Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

14 Eylül 2011 Çarşamba

Çocuklarla Seramik Hamur Çalışması

Yaz tatili bitiyor, okullar açılacak yakında. Çocuklar evde çok sıkılıdılar. Sanırım çocuğu olanların sıkça duyduğu sözlerden biridir "anne canım sıkıldı." İşte o günlerden birinde, "hadi, seramik hamuruyla şekiller yapalım" demiştim. Hemen arşivime kaydettiğim Figen Abla'nın tariflerinden birini denedik.

"Figen abla tarifi
.1 bardak beyaz tutkal
.1 bardak un
.Bir kaç damla sıvı yağ
.Buğday nişastası

Hamuru yoğururken (toplam 1 fincan buğday nişastasını) nişastayı mermerin üstüne serpe serpe hamura katıyoruz... (içine doğrudan nişasta koymuyoruz, sadece yoğururken altına serpiyoruz.)
Hamurumuzu kullanırken hamur zaman zaman gevşiyor, o zaman hemen biraz un-çok daha az nişasta katarak tekrar yoğuruyoruz. Hamur gevşedikçe sürekli bunu yapıyoruz. Nişastayı sadece hamur yoğuracağımız mermerin üzerine serpeceğiz. Asla doğrudan hamura katmayacağız..." 


Hamuru hazırladım, ellerine verdim. Güzelce mıncıkladılar :)
Abisi beceremedin deyip, kardeşiyle dalga geçti.

Sonra kızım ona küstü...

Abi yüreği dayanamadı, kardeşinin gönlünü aldı. Tabii seviyor mu, dövüyor mu? Belli değil :)

Her şey normale döndüğünde, ne yapacaklarına karar verdiler. Merdaneler, kalıplar ortaya çıktı. Minik elleriyle bir şeyler yapmaya çalıştılar. Ama her zamanki gibi en sonunda kendimi hamurlara şekil verirken buldum :) "Anne bana penguen, baykuş yapsanaaa..." "Anne bana kalp, çiçek yapsanaa..."
Elimiz mahkum yaptık tabii. Yoksa ben hiç zevk almadım yani bunları yapmaktan :) Sadece çocuklarım istedi diye oynadım, pardon yaptım bu şekilleri :)
İki gün kurumaya bıraktığımız hamurları, boyamak da lazım şimdi. Aldık sulu boyamızı, yaptığımız şekilleri de paylaştık. Bir güzel herkes zevkine göre boyadı.
Çok da ciddi çalışırız :)
Sonuçta böyle minik şirin şeyler çıktı ortaya. Bazılarının arkasına mıknatıs yapıştırmayı düşünmüştüm ama çocuklar o benim, bu benim diye alınca, bana da bir yerde kullanırım diye boyamadığım güller kaldı :) 
Çocuklar çok zevk aldılar ve tekrar yapmak istiyorlar. Ben de istiyorum, yalan yok :)

Not: Ben çay bardağı ölçüsü kullandım. Bu ölçüden çıkanlar, yazının en başındaki resimde.

27 yorum:

Marifetli Cadı dedi ki...

Şekerim ailece süpersiniz ne diyeyim, çok çok süper olmuşlar vallahi.Öpüyorum...

MİRAY TAŞKIRAN dedi ki...

Merhaba Pericim! Ne güzel oynamışsınız.Ayrıca tarifte harika oldu.;) Ben bu tarifi kullanarak dekupajlarımı hamurla kabarttım.fena olmadı ;)Bu terifi biraz daha arttırıp maskeler yapıp,süslemeyi de düşünüyorum ne zamandır.Ama vaktim hep başka şeylerle uğraşmaktan yetmiyor. Özellikle hamurun satılmadığı yerlerde oturanlar için süper bence.Denemekte fayda var.Paylaşımın için teşekkürler! SEVGİLER!

hobivakti dedi ki...

Oy oy oy. :)

Ne güzel şeyler yapmışsınız. Bayıldım. :)

Tarif içinde teşekkürler.

Bir yere not alayım. :)

Ada Deniz dedi ki...

çok güzel bir etkinlik olmuş, bizde yapalım en kısa zamanda:)))

Nalan Ünal dedi ki...

Marifetli annenin marifetli çocukları:) Öpüyorum ikisini de.

Atolyekedi dedi ki...

Bayıldım vallahi ne marifetli çocuklar neler çıkmış. Aferin onlara... Tabii Anneyi de tebrik ederim, ne güzel oyalamış çocuklarını bu sayede hayal güçleri ve el becerileri de gelişmiş. Bende kısacık tuz seramiği tarifi vereyim:

2 bardak un
1 bardak tuz
tarifte sıvı yağ (bir çorba kaşığı) ve şapta var. (küçük birşap parçası bir bardak suda eritilip hamura katılır.) eğerki yapılan hamur oynanıp bir süresonra atılacaksa şap ve yağa gerek yok ama sizin çocuklarla yaptığınız gibi boyanacak bir yerlerde kullanılacaksa konulabilir. Hazırlanan hamurlara nalburdan toz boya alınıp karıştırılıp şekil de verilebilir.

♥♪♫♥SEMA♥♪♫♥ dedi ki...

ne kadar hoş bir aktivite olmuş..imrendim doğrusu..çocuklar çok şanlı anne konusunda bence..hepinizinde ellerine sağlık..sevgiler gönderdim:))

Noblesse dedi ki...

