Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

30 Ocak 2011 Pazar

Çocuk Odasının Öncesi ve Sonrası

 Bir öncesi-sonrası projesiyle daha birlikteyiz :) Daha önce kendi yatak odamızı değiştirmiştik. Bu sefer de çocuklarımızın odasında yenilik yaptık. Yaptık diyorum, çünkü eşim, annem ve kardeşimin de emeği var bu odada... 

 Bu evi aldığımızdan beri, hemen hemen her oda binbir şekle girmiştir. Hele çocuk odasının renkleri ve eşyaların yerleri, sık sık değişir. Ben sıkılırım ve değişiklik ararım. Sağ olsun eşim de hiç üşenmez... Çocuklar da bize çekmiş, heyecanlanıp, bizden önce koşarlar odaya. Sanki bir şey yapabileceklermiş gibi :)

 İki kardeş bu odayı birlikte kullanıyorlar. Bu yüzden önceden mavi ve erkeksi olan odayı, ortak bir renge çevirmiştik. İlk boyandığında, sıcak bir renk olması çok hoşumuza gitmişti. Zaman içinde göz alışıyor tabi, hatta, "niye bu rengi seçmişiz?" gibi bir düşünce de alıyor insanı.

 Kızım okula başlayana kadar idare edelim, zaten okula başlayınca bir çalışma masasına ihtiyacı olacak, takım olarak alırız diye düşündüğümüzden, bebeklik dolabını ve şifonyerini kullanıyorduk.


  Odada bir de kanepe olduğundan, yerden kazanmak için oğluma Ikea'dan, çalışma masalı bir yatak almıştık. Tülü ve fon perdeleri annemle beraber dikmiştik. Bu büzgülü tülü yapabilmek için ne kadar da uğraşmıştık :) 
Bu yazıyı hazırlarken odanın eski halini gören çocuklarım "ıyy renk cümbüşü, palyaço odası gibiymiş :)" dediler :) Biz de farkındaydık ama her şeyin bir sırası vardı. 
Sonunda, okulların açıldığı sıralarda bu değişikliği gerçekleştirdik. Yayınlamak da bugüne kaldı. Sebebi ise benim anlamsız takıntım. İllaki her şey tam olacak... Düşündüklerimi yapmadan önce yayınlarsam içim rahat etmiyor. Mesela, Ikea'dan film şeridi şeklinde fotoğraflık almıştık, ona fotoğraflar seçip yerleştirecektim. Lara'nın baş ucuna, eski abajurunu yenileyip koyacaktım. Dolaplarının üzerine ve Lara'nın komodininin altına ıvır zıvırları toplaması için, siyah yapışkanlı folyo ile kutular kaplayıp koyacaktım. Oyuncak sepetini de siyah yapışkanlı folyo ile kaplayacaktım. Perdelere bağcık yapacaktım...
Bunları da yaptıkça paylaşırım o zaman, ne yapalım :)


  Gelelim neler yaptığımıza. Duvarları duvar kağıdı ile kapladık.  İşte bu aşamada eşim ve kardeşim, o sıcaklarda ter içinde uğraştılar :) Duvar kağıtlarını Praktiker'den almıştık. Kanepeyi  odadan hatta evden çıkardık. Yazın hafif diye salonda kullandığım halıları buraya serdim. Bu halılar da Ikea'dan, fakat artık satılmıyor. Lara'nın yatağının üzerine, Ikea'dan aldığımız bürümcük beyaz örtüyü serdim. Odanın şeklini de değiştirdik. Şu anda bu şekilde olsa da, eşyalar her an yer değiştirebilir :)
 Eskiden, evlenirken minder de yapılırdı çeyiz olarak. Annem de eski koltuk minderlerine yüz dikip bana vermişti. Yıllarca oraya buraya atıldı durdu. En sonunda yerini buldu. Yine Ikea'dan aldığımız koltuk yüzünden, minderlere uygun kılıflar dikti annem. Üçünü üst üste koyunca, puf gibi oldu.
 Çalışma masası için Ikea'dan döner sandalye aldık. Siyah olanı vardı, beyaz olanını Lara'ya almıştık ama değiştirmeyi tercih ettiler.

Yeni gardıropları, çalışma masasını ve komodini Koçtaş'tan aldık. Ikea'dan aldığımız aynaları dolap kapağına yapıştırdık. Lara'nın çalışma masasının arkasında kontrplak yoktu. Onu ve öndeki magnet panosunu, yine Ikea'dan alıp monte ettik. İşte oyuncak sepeti görünüyor bu fotoğrafta yeşil yeşil :(

Perdenin kumaşı ve tavan lambası yine Ikea'dan. Lambayı eşim monte etti, perdeleri annem dikti.


Bu fotoğrafı da göstermeden edemedim. Fark ettiyseniz pencerenin önünde Pati duruyor. Odaya uygun bir kedimiz var :)
İyi pazarlar, iyi tatiller...

 

49 yorum:

Filiz dedi ki...

Arkadaşım biliyoruz sen marifetlisin ama sizin bütün ailede marifetliymiş :)) maşallah eli deymeyen kalmamış :) yeni hali çokta güzel olmuş, mutlu zamanlar geçirirler inşallah :)

Filiz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Filiz dedi ki...

ben bir yorum gönderdim ama iki tane çıktı anlamadım :)birini siliyorum :)

etamincikizlar dedi ki...

çok hoş bi havası olmuş.. sevgiler

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Çok şık ve cici olmuş, güle güle otursunlar, emeklerinize sağlık.

zeynep bayram dedi ki...

ayyy bayılıyorum bu öncesi sonrasına,ama ben şimdi çok özendim ya hele şu salon koltuklarımı camdan atasım var:))napalım bende ev alayım öyle.......
canım hem marifetli hem zevklisin harika bir oda olmuş kuzulara.....
bide IKEA evimizin her şeyi..

neval dedi ki...

elinize sağlık, kuul olmuş.

eli dedi ki...

cok güzel yapmissiniz. cok genc tarzi olmus. güle güle otursun evlatlarin.
ben de odalarda birseyler degistirmek istiyorum ama, henüz bi sene bile olmadi evlenip bu eve yerleseli :). en az 5 yil böyle kalacak diye karar vermistik bastan. aceba yanlis mi ettik?

sevgiler eli

ebrulikedi dedi ki...

eşin sana marifetli peri derken az demiş şekerim.
programlar oluyor ya evi baştan yaratıyorlar.onlar gibi olmuş.süpersiniz ailecek.emeği geçen bütün herkesin ellerine sağlık.
cam güzeli patiyi de öpüyorum,ısırıyorum:)

Fikirlopedi dedi ki...

Emek ve hayal gücünün dansi diye ben buna derim iste:=)

Süper ötesi.

Huzurlu, saglikli ve mutlu anlar yasamaniz dilegimle o emegin sarfedildigi mekanlarda.

Saygimla.

İkiz Annesi dedi ki...

Çok güzel olmuş hepinizin ellerine sağlık.

reyhane dedi ki...

Güle güle kullansınlar efendim, hoş olmuş..

Adsız dedi ki...

siyah ve beyazın uyumunu hep sevmişimdir çok güzel oldular emeği geçen herkesin eline sağlık yine bir dokunuşla odayı değiştirdin perim benim...y.y.

ÖZLEMCE dedi ki...

baştan yaratmışsınız.emeği geçen herkesin ellerine sağlık.çocuklar çok mutludurlar:)sizin için en büyük keyif bu olsa gerek.

beyzanın yeri dedi ki...

harika olmuş ellerinize sağlık güle güle otursunlar çok beğendim çok modern olmuş.ayrıca senide kutlarım çok marifetli bir bayansın

kpsszede dedi ki...

çok çok çok güzel olmuş,ağırbaşlı ve şık.evet malesef ev alınca ancak istediğin gibi yapabiliyorsun.bize de nasip olur inşallah.güle güle oturun.

yasmin dedi ki...

güle güle kullansınlar çok kibar olmuş..:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Filiz'cim, çok şükür güzel bir aileye sahibim. Çok teşekkür ederim:)

Canan, teşekkürler. Sevgiler:)

Hobibox, hem onlara, hem bize hitap ediyor. Teşekkür ederim:)

Zeynep'cim, ben de bayılıyorum bu öncesi sonrası durumuna:) Herşey zamanı gelince olur canım. Allah gönlüne göreversin...
Çok teşekkür ederim. Ve evet, ben unutmuşum:) Seviyorum Ikea'yı...

Neval, biraz daha genç odası gibi oldu. Oğlum delikanlılığa doğru gidiyor:) Teşekkürler.

Eli'cim, biz de öyle olsun istedik zaten. Onlar da sevince mutlu olduk. Çok teşekkürler.
Sen de ufak tefek değişikliklerle idare et. Biblolar, süs eşyaları, örtüler gibi... Daha çok yeniymiş herşey:) Müsriflik yok! Ben çok kızıyorum yeni eşyalarını atıp zevk için değiştirenlere... Sevgiler canım.

Ebrulikedi'cim, teşekkür ederim canım:) Ben bayılırdım o programlara. Hala var mı bilmiyorum. Süper aileyiz:) Kardeşim ve eşi de evlerinde, kendi emekleriyle bir sürü değişiklik yapmışlardı.
Pati ordan kuşları kesiyor:)

Fikirlopedi, hoşgeldiniz:) Ne güzel bir tanımlama. Çok teşekkür ederim.

İkiz Annesi, çok teşekkür ederim:)

Reyhane, çok naziksin, çok teşekkür ederim:)

Yasemin'cim, bilmez miyim:) Hepimizin emeği var. Ayrıca, gaza getirmek için yaptığımız jöleli pudingi de unutmayalım. Teşekkür ederim canım.

Özlemce, çok renkli bir odadan sonra, uyumlu renkleri olan bir odadan çok mutlu oldular. Onlar sevince biz de daha mutlu olduk. Çok teşekkürler:)

Beyza Nur, çok teşekkür ederim:) Kendi çapımda birşeyler yapmaya çalışıyorum.

Perimasalım, hoşgeldiniz. Çok teşekkür ederim:) İnşallah daha iyileri sizin olur...

Yasmin, zaman içinde zevkler değişiyor. Henüz yeni sayılır ama bunu da değiştirmek isteyeceğiz mutlaka:) Çok teşekkür ederim.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Her şey emek istiyor işte.Çok güzel olmuş.Şimdi sağlık ve huzurla kullansınlar inşallah.
Sevgiler:)

Fidan Başaran dedi ki...

çok şık ve uyumlu olmuş gerçekten
güle güle kullansın çocukların yeni odalarını:)))))

Nedret dedi ki...

Çok iyi yapmışsınız. En çok arkadaşları geldiğinde odaları güzel ve toplu olsun istiyorlar. Çok şık olmuş. Herşey onlar için değil mi?
Sevgiler.

sesiber dedi ki...

Çok güzel ve ferah bir oda olmuş. Hepinizin ellerine sağlık Pericim. Mutlulukla, sağlıkla yaşasın içinde evlatların...

Ada Deniz dedi ki...

hepinizin ellerine sağlık

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Şanslı'cım, çok teşekkür ederim:)

Fidoş'cum, uyumlu olmasına özen göstedik. Çok teşekkür ederim canım.

Nedret ablacım, biz de bundan yola çıktık zaten. Benim ve kardeşimin Hollanda'da güzel bir odamız vardı. Ama Samsun'da babaannemin yanında kaldık biz. Oradaki evimiz sobalıydı ve oturma odasındaki kanepeler gece bizim yatağımız olurdu:( Güzel bir oda hayali kurardım ben o zamanlar. Şimdi onlar bunu yaşamasınlar diye uğraşıyoruz. Herşey onlar için... Teşekkür ediyorum, sevgiler.

Sibel'cim, teşekkür ederim canım. Onlar mutlu, sağlıklı olsun başka birşey istemiyoruz... Hani sana, mıknatıslı perde bağlarını sormuştum ya, işte bu oda içindi. Ben hala bakamadım. Dışarı çıktığımda aklıma gelmiyor aslında:)

Ada ve Deniz, sizde de çalışmalar sürüyor. Sonunu merakla bekliyorum:) Çok teşekkür ederim.

senem dedi ki...

bayıldımm çook güzel olmuş ellerinize sağlık

Maya'nın Cicileri dedi ki...

çok güzel olmuş, muhteşem :) ellerinize sağlık, sevgiler :)

hobivakti dedi ki...

Odanın havası değiştir. Yeni hali çok hoş ve kullanışlı olmuş, ellerinize sağlık. :)

Çocuklar odayı güle güle kullansınlar. :)

Nilgün Komar dedi ki...

çooookkk güzel olmuşşşşşşşşşşşşşşş

Meral Sanatevi dedi ki...

Oda süper olmuş bende sık sık değiştiririm evin heryerini küçük ucuz dokunuşlar yaparım...Kelime doğrulamayı kaldırdım sağol bende sinir oluyorum benim blogda olduğundan haberim bile yoktu.Resimler eşimin yada damadın ellerinden öpecek dekopaj dağarcığım çok fazla Atölye olduğu için verdiğim paraya hiç acımıyorum öğreneyim paylaşırım.Sevgiler..

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Ssdesignbutik, çok teşekkür ederim:)

Maya'nın Cicileri, Çok teşekkür ederim:)

Hobivakti, tamamen farklı bir yer oldu:) Çok teşekkür ederim:)

Nilgün'cüm, sağol canım:)

Meral Sanatevi, siz de benim gibisiniz işte:) Çok teşekkür ederim:)
Aslında daha önce söyleyecektim ama bazen ters tepki veriyorlar, üzülüyorum... Dekopajları önce tarayıcıda taratırsanız herhalde orjinal boyutta yüklenebilirler. Paylaşırsanız biz de çok seviniriz. Güzel resim bulmakta zorlanıyoruz kimi zaman. Bir de açgözlülük var tabi:) Sevgiler...

fiamma dedi ki...

Bütünüyle çok güzel olmuş,iyi günlerde yaşasınlar inşallah. o söylediğin eksikleri biz görmedik, özellikle o ranza yatağın yeri çok iyi olmuş, bütün havası değişmiş odanın. ellerinize emeğinize sağlık hepinizin.

fiamma dedi ki...

Bütünüyle çok güzel olmuş,iyi günlerde yaşasınlar inşallah. o söylediğin eksikleri biz görmedik, özellikle o ranza yatağın yeri çok iyi olmuş, bütün havası değişmiş odanın. ellerinize emeğinize sağlık hepinizin.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Fiamma'cım, çok teşekkür ederim. O yüksek yatak odanın üç tarafını da dolaştı:) Bazen çocukların fikirlerini de alıyoruz, işte o zaman böyle oluyor:)Bir de böyle deneyelim dediler, biz de yaptık:) Şimdiki şeklini ben istedim, herkes memnun. Henüz sıkılmadık ama her an değiştirebiliriz:)

Adsız dedi ki...

olmuş olmuş.. şahane .. B.Y.

Unknown dedi ki...

marifet başka bişey ,nasıl bişey ,resimdekiler gibi,elleriniz dert görmesin ,herşey birbiriyle ne kadar uyumlu

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Başarılı bir öncesi-sonrası olmuş:)Ailece ellerinize sağlık.Çocuklar güle güle kullansınlar.

Ülker dedi ki...

Yeni hali çok ferah ve güzel olmuş.
Pati'de hemen yerini almış. :)

Marifetli ailenin tüm fertlerinin ellerine sağlık.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Barış'ım, senin de elin değdi ne de olsa, canım kardeşim:) Teşekkür ederim canım.

Dikişdersi, çok teşekkür ederim canım:)

Colette, çok teşekkür ederim:)

Ülker, Pati orayı ona yaptığımızı sanıyor ve çıkmıyor odadan:) Çok teşekkür ederim:)

Şenay- Doğam dedi ki...

Tek kelime...

BAYILDIM...

Pratik Anne dedi ki...

Bayildim, ellerinzie saglik. Yavruslar da gule gule kullansinlar. Cok guzel ve zevkli bir takim olmus.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Şenay-Doğa, hoşgeldiniz:) Çok teşekkür ederim.

Pratik Anne, çok teşekkür ederim:) Bir de düzenli olmayı öğrenseler...

necla dedi ki...

TEK KELİME İLE SÜPER OLMUŞ RENKLER ÇOK GÜZEL ZEVKLİ BİRİNİN ELİNDEN ÇIKTIĞI BELLİ OLUYOR..GÜLE GÜLE KULLANSINLAR..

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Necla, hoşgeldiniz:) Çok teşekkür ederim. Zevkle kullanıyorlar çocuklar:)

Adsız dedi ki...

bayildim bende oglumun odasina yapacam biseyler atip almaktan daha karli...

birde yatagin rengini degistirebilirsiniz. ahsaplari yenilemek icin yapistirmalar var duvar kagidi gibi ama kendinden yapiskanli ondanda kullanabilirsiniz.

sadece aklima geldi.. ama bayildim bayildim....
nermin

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Nermin Hanım, atmadan değerlendirmek gerekir diye düşünüyorum ben de. Kızımın şifonyerini yapışkanlı folyoyla kapladım, mutfakta kullanmıyorum. Dolaplar yeni olduğu için şimdilik böyle kalacak ama ilerde onlara da bir güzellik düşünürüm ben kesin:)
Beğendiğiniz ve yorum yaptığınız için çok teşekkür ederim:)

projecantasi dedi ki...

Odanın yeni halini çok beğendim.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Proje Çantası, hoşgeldiniz:) Çok teşekkür ederim.

shadoweyes_ontheway dedi ki...

Çok güzel olmuş gerçekten de;)

Adsız dedi ki...

Merhaba :) Internette bu ranzayla ilgili görüş ararken denk geldim blogunuza. Odanın yeni (artık çok da yeni değil) hali çok güzel olmuş gerçekten. Sormak istediğim bu ranza kullanışlı mı? Odam küçük olduğu için böyle bi şey almak istiyorum ama kullanışlı olmayacağını söylediler. Siz ne düşünüyorsunuz? Umarım cevap verirsiniz. Sevgiler :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...