kucucuk ldu ip ve tigdanmi kaynaklandi acaba

Unknown dedi ki...

Merhaba, bloğunuzu çok beğendim. Takip ettiğim bloglar arasında ekledim.
Ayrıca Sizi kendi bloğuma davet etmek istiyorum. Tığ İş Örgü Bere Modelleri
Teşekkürler.

Örgü Bere dedi ki...

Canım ellerine sağlık gerçekten çok güzel olmuş ama gerçekten böyle anlatmak zannedildiği kadar kolay bir şey değil. Senide bloguma bekliyorum
çeyizlik tığ oya modelleri

Unknown dedi ki...

Harikasın geçen sene ördüm unutmuştum bu yıl yine ördüm Cok sağol allah razı olsun öptüm 😘

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...