Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

2 Ocak 2011 Pazar

Hamur Kabartmalı Süslü Mandal Magnetler

 Yılbaşı gecesi çok eğlenceliydi. Akrabalarımızla buluştuk, kalabalık bir grup olduk. Herkes evinden birşeyler yapıp götürdü. Soframız padişahlara layık bir sofraydı. Yediğimizi yedik, yiyemediğimizi de eve getirdik :) Tatlı bir kavgayla, kızlara erkekler Tabu oynadık. Tabi ki kızlar yendi :) Sonra kimin kimin yerine oynadığı belli olmayan bir okey oynadık :) Bir ara mutfağa gittiğimde, yeni yıla girmişiz. Şimdi ben  bütün yıl mutfaktan çıkamayacak mıyım? :( Çocuklar, zorla 10-9-8'i bekledikten sonra uykuya yenik düştüler. Herşey çok güzeldi, bu yıl da herkes için hep güzel geçer umarım...
Yeni yılın ilk projesi de bu oldu :) Bunlardan bazıları hediye oldu bile, onlar çok beğendi. Bakalım siz de beğenecek misiniz?

Bunlar bildiğimiz tahta mandallar. Geçenlerde bir yapı markete gittiğimizde, bu mandalları görünce, hemen aklıma bunlardan magnet yapmak geldi. Bir çok arkadaşım, hamurla kabartmanın nasıl yapıldığını soruyorlardı. Ben de bu sefer yapım aşamalarını görüntüleyerek çalıştım. Umarım merak edenler için anlaşılır ve faydalı olur.

Mandalları önce akrilik boya ile 2-3 kat, beyaza boyadım.  Daha sonra, toplu iğnenin arkasıyla, renklerini zevkime göre seçtiğim akrilik boyalar ile noktalar yaptım. Aslında bu hallerini bile çok beğendim.

Sıra geldi, hangi resimleri kullanacağıma. O anda elimde olan dekopaj kağıtlarımı karıştırdım ve mutfakta buzdolabının üzerinde kullanılacağını düşününce, buna uygun resimler seçtim. Resimleri kenarlarından dikkatlice kestim.

En çok sorulan soru da, hangi marka hamur kullandığım oldu. Fotoğrafta da göreceğiniz gibi. Creall Do & Dry Light model hamuru kullandım. Önce hamurdan bir parça koparıp, elimde yoğurup yumuşattım. Daha sonra da merdane yardımıyla, her yerinin eşit olmasına dikkat ederek açtım. Bu iş için makarna makinesi de kullanılıyor. Benim makinem olmadığından, merdane kullanıyorum. Hamuru açarken sık sık kaldırıp, zemine yapışmasını engellemek gerekiyor.

Hamur, çabuk kuruyan bir hamur olduğundan, bu işlemleri yaparken hızlı olmak gerekiyor. Kullanmadığım kısmını da bir poşete koyup, hava almasını engelledim. Bu sayede bir sonraki kullanıma kadar hamuru korumuş oluyorum. Kullanmadığımız zaman da buzdolabında saklamamız gerekiyormuş.

Kestiğim dekopaj kağıtlarının arkasına, dekopaj tutkalı sürüp, hamura yapıştırdım. Yapışmayan yer kalmasın diye de, merdane ile üzerinden fazla bastırmadan bir kez daha geçtim.

Daha sonra, kretuvar (maket bıçağından daha ince bir uca sahip, kesici bir alet) yardımı ile, deseni kenarlarından dikkatlice keserek çıkardım. Kesme işlemi yaparken, kretuvar, hafif içe dönük tutulursa kenarından beyaz hamurlar fazla görünmez. Ama hamurun görünmesi beni rahatsız etmiyor açıkçası. Bu işemi yaparken de yine, hamuru sık sık kadırıp yapışmasını engellemek gerekiyor.

Bütün parçaları kesip hazırladıktan sonra, sıra onları mandallara yapıştırmaya geldi. Bu aşamada da yine dekopaj tutkalı kullandım.

Mandalın neresine yapıştıracağıma karar verip, tutkal sürdüğüm hamuru oraya koyup, bir süre elimde tuttum.  Yapıştığına kanaat getirince, kuruması için düz bir yere bıraktım. Hamura nasıl şekil verirseniz o şekilde kuruyor.

Objeler kuruduktan sonra, resimleri vernikten korumak için üzerine bir kat daha, dekopaj tutkalı sürdüm. 

En son olarak da, su bazlı bir vernikle vernikledim.


Şimdi sadece mıknatıslarını yapıştırmak kalıyor. Fleksi esnek mıknatıs (reklam mıknatısları gibi) yapıştırmayı denedim fakat mandal ağır olduğundan tartmadı. Bunun yerