Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

22 Kasım 2011 Salı

Peçete Transferi İle Saksı Süsleme

Arkadaşıma hızlandırılmış kurs verdiğimi yazmıştım burada. Daha sonra da yaptıklarımızı paylaşmıştım sırayla. O güne ait bilmem kaçıncı çalışma ile karşınızdayım yine :) Sizlere de fikir olacağını düşünüyorum.
Bu plastik saksılar arkadaşımın evinde vardı ve süslemek istediğini söyledi. Hemen uygun peçeteleri bulup kestim. Daha sonra kestiğim peçetelerin beyaz olan iki katını ayırıp, sadece desenli kısmını bıraktım. Peçeteleri peçete tutkalıyla, fırçamı ortadan dışa doğru hareketlerle yapıştırdım. Saksı açık krem rengi olduğu için boyamaya gerek kalmadı. Eğer koyu renk olsaydı, mutlaka beyaz veya krem rengi gibi açık bir renge boyamak gerekiyor. Yoksa peçetenin renkleri ortaya çıkmıyor.

Peçete çok ince olduğu için, tutkal altına geçiyor ve kolayca yapışıyor. Tüm desenleri yapıştırdıktan sonra, üzerine iki kat daha peçete tutkalı sürdüm. Bir tek verniklenmesi kalmıştı. Tabii bir de içine güzel çiçekler ekilmesi...

Biz sonuçtan çok memnun kaldık. Arkadaşım saksılarını çok sevdi. Plastik objelere peçete çalışması yapmak ne kadar akıllıca onu bilemiyorum. Çünkü plastiğin üzerine tutunması güç. Özellikle yıkanacak objelerde böyle bir çalışma yapılmasını tavsiye etmiyorum. Ama saksıların dış kısmı suyla temas etmeyeceği için sanırım uzun süre dayanır. 
Blog arkadaşım Rimma, plastiklerin üzerini parlaklığı gidene kadar zımparalayıp çalışmalarını öyle yaptığından bahsetmişti fakat denemediğim için bu konuda bir fikrim yok. 
Plastiklerin üzerine çalışma yapıyor musunuz? Yapıyorsanız nasıl bir uygulama yapıyorsunuz? Değişik ve işe yarar yöntemleriniz varsa ve paylaşırsanız sevinirim :)


32 yorum:

okuyan dedi ki...

görsel ve sözel anlatımın için çok teşekkür ederim:) çünkü fırsat bulduğumda ben de denemek istiyorum... ve sizlerden öğrenecek çok şeyim var:)
saksılar çok güzel olmuş...
iyi günlerde kullansınlar...
sevgilerimle...

PEMBE BAKTERİLİ DEKORASYON:)) dedi ki...

çok güzel olmuş ellerinize sağlık pericim:))

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok şık olmuşlar bayıldım vallahi
yapasım geldi
ellerinize sağlık arkadaşınızda iyigünlerde kullansın
sevgier:)

HATiŞiN HOBiLERi dedi ki...

merhaba,hızlandırılmış kurs çok bereketli olmuş :) ellerinize sağlık.ben bu tür işlemler için swing color'un SEIDENMATTLACK ürününü kullanıyorum.tahta cam seremik plastik her türlü yüzeyi çok güzel kapatıyor,sonra istediğin işlemi yapıyorsun.parlak yüzey astarıda kullanabilirsin ve en basitinden evdeki sirkeyle silerek 1 gün beklet işlemi yap:) sevgiler

Şirince Tatlar dedi ki...

yaa yine harikalar yaratmışsın çok cici olmuş bu saksılar bayıldım emeğine sağlık:)

ozlems.corner dedi ki...

Peçete transferini hiç plastikte hiç denemedim, harika olmuş,sıraya girdi bende yapıcam...:)

emelden.blogspot.com dedi ki...

Ellerine sağlık.Birkez daha arkadaşın çok şanslı diye düşündüm.Güle güle kullansın.
sevgiler

aksungur46 dedi ki...

perim senin gibi zarif olmuş ellerine sağlık.bizim kursun blogu var artık bizi izlersen sevinirim.hobiyedogru.blogspot.com.çok öptüm tşk.ler şimdidennnn

hobivakti dedi ki...

Saksılar çok şirin olmuş. :)

Ellerinize sağlık.

Ben plastik saksıları önce beyaz sprey boya ile boyayıp ondan sonra peçete dekupajı yapmıştım.

Kolay oluyor. :)

http://hobivakti.blogspot.com/2011/08/lavanta-desenli-plastik-sakslar.html

http://hobivakti.blogspot.com/2011/05/cicek-sakss.html

Noblesse dedi ki...

zarif ve öok hoş bir çalışma, ellerine sağlık.

GÖNÜL dedi ki...

sade saksılar ne de güzel şık saksılara dönüşmüş ellerine sağlık

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

ne kadar da hoş olmuş ellerinize sağlık sevgiler:)

Duru Mutfak dedi ki...

ben de 3 - 5 ay önce plastik bir çöp kovasına dekupaj yapmıştım ama büyük boy bir resim. vernikledim ve mutfakta sık yıkanıyor olmasına rağmen henüz hiçbirşey olmadı. http://www.flickr.com/photos/35031508@N04/6233842646/in/set-72157627743771521/

nestug dedi ki...

elinize sağlık, saksılar çok şık olmuş.Arkadaşın güzel günlerde kullansın
sevgiler

Sibelin Hobi Dünyası ... dedi ki...

Ellerine sağlık güzel bir yenileme çalışması olmuş...

