Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

29 Şubat 2012 Çarşamba

Açıklamalı Ör-Sök Bere ve Atkı

Bu ör-sök berelerden örmeyen kalmadı sanırım. Ben de eksik kalmayayım dedim :) Görüntüsü çok hoşuma gidiyordu. Örünce gördüm ki, yapılışı da çok basitmiş. Bu şekilde örmeyi sevdim ben. Hala örmeyenler varsa diye, yapım aşamalarını da fotoğrafladım. Mor olanı annem, kızım Lara'ya ördü, kırmızı olanı da ben yeğenim Yade'ye ördüm.
İplerimin markaları görünüyor zaten. Başlarken ilmekleri tek sayıyla başlamak kolaylık sağlıyor. İpin kalınlığına göre ilmekleri ve şiş numaralarını ayarlamak gerekiyor. Kırmızı olanın ipi çok kalın olduğu için, 27 ilmek yeterli geldi. Bu berenin kalın iple örüldüğünde daha güzel durduğunu da belirtmek isterim. Mor olanı ise, 39 ilmek başladık. Birleştirdiğimizde baş çevresini saracak kadar horoşa ördük.
49 sıra haroşa ördükten sonra, ilmekleri bir boş bırakıp bir kestik.Kalan 8 ilmeği normal şekilde kesip, sona kadar geldik. Normal kestiğimiz 8 ilmek, alın kısmındaki bantı oluşturacak. Onun hangi kalınlıkta olmasını istiyorsanız o kadar ilmeği normal kesebilirsiniz.
Mor olanı da 69 sıra haroşa ördük. Üst üste koyduğumuzda ikisi de aynı boyuttaydı aslında, ama mor ipim daha ince olduğu için, sayılar arttı. Aynı kesme işlemini mor bere için de yaptık.  Bir ilmek kesip, bir ilemek boş bırakarak, başa doğru geldik. Bant kısmını, yani kalan 14 ilmeği de normal şekilde kesip bitirdik. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, keserken oldukça gevşek kesmeye çalışmak. Birleştireceğimiz diğer tarfla uyumlu olması gerekiyor.
Sıra geldi en zevkli kısıma :) Arada işlem yapmadan bıraktığımız ilmekleri diğer başa kadar söktük.
Söküldükten sonraki görüntü budur :)
Mor olana da aynı işlemi yaptık. Annem kenarlarını düz aldığı için, kenarları daha esnek oldu. Berede önemli değil, çünkü o kısım büzülecekti ama atkıyı örerken özellikle, kenarlarına dikkat etmek gerekiyor. Fotoğrafları incelerseniz aradaki farkı bulursunuz :)
İşte kızımın beresi de açıkken böyle görünüyor. Bir sıra sökülmeden yarım kalmış :) Onu da söktüm merak etmeyin :)
Bereleri tamamlamak için, yanlarından dikip, tepesini de büzdük. Büzmek için teğel almak yeterli. Atkıları da yine aynı yöntemle ördük. İstediğimiz kalınlıkta olacak şekilde ilmek atıp, haroşa ördük. Şu anda atkıları kaç sıra ördüğümüzü hatırlamıyorum. İki karış örüp sonra aynı sistemle, yani bir kesip bir ilmek bırakarak kestik. Sökmeye başlayınca, çok şaşırdık çünkü atkı epey uzadı :)

 Bereleri ve atkıları süslemek için çiçekler ördük. Berelerin tepesinden zincirle sarkıttığımız çiçekler çok şirin oldu. Atkılarla takım olmaları için, atkıların uçlarından da püskül yerine çiçekleri sallandırdık :)
Lara çok sevdi, yumuşacık olması hoşuna gitti. Yade de beğendi. Hatta annesi de çok beğendi :) Ben de "sana ne renk öreyim?" diye sordum, gri istedi. Bir takım daha öreceğim bu örnekten demek ki... Zamanım var, kış mevsimi kolay kolay bitmeyecek gibi, hava çok soğuk. İstanbul'da kar yağmaya devam ediyor.

51 yorum:

coco-jelly dedi ki...

Ayy super bir post olmuş:)bende örgüde acayip beceriksizimdir:)atkı denicem bende optum;)çekilişime gelmismiydin?

yadigar olam dedi ki...

İyi oldu.Anneme göstereceğim bende.Yoksa kendim yapamam heralde :)

Ada Deniz dedi ki...

ben de ördüm bu berelerden. Ama çoğunluğun tersine sökme kısmını hiç sevmedim...
Ellerine sağlık bu arada renkleri çok güzel:))

PEMBE MASALLAR ATOLYESİ dedi ki...

