Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

22 Haziran 2010 Salı

Masa ve Sandalye Yenileme




Mufakta kullandığımız bu dikdörtgen, beyaz masamızı İkea'dan almıştık. Fakat yemek masası olarak kullanmaya uygun değilmiş malesef. Daha önce kullandığımız yuvarlak masadan sonra, bu masa daha kullanışlı geldi ve vazgeçmek istemedik. Yenilemeye karar verdik. Ama masadan önce sandalyenin hikayesini anlatayım :)

Benim 10marifet'le tanışmama vesile olan şey, işte bu sandalyedir :) Sandalye yenileme diye arayınca google'dan, karşıma 10marifet sitesi çıktı ve o günden sonra, ben de marifet ailesine dahil oldum. Hatta ilk yazımda bu sandalyeden bahsediyorum :)

Önce sandalyenin minder kısmını söküp, demirlerini beyaza boyadı eşim. Daha sonra minder kısmı için aldığımız, ince sünger ve beyaz deriyi zımba aleti yardımıyla gerdirerek kapladık sandalyeyi. Burada bir püf nokası var; deriyi gerdirip sabitlerken, kare olsun yuvarlak olsun farketmez, bir tarafı sabitleyince, devamında direk karşı tarafı sabitlemek işimizi kolaylaştırdı. Böylece sandalyelerimizi yenilemiş ve de beyaz masayla uyumlu hale getirmiş olduk. Aslında daha önce yayınlamam gerekirdi bu sandalyeleri fakat bir kat daha boya atılacaktı. "Kurusun bir kat daha boya atarım" diyen eşime sesleniyorum, "bir yıl geçmiş aradan kurumuştur herhalde:)"

Masada önce çizikler oluştu, daha sonra çiziklere gelen su boyasını kabarttı. Kötü bir görüntü oluştu. Yemek yemediğimiz zamanlarda örtü kullanıyordum ama yemek yerken de göze hoş görünmesi gerekmez mi? Masanın üzerini de deri kaplasam nasıl olur diye düşündüm, bir de cam kestirirdik üzerine...

Sandalyeler de biraz görünüyor kenarlardan. Tam fotoğraflarını çekmemişim. İdare edin :)

Deriyi masanın üzerine göre ölçüp, arkasından pastel boya ile çizdim. Sonra çizdiğimiz yeden kestik ve masaya serdik. Yine masanın ölçüsüne göre kestirdiğimiz camı da masanın üzerine koyduk ve aşağıdaki gibi bir görüntü oldu. Biz de masamızı yeniden kazanmış olduk. Hem hijyenik, hem şık oldu.

Camı kestirirken küçük bir hata yapmışız. Camcıya tam ölçü vermişiz. Halbuki kenarlardan 2-3mm taşsaydı, kenara gelen su hemen camın altına kaçmazdı. Aklınızda bulunsun!

Derinin kırışıkları zamanla düzeliyor. Fotoğrafları yaptığımız zaman çekmiştim, kırışıklar kayboldu şimdi. Bir de renkli camlar var beyaz, siyah... Onlar da tercih edilebilir. Bu da bizim sonradan aklımıza geldi :)
Fındıklar Terme'den :) Eşimin ailesinin fındık bahçelerinden...


23 yorum:

sibel dedi ki...

BECER DE BAL YE DEMİŞLER.. ÇOK GÜZEL BİR ÇALIŞMA OLMUŞ.SEVGİLER.

Ayca Karaoglan dedi ki...

:)) Bence de kurumuştur sandalyenin boyası, enişte :D Güle güle kullanın pericim, yenilenen masa sandalyenizi...

NEFİSE dedi ki...

Ben de eski sandalyelerimi, bu eve geçince kendim söktüm boyadım yeni sünger takıp yeni bir kumaşla kapladım...İsterse bakın eski yazılarımda..ellerinize sağlık..

Nedret dedi ki...

Güie güle kullanın. Gayet şık olmuş. Sevgiler.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Sibel'cim, ne hoş bir söz, ilk defa duyuyorum. Çok teşekkür ederim.

Ayça'cım, eşim mesajı aldı:) Çok teşekkürler.

Nefise, gezdim bugün blogunu, yorum da yaptım hatta. Çok güzel şeyler yapmışsın. Teşekkür ederim.

Nedret Abla'cım, teşekkür ederim. Sevgiler.

umudunmaceraları dedi ki...

yeni bir masa sandalye takımınız olmuş.Eşinizin ve sizin ellerinize sağlık

Fidan Başaran dedi ki...

havası değişmiş:)))))
çok şık
güle güle kullanın

minik dedi ki...

Ellerinize sağlık.Bende masamı yenilemeye çalıştım ama olmadı.(sitede detaylı anlattım)Sevgiler

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Devince, teşekkürler. Gerçekten yeni gibi oldular.

Fidoş'cum, teşekkür ederim.

Minik, seninki büyük talihsizlik ve haksızlık olmuş. Ama ben sevdim mutfağını ve masanı. Belki sen de benim fikrimi uygularsın.
Teşekkürler.

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Sayfama hoş geldin canım, iaedyi ziyarete geldim. Çok güzel bir yenileme olmuş. Ellerine sağlık.Sevgiyle kal, banada beklerim.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Teşekkürler Hobibox.

Evimin dekoratörü Esin dedi ki...

Süper bir yazı ve olağanüstü, çok beğendiğim bir yenileme olmuş. Bu aralar zımpara makinesi araştırması yaparken, birde zımba aleti ekliycem hemen listeye. Ellerinize sağlık.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Evimin Dekoratörü, hoşgeldiniz:) Beğendiğinize sevindim. Çok teşekkür ederim. Zımba aletiyle ilgili başka projelerim de vardı ama henüz gerçekleştiremedim:) Yatak başı ve pano yapacaktım...

eviminhuzuru dedi ki...

ilk okuduğumda vay bee ne eşler var dedim son cümlede güldüm demekki tüm erkekler aynı:)) Çok güzel olmuş güle güle kullanın ayrıca detaylı anlatımınız için teşekkürler. Bu arada ikinci katı attımı eşiniz merak ettim:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Mustafamert, eşimin elinden her iş gelir, hakkını yemeyeyim. Zamanı olsa her konuda yardımcı olmaya çalışır. Ama maalesef hala aynen duruyor sandalyeler:) Sizin yorumunuzu okudum eşime, güldü:) Sandalyelerin ikinci kattan ziyade, yeniden zımparlanıp boyanma vakti geldi aslında:) Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

merhaba bende ahşap masamın üzerine cam kestirmek istiyorum.örtü kullanmak istemiyorum.ama bu camların fiyatı pahalı diyolar.acaba ne kadara kestirdiniz camınızı?şimdiden teşekkürler

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız merhaba, çok uzun zaman oldu, inanın hatırlamıyorum. Ölçülerinizi söyleyip camcıdan bir fiyat alabilirsiniz. Camın kalınlığına göre fiyatlar da değişiyor. Bir de cam gibi görünen kalın naylon örtüler var. Onları da araştırabilirsiniz...

Adsız dedi ki...

merhaba bende sandalyelerimi boyamak istiyorum ama nasıl ve hangi boya kullandınız siz acaba şimdiden teşekkürler

meltem dedi ki...

MERHABA SANDALYENİZİ HANGİ BOYA VE HANGİ FIRÇA İLE BOYADINIZ ACABA

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız, yağlı boya kullanmıştık. Swing Color diye bir markaydı yanılmıyorsam. Kolay gelsin :)

Meltem, yağlı boya ve parmak rulo fırça ile boyadık. Bazı yerlerini de normal fırça ile...

Unknown dedi ki...

Yağlı boyayı kullanmadan önce tinerle açmak gerekir mi?

Unknown dedi ki...

Yağlı boyayı kullanmadan önce tinerle açmak gerekir mi?

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

@yasemin karsavuran biz açmamıştık ama yoğunsa açılabilir.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...