Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

30 Haziran 2010 Çarşamba

Kedi Oyuncağı

Geçenlerde bir petshopa gittik. Malum, Pati Bey'in ihtyaçları var. Bir de tırmalama tahtası mı alsak diye düşündük. Kediler içgüdüsel olarak tırnaklarını törpülüyorlar. Bizimki sürekli evde ama yine de tırnaklarını benim antrede kullandığım Hint kilimimde sivriltiyor. Gerçi evin içinde bile avlanmayı başarıyor kendisi. Bakınız, Pis Pati Hain Pati yazıma...
Baktığımız ürünler o kadar basitti ki, bir tahta bir boru, ip ve biraz peluş... Eşim "ben bundan yaparım" dedi. Almaktan vazgeçip kendimiz yapmaya karar verdik.


Bazı parçalarını gardrobumuzun içine raf olarak kullandığımız, eski televizyon sehpasının kalan parçalarını değerlendirmek için saklamıştık. Bilgisayardan bir pati resmi çıkartıp, onu kalıp olarak kullandık. Dekupaj testeresiyle, çizdiğimiz yerlerden kesti eşim. Borunun sağlam olması için, bir de borunun boyutunda daire kestik ve onu hem yapıştırdık hem de vidaladık. Daha sonra etrafına kendir ipini doladık. Başlama ve bitiş kısımlarını zımbaladık.
Boruyu, halı satan yerlerden, kumaşçılardan bulabilirsiniz sanıyorum. Ben masam için deri aldığımda, deri kırışmasın diye bu boruya sarıp vermişlerdi.
Pati şeklini verebilmek için beyaz ve siyah peluşu uygun biçimde keserek, zımba ve silikon tabancası ile sabitledim. Üst kısmına bir delik açıp, oraya bir çubuk taktım ve ucuna da ponponları bağladım.

En çok sevdiği oyuncağını, yani faresini de bir ipe diktim ve onu da alt kısmına bağladım. Bu fare sürekli kayboluyordu zaten :)

Elimde kalan peluşlarla da tepesine bir kedi figürü yapmaya çalıştım. Burnu, çocukların ouncaklarından, bıyıkları ise poşet bağlama telinden. Kuyruğu da var dikkatinizi çekerim :)


Biz eşimle bunu yapmaya uğraşırken, oğlum; "baba niye uğraşıyorsunuz, aynısı satılıyor ya" dedi, eşim de; "evet, hazır da alabiliriz ama kendi yapmanın zevki daha başka" demişti. 150 TL'ye satılan bu ürüne, biz çok daha ekonomik bir şekilde sahip olduk. Kendimiz yaptığımız ve yaparken de çok eğlendiğimiz için bize göre değeri çok daha fazla. Bittikten sonra oğlum da çok beğendi ve "petshopta satılandan daha güzel oldu" dedi. Bu da herşeye değdi :)
Peki Pati Bey bunu kullanıyor mu? Hayır :( Sadece faresiyle oynuyor. Tırnaklarını yine halımda törpülüyor :)



24 yorum:

Lyla Accessories dedi ki...

Harika olmuş, harika! Elinize sağlık

NEFİSE dedi ki...

Çok beğendim.. her ne kadar evde kediden hoşlamasamda.. ama gerçekten eksiksiz olmuş..ellerinize sağlık.. demek kediniz bunu kullanmıyor haaa..hay Allah...

nestug dedi ki...

elinize sağlık güzel olmuş.ama kedinin kullanmaması üzücü,belki alışır ve kullanmaya başlar ne olduğunu anlamamıştır.
sevgiler nestug

Ayca Karaoglan dedi ki...

Valla Pericim enişteyi de seni de tebrik ediyorum. Bizim eve de bekleriz :))) Birer nazar boncuğu alıp ailecek takar mısınız lütfen. Sen böyle marifetlerinizi yazdıkça nazar değecek korkuyorum :)

Bay Patinin o son fotodaki bakışını yerim :)

Unknown dedi ki...

aaa bencede o hazır satılanlardan bin kat daha güzel olmuş emeklerinize sağlık
inş kedicikte hanınızda törpülemekten vazgeçip kendi tırmalama yerine gider

Nedret dedi ki...

Biz çok beğendik ama asıl beğenmesi gereken beğenmemiş:)))
Oynatır bunlar adamı, siz görmezken koltukları da yoluyordur o kerata. Benimkiler kovalayıncaya kadar iki üç tırnak atıyorlar:))
Şimdi siz bu işin ticaretine başlayın bence, baksanıza ne pahalıymış petshoplarda:)) Sevgiler.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Lyla, çok teşekkür ederim. Pati de beğenseydi keşke...

Nefise, ben de önceleri senin gibi düşünüp direnmiştim fakat baskılara dayanamayıp kabul ettim en sonunda. Zor olmasına karşın seviyorumşimdi o'nu. Teşekkür ederim.

Nestug, teşekkür ederim. Ben de alışmasını umuyorum.

Ayça'cım, çok şekersin. Çok teşekkür ederim canım. Pati, "Ne istiyorsun? Ne yapacağım ben bununla?" der gibi bakıyor değil mi? :))

Sevim, O'nun yüzünden yeni halı almayı erteliyorum. Umarım alışır. Teşekkürler canım.