çok güzel omuşlar çabucak bittiği için bende atkı bere örmeyi çok seviyorum bunuda hemen deneyecem ellerinize sağlık...

ebrulikedi dedi ki...

senin bu açıklamaların harika oluyor.herkeste görüyorum.benim de yapasım var.kolay da görünüyor.acaba koyu renk iple erkeklere de olur mu ki bu model?eline sağlık canım.güle güle kullansın şeker kızlar.

♥♪♫♥SEMA♥♪♫♥ dedi ki...

yaaa ama yapmayan ben kaldım:))anlatımınl yapabilirim ama..:))emeğine sağlık..anlatımlı postlar çok değerli benim için;))bir de pericim..konuyla alakalı değil ama yazarken yazarken geldi aklıma..şimdi ben ördüğüm şeylere düğme yetiştiremiyorum ya da bulduğum düğmeleri yaptıklarıma yakıştırmıyorum..evde düğme yapımı ile ilgili bilgilerin var mı senin..ben aslında yapıp yayınlamıştım da nasıl yapıldığını ama daha farklı bişeyler var mıdır ya da biliyo musun diye sormak istedim..kendimiz yapıp süsleyip püslesek düğmeleri:))konuyla ilgili bilgin varsa ve paylaşırsan nasıl mutlu olurum nasıl nasıl anlatamam:))çok uzattım hemen öper kaçarım..sevgiler sunarım:)

Ayfer dedi ki...

Orguyu cok sevmeme ragmen uzun zamandir ormuyordum. Sizin yayinladiginiz bu guzel bereleri gorunce yeniden orgu orme istegi duydum.Cok yalin ve herkesin kolayca anlayabilecegi aciklamalar yapmissiniz. Tesekkurler paylasim icin..

Atolyekedi dedi ki...

Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık. Bir ben eksik kaldım ama eksik kalacağım sanırım şişle örmeyi bilmiyorum :)

İlayda'dan Hobiler dedi ki...

İkiside cok gzl olmuş renkleri çok şeker ellernze sağlık =)

Marifetane hobi dedi ki...

Çok güzel olmuş her ikiside ellerine sağlık.

ozlems.corner dedi ki...

Serapcım çok güzel olmuşlar,ben kırmızıya bayıldımm...

Blogcu Sultan dedi ki...

çok güzel olmuşlar küçük yavrucuklar güle güle kullansınlar örgü örmeyi bende çok severim insan örgü ördükçe sitresini atıyor bence :) sevgiler

AsOrTiK dedi ki...

hem basit, hem de çok güzel. sevdim ben bu ör-sök işini:)) elinize sağlık, iyi günlerde kulansın kızlar:) bu arada yade ismini ilk kez duyuyorum. ne demek acaba??
sevgiler

okuyan dedi ki...

Benim de çok hoşuma gidiyor bu model ama henüz deneyemedim:) İki rengi de çok hoş olmuş. Anne - kız ellerinize sağlık. Anlatımın için de çok çok teşekkürler:)
Sevgiyle kal.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Coco-Jelly, faydalı olabildiyse yazım ne mutlu bana:) Hemen gelip bakıyorum bloguna. Ama prensip olarak, blogumda çekiliş duyurusu yapmıyorum. Bu şart yoksa zevkle katılırım:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Yadigar Olam, sevindim ama sen de yapabilirsin bir dene bence:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Ada ve Deniz, çok teşekkür ederim canım. Sökme kısmına oğlum bile heveslendi:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Öznur, çok teşekkür ederim. Bence de denemelisin çok basit ama çok güzel duruyor başta:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Ebruli'cim, elimden geldiğince açıklamaya çalışıyorum. Teşekkürler canım. Erkeklere olmaz gibi, tepeden büzgülü ve arkaya doğru sarkıyor takınca.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Sema'cım, ben de yapmayanlar için açıklamalı yazdım zaten:)
Çok teşekkür ederim. Yaparsın sen, çok kolay çünkü...
Düğme konusuna gelince, ben de bazen hayal ettiğim gibi düğme bulamıyorum. Fimo'dan düğme yapıldığını biliyorum ama denemedim hiç. Tabii yıkarken çok yüksek ısılarda yıkanmaması gerkiyor. Örgülere, örgü düğmeler yapılıyor. Bir de düğmeler kumaşla kaplanıyor, altına başka bir düğme dikerek yapıldığını görmüştüm ama şimdi hatırlamıyorum:)
Düğme konusunda birşeylere rastlarsam sana haber veririm canım:)
Sevgiler...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Ayfer, çok teşekkür ederim:) Herkesin anlayabileceği şekilde yazmaya çalışıyorum ama, bazen bilmeyenler anlar mı acaba diye de tereddüt ediyorum:) Kolay gelsin...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Atölye Kedi, çok teşekkür ederim:) Bir kez denesen, yaparsın bence. Çünkü haroşa en kolay örgü modelidir. Hep aynı tarafa doğru, geçirirsiniz şişi ilmeğe. Ya hep içe doğru, ya da hep dışa doğru. İnternette öğretici siteler var. Faydalanabilirsin. Nako'nun sitesi mesela:)
Sevgiler.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