çocuklar anneleri gibi yetenekli, harika şeyler çıkarmışlar ortaya:))

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

ne hoş eğlendirici ve sonucu güzel çalışmalar sevgiler:)

okuyan dedi ki...

ne güzel... çocuklar için hem çok keyifli hem de yaratıcılıklarını tetikleyen bir aktivite...
hepinizin ellerine, emeğine sağlık:))

LiliMini dedi ki...

Ne kadar güzel şeyler yapmışsınız, çok beğendim, çocuklarınız da çok sevimli maşallah, çok sevimli bir tablo.

canan dedi ki...

çok güzeş şeyler çıkarmışsınız ellerinize sağlık tarif için ayrıca teşekkürler sevgiler..

Unknown dedi ki...

Süper bayıldım ufaklıklarda çok be
cerikli maşallah canım sevgiler.

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

oyy sevsinler onların maharetli ellerini ne güzel cici çalışmalar yapmışlar.öpüyorum onları.sizinde ellerinize sağlık tabiki güller süper.

aytacrafts dedi ki...

harika olmuş hepsi aferin onlara,özellikle boyamalar çok düzgün tebrikederim:)

nrhnmrl dedi ki...

Serapcım uzun zamandır doğru dürüst kimsenin bloguna bakamıyorum ellerinize sağlık çocuklarada iyi gelmiştir renkli renkli çok hoş

► Hobihane ◄ dedi ki...

çok güzel olmşlar..

suhuba dedi ki...

Çok güzel olmuşlar bayıldım. Şekiller süpermiş Sanırım ben hayatta yapamazdım :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Özlem'cim, ailece çok teşekkür ederiz:) Sevgiler...

Miray'cım, hamur kabartmada değişik tarifler deneyenler var. Hatta Ece'ye da sormuşlardı. En iyi sonucu, kendinden kuruyan hamurun verdiğini söylemişti. Ama malzeme sıkıntısı çekilen yerlerde alternatif olabilir. Yalnız maske fikrine bayıldım. Ne güzel süslenir o maskeler... Ben teşekkür ederim canım, sevgiler...

Hobivaktim, verdiğim linkte de değişik tarifler var ve hepsinden deneyesim var:) Öpüyorum seni, teşekkürler...

Ada ve Deniz, çok teşekkür ederim canım. Senin oğlanlar kesin yılan, timsah, dinozor yapar herhalde:) Ama çok eğlenecekleri kesin...
Sevgiler.

Nalan'cım, teşekkür ederiz canım:)

Atölye Kedi, çok teşekkür ederim. Tatil uzun olunca mecbur kalıyoruz bir yerde:) Bu tarifi de not alıyorum, teşekkürler:)

Permaren, çok teşekkür ederim:) Çocuklar da meraklı olunca bu tarz işlere, yapıyoruz birşeyler:)
Sevgiler...

Noblesse, çok teşekkür ederiz:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Fikir Projeleri, çok teşekkür ederiz. Devamını da istiyorlar ama vakit yok... Sevgiler.

Okuyan, ben de öyle düşünüyorum ama burada asıl amaç sıkıntılarını gidermekti:) Çok teşekkür ederiz:)

Lilacsmell, çok teşekkür ederim:) Onlar her ortamda didişmek için bir fırsat buluyorlar. Ben de deşifre ettim onları:)

Canan, çok teşekkür ederim ve rica ederim:) Sevgiler.

Derya'cım, beni çalıştırdılar aslında ama neyse:) Çok teşekkür ederim. Sevgiler.

Alanay, çok teşekkür ederiz:) Güller beniiim, kaptım onları:)

Aytacrafts, sen beğendiysen, yaşasın:) Hamurlarla neler yaptığını biliyorum çünkü:) Teşekkür ederiz:)

Nurhan'cım, çok teşekkür ederim canım. Sen de yap ilk boş zamanda çocuklara... Sevgiler.

Güzelce, çok teşekkür ederim:)

Suhuba, çok teşekkürler:) Düz olanları kalıpla yaptık, ama hayvan figürlerini bana yaptırdılar:) Biraz uğraşmayla yapabilirsin, yapılamayacak şeyler değil. Basit...

Yusuf DEMiR dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Yusuf DEMiR dedi ki...

ok güzel olmuş. Şekilleri çok beğendim. Bu arada benim bir ufak çalışmamaı Mesud.net sitesi veya adana demir inşaat kompresör sitesi görmek için ziyaret edebilirsiniz.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Yusuf Bey, teşekkürler.

Unknown dedi ki...

merhaba öncelikle ellerinize sağlıkk süper olmuş hepsi:) fakat illaki 2 günmü kuruması gerekiyor bana bu hamur yarın lazım

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Aybüke Sağ, merhaba,teşekkürler.
Bu hamur 2 günde kuruyor ama yukarıda link verdiğim Figen ablanın tariflerine bakıp, kendisine de sorabilirsiniz. Ya da kendinden kuruyan seramik hamurları var. Onlar daha çabuk kuruyor. (Creal Do Dry Light hamur)
Yaptığınız şekle göre kuruma süresi de değişecektir elbet, bunu da göz önünde bulundurun lütfen. Kolay gelsin.

Unknown dedi ki...

ewet sonrasında uyguladım süper yumuşak oldu.. tekrar teşekkürler..:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Aybüke Sağ, rica ederim sevindim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...