Fransali Gelin dedi ki...

çok begendim :)

meralhobiart dedi ki...

Küçük bir dokunuşla saksılar nede güzel renklenmiş ellerine sağlık Serapcığım.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Okuyan'cım, faydalı olabiliyorsam ne mutlu bana. Çok seviniyorum birileri anlattıklarımdan faydalandığında:) Çok teşekkür ederim canım.

Pembe Bakteri'm, teşekkür ederim canım.

Fatma'cım, yap canım sen de:) Çok teşekkürler. Sevgiler.

Hatice ablacım merhaba, vallahi çok bereketliydi:) Bir sürü obje almıştık, bunlar yaptıklarımızdan sadece bir kısmı. Diğerleri de arkadaşımda, neler yaptı bilmiyorum. Ya da beni bekliyor olabilir:) Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim ablacım. Görüşmek üzere, sevgiler.

Şirince Tatlar, çok teşekkür ederim canım:)

Özlem'cim, ben de ilk kez denedim. Kolay oldu:) Fidoş'da yapmıştı saksılarını boyayarak ama dayanıklı oluyor mu onu bilemiyorum. Teşekkürler canım.

Emel'den, çok teşekkür ederim. Sevgiler.

Serpil ablacım, çok teşekkür ederim. Hemen izlemeye aldım blogu:) Çok güzel işler paylaşılacağına eminim...

Hobivaktim, senin yaptıklarını biliyorum canım. Çok da güzeller... Benim merak ettiğim sık kullanılan, yıkanan objelerde nasıl bir sonuç alındığı. Saksılarda sorun yok değil mi?
Çok teşekkürler canım.

Noblesse, çok teşekkür ederim canım.

Gönül, çok teşekkür ederim. Bence de çok süslü oldular:)

Fikir Projeleri, çok teşekkür ederim. Sevgiler canım:)

Durumutfak, baktım yaptığınız çalışmaya, çok da güzel olmuş. Demek ki, plastikler de bizden nasibini alacak artık:) Çok teşekkür ederim.

Nestug, teşekkür ederim canım. Sevgiler.

Sibel'cim, çok teşekkür ederim.

Fransalı Gelin, hoşgeldiniz:) Çok teşekkür ederim.

Meral'im, teşekkür ederim canım.

Mavi Atölye dedi ki...

Saksılara hayat gelmiş, çok güzeller...

Marifetane hobi dedi ki...

Saksılar canlanmış çok güzel olmuşlar..ellerinize sağlık..

Marta dedi ki...

¡Precioso, me encanta.
Besos desde España

HATiŞiN HOBiLERi dedi ki...

canım, seni izliyorum ama izlemeye almamışım,ne kadar ayıp etmişim.şimdi farkettim :)) artık resmi olarak izleniyorsun.sevgiler

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel olmuş :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Mavi Atölye, çok teşekkürler:)

Marifetane, çok teşekkür ederim:)

Marta, Gracias por el comentario. España quiere.

Hatice ablacım, ben de fark etmemişim, olsun:) Teşekkür ederim, sevgiler. Görüşmek üzere...

Şantiyenin Gülü, hoşgeldiniz:) Ne hoş bir nikiniz var:) Çok teşekkür ederim.

AsOrTiK dedi ki...

çok güzel olmuş, elinize sağlık.
bende üstüne herhangi bir uygulama yapmadan sadece boyamıştım, kırmızı, yeşil, pembe gibi... üstüne de parlak venik attım, pırıl pırıl oldu. aylardır kullanıyorum hiçbirşey olmadı.
sevgiler

bbicil dedi ki...

merhaba marifetli peri! çalışmalarınız çok hoş ellerinize sağlık. Plastik yüzeyler için fikir istemişsiniz; hobi marketlerde ''parlak yüzey astarı'' (cadence marka) diye satılan bir medyum vardır. plastik, metal, cam ya da daha önceden verniklenmiş kısacası parlak tüm yüzeylerde astar olarak kullanılır. Altı saat ara ile iki kat uyguladıktan sonra başka hiç bir işleme gerek kalmadan üstüne istediğiniz boyama işlemini yapabilirsiniz. Renk değiştirmek istediğiniz eski mobilyalarınızda ya da metal, cam gibi yüzeylerde akrilik ahşap boyalarla çalışmanızı sağlar. Mum üzerine de uygulayablirsiniz. Sevgiler...

özge bayrak dedi ki...

saksılar çok güzel olmuş, ellerinize sağlık!

gps87 dedi ki...

bende yapcam bende yapcam fikir için çok teşekkürler :)) ellerinize sağlık... süper bir post olmuş :))

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Özge Bayrak, hoşgeldiniz:) Çok teşekkür ederim...

Gps87blog, hoşgeldiniz:) Eminim daha güzellerini yaparsınız. Faydalı olabildiysem, sevindim buna. Çok teşekkür ederim.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Asortik, çok teşekkür ederim canım. Saksılara birşey olmaması iyi, emekler boşa gitmeyecek demek ki:)
Sevgiler.

Bbicil, hoşgeldiniz:) Verdiğiniz bilgiler için ve beğenileriniz için çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Ben sizi atlamışım, nasıl oldu anlamadım... Kusura bakmayın lütfen:)

icimdeki yolculuk dedi ki...

off bayıldım harika olmuş amabende yapmak istiyorum bende bende

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Funda'cım, yap canım sen de yap. O kadar zor değil. Hem bak adım adım anlatıyorum:) Teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...