İlayda'cım, çok teşekkür ederim:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Marifetane, çok teşekür ederim:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Özlem'cim, ben de kırmızıya bayıldım:) Kızım duymasın:) Çok teşekkür ederim canım.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Bakımlı Anneler, ben de çok seviyorum örgü örmeyi ama kolay şeyler olmalı ve hemen bitmeli:) Çok teşekkür ederim. Sevgiler...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Asortik, çok zevkli örmesi, be de çok sevdim:) Çok teşekkür ederim.
Yeğenimin ismini ben bulmuştum:) Yade, hatıra, anı anlamına geliyor.
Sevgiler...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Okuyan'cım, sen bir başladın mı, seri üretime geçersin:) Maşallah sana hamarat arkadaşım benim:)
Çok teşekkür ederim ve rica ederim canım:)
Sevgiler.

zeynep bayram dedi ki...

Çok hoşuma gitti ,ben pek sevmiyorum örme bereleri ama bu güzellll:)

Adsız dedi ki...

Gercekten cok hos duruyorlar ve bu aciklamalar béni bile heveslendirdi kizima ormek istiyorum ilmekleri tek olarakmi cift olarakmi Yapiyorsunuz mesela cift 27 ilmekmi olucak Buyukler icin kac ilmek olmali sevgiler

Adsız dedi ki...

ben kesme kısmını tam olarak anlayamadım yhaa :S son sökmediğimiz ilmek var dielim sadece orayı mı kesioruz (kesip boş bıraktımız kısmı napıoruz da diebiliriz=))

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Zeynep'cim, sana da çok yakışır, örsene bir tane:) Teşekkür ederim canım.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Hayatadair-com, teşekkür ederim:) İlmekleri tek olarak verdim. İlmek sayısı ipin kalınlığına göre değişiyor. Alnınızda durması gereken yerden, başınızın ortasına gelecek kadar olan kısmı ölçü olarak alabilirsiniz. Bu daha karışık oldu sanırım:) Aslında ilmek sayısından çok kaç sıra ördüğünüz daha önemli. Yukarıda verdiğim ölçüler bana da rahat bir şekilde oldu. Kolay gelsin.
Sevgiler...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız, aslında anlaşılır yazdığımı sanıyordum:) Örgü istediğimiz uzunluğa gelince, alnımıza bant olacak kadar bir kısmı normal şekilde kesiyoruz. Geri kalan ilmaklari de birer tane atlayarak yani, bir ilmek kesip, birini şişten çıkartıp boşta bırakarak sona kadar gevşek bir şekilde kesiyoruz. Sonra da şişten çıkardığımız, boşta kalan ilmekleri diğer uca kadar söküyoruz. Kolay gelsin.

Kuzunun annesi dedi ki...

atkının örülüşünü anlamadım enlemesinemi başlayıp ördünüz acaba yoksa normal atkı boyundamı başlayıp ördünüz...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Kuzunun Annesi, hoşgeldiniz:) Atkı normal atkı şeklinde başlanıyor. Genişliğini ne kadar isterseniz o kadar ilmekle başlayın. Uzunluğunu ayarlamak biraz sorun oluyor, çünkü, bırakılan ilmekleri sökünce, neredeyse iki katı kadar uzuyor.
Umarım anlatabilmişimdir:)

Adsız dedi ki...

slm ben bu bereyi yaptim ama soktugumde sizinkiyle ayni havayi vermedi inanin cok beyendim ama bir turlu beceremedim :( lutfen sokme kisminin tam aciklamasini yazarsaniz sevinirim tsk ederim

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız, beğendiğiniz için teşekkür ederim. Sizin ipinizden kaynaklanıyor olabilir. Benim iplerim oldukça kalındı. O yüzden pofidik pofidik oldular:) Yukarıda da anlattığım gibi, bant kısmının genişliği kadar bir kısmı normal şekilde keseceksiniz. Geri kalan ilmeklerden birini kesip, birini şişten keatacaksınız. Yalnız bu işlemleri yaparken sıkı bir kesme değil, ipi hep bol bırakarak, gevşek bir kesme işlemi yapacaksınız. Sanırım istediğiniz gibi olur böylece.
Kolay gelsin.