Nedret Abla'cım, ben de sandalye ve perdelerde gördüm tırnak izi:( O'nu bir yakalasam, patilerine su püskürteceğim. Yapmasını istemediğin şeyler için bu yöntem işe yarıyormuş, denemek lazım. Yoksa evde sağlam eşya kalmayacak:) Eşim de aynı şeyi söyledi. Çok severek yapıyor böyle işleri. Teşekkürler Ablacım.

Hobibox, ben seni takip ediyorum zaten.

GÖNÜL dedi ki...

Ne kadar parlak bir fikir hem de satılanlardan daha güzel olmuş emeğinize sağlok bu arada kediniz de çok tatlı

ebrulikedi dedi ki...

ne periyim ne marifetli diyorsun bir de:)ailecek süpersiniz.maşallah.
minnoşa bunun oldukça sadesini 25 liraya aldık.sizinki süper olmuş.minnoş da önce kullanmadı.eşim tırnaklarını oraya sürttü.ona gösterdik.3-4 gün sonra kendi kendine kullanmaya karar verdi.ama 3 kere halıya yapıyorsa 1kere ptahtasında yapıyor o ayrı:)pati bey de zamanla alışır.

sibel dedi ki...

oo çok sevimli olmuş bravo size..sevgiler

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Gönül, çok teşekkür ederim. Kendimiz yaptığımız için bize de en güzeli buymuş gibi geliyor:)

Ebruli'cim, biz de Pati'nin tırnaklarını sürttük, hatta karşısına geçip kendi tırnaklarımızı bile sürttük ama hala anlamadı onun ne işe yaradığını, öööyle bakıyor sadece:) Çok teşekkür ederim canım. Eşim şımaracak:)

Sibel, çok teşekkür ederim. Sevimli ama işe yaramıyor. Alışamadı bizim yaramaz:)

befece dedi ki...

aman Allahım kedini çok seviyor olmalısın ne çok emek vermişsiniz ben pek kedi sever olamasam da ellerinize sağlık bu arada be seni izliyorum sanıyordum atlamıştım artık takipteyim güzel paylaşımlara

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Befece, kedimizi seviyoruz gerçekten ama aslında elimizden geldiği ve böyle şeyleri yapmayı sevdiğimizden kalkıştık bu işe:) Ve bu kadar kolay birşeyi çok pahalıya satıyorlardı. Biraz da kızdık açıkçası:)
Hoşgeldin sayfama...
Teşekkür ederim.

Işıl dedi ki...

kedı oyuncagı supermıs

minik dedi ki...

Bence eşin bloğuna isim koyarken mütevazi davranmış.Ellerine sağlık.Kedine de bayıldım

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Işıl, teşekkür ederim.

Minik, sağol canım. Azıcık şımardım:) Kedimiz kışın daha güzel oluyor. Boynunun etrafında gri tüyler oluyor, aslan gibi... Ama yazın tüy döküyorlar ya kalmadı. Onun adına da teşekkürler. Çok yaramaz ama bugün balkonda bir kuş kovalamış, sonra çıkıp baktığımda saksıda bir yumurta gördüm. Aptal kuş dedim, hiç kedili evin balkonuna gelinir mi? Hadi geldin, yumurta bırakılır mı? Ne yapacağımı bilemedim. Yumurta da soğumuş zaten:(

Sezsel by Sezgi dedi ki...

ellerinize sağlık
emının alacagınızdan çok daha guzel bır sey olmuştur.
ne guzel aıle bırlıgı ıle yapmıs oldugunuz bir obje :DDD

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Sezgi, en güzel tarafı oydu zaten, birlikte yapmak. Teşekkür ederim.

fistik ve pati dedi ki...

Merhaba;

Sayfanızı şanslının sayfalarına bakarken buldum ve yaptığınız kedi tırmalama ipine bayıldım.Gerçekten harika olmuş.Ellerinize sağlık...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Hoşgeldiniz Fıstık ve Pati. Sanırım kedilerimiz adaş:) Beğenmenize sevindim. Çok teşekkürler.

Adsız dedi ki...

merhaba
bende geçen yıl yaptım kedime böle bir tırmık,ama boru kısımına sağlam olsun diye tutkal sürüp sarmıştım ,tabi çok sert oldu:( benek te kullanmadı hiç:( put gibi duruyo evde:) şimdi yeniden ve daha büyük bişey yapmaya karar verdim,güzel olursa paylaşırım..iyi akşamlar...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Merhaba Adsız, Bizimki de hala kullanmıyor malesef. Sadece arada bir fareyle oynuyor o kadar:) Teşekkürler. Yaparsanız paylaşın lütfen. İyi akşamlar.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Şanslı'nında var tırmalama tahtası...Yanından bile geçmiyor.Çok güzel olmuş ama...Hiç olmazsa oyuncağı i,le oynuyormuş.Belkide şimdi yüzüne bakmıyor.Çabuk bıkıyorlar.Çok güzel bakmış.Maşallah...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Şanslı'cım, halı daha cazip geliyor onlara:) Belki de daha küçükken alsaydık alışırdı diye düşünüyorum. Hepsiayrı tatlı. Teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...