BUSE :) dedi ki...

merhaba ben bere ördüm çok güzel oldu ama atkısınıda örmek isiyorum kaç ilmak başlamalıyım yada kaç adet ip gider bilgi verirseniz eğer çok sevinirim.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Buse merhaba,
Atkının genişliğinin ne kadar olmasını istiyorsan o kadar ilmekle başlaman gerekiyor. Ne kadar ip gideceği de, ipinin kalınlığına bağlı. Yumaklar genelikle 100gr oluyor. İp kalınsa metre olarak daha kısa, ince ise daha uzun oluyor. Bu atkıya fazla ip gitmiyor ama...
Yalnız atkıyı örerken uzunluğunu ayarlamak için, istediğiniz boydan daha kısa bırakmanız gerekiyor. Söktükten sonra uzuyor biliyorsunuz. İstediğiniz boyun yarısını biraz geçmesi yeterlidir sanıyorum. Ama bu atkı çok yumuşak olduğu için, uzun da olsa sorun olmaz. Boyuna bir kaç kere de dolanabilir :) Kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

örgüler güzel görünüyor .anlatımlar örgünün örülüp sökülmesi şeklinde anlamakta zorlandığım sonuna kadar sökülen ilmekler den sonra alın kısmındaki üç dört parmak bant kısmı nasıl oluşuyor bilenler yappanlar bunu izah edebilirlermi.yeni işleme ve sökme tamam ama bantı anlatılmadı .çok tşkler ediyorum emeğiğnize sağlıklar ayşe

Adsız dedi ki...

merhaba ben de bu bereden örmek istemiştim ama düz örgüden başladım acaba söktüğüm zaman o da olurmu yapılırmı öyle baya da ördüm şimdi sökmeye de kıyamıyorum:(

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Ayşe, yorumunuz gözümden kaçmış, özür dilerim. Aslında bant kısmı yazının içinde var. Bant kısmının genişliğini istediğiniz şekilde yapabilirsiniz. Diyelim ki 8 ilmek kalınlığında bir bant bırakmak istiyorsunuz. O zaman o 8 ilmeği normal şekilde kesiyorsunuz. Geri kalan ilmekleri bir atlayarak kesiyorsunuz. Yani kestiğiniz iki ilmeğin arasında bir tane ilmek boşta kalacak. Zaten o ilmekler aşağıya kadar sökülecek. Umarım anlatabilmişimdir :)

Adsız merhaba, adsız yorumlar spama düşünce geç fark ediyorum. Bu süre içinde zaten denemiş veya sökmüşsünüzdür... Sonuç ne oldu merak ettim? Çünkü düz örgüden nasıl olacağı hakkında bir fikrim yok maalesef :)

Adsız dedi ki...

keşke atkıyı da açıklamalı anlatsaydınız ben ördüm sizin ki gibi olmadı nerede yanlış yaptığımı bilemedim

Adsız dedi ki...

Cok guzel bende çeşit cesit ordum herkesede ogrettim

Adsız dedi ki...

kalın ip için kaç numara şiş kullandınız acele cevap yazabilirseniz sevinirim teşekkürler

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

4 numara iyi oluyor ama elinizin sıklığına bağlı...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız, Atkı da aynı şekilde yapılıyor o yüzden açıklaması da aynı.

Adsız, çok sevindim :)

Adsız dedi ki...

bizde atkı başladık ama söktüğümüzde bir taraşı cok çirkin oldu acaba nasıl kesiyoruz açıl cevaplarsanız sevinirim çünkü artık kesme vaktimiz gekdide

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız, niye öyle oldu, ben de anlamadım... Ben örerken baştaki ilmeği örmeden alırım, en son ilmeği de örerim. Sayısını öyle bir ayarlamanız gerekiyor ki, en baştaki ve en sondaki ilmekler sökülmeden kalmalı. Sanırım siz 1 bırakıp, 1 sökülecek şekilde ayarladığınızda, bir tarafta en son ilmeğe de sökme işlemi yaptınız. Görmeden birşey söylemek zor...

Adsız dedi ki...

Alakasız olacak ama ben bir şey sormak istiyorum örgüye başlarken iki şiş arasındaki ip gitgide uzuyor bunun çözümünün ne olduğunu biliyor musunuz acaba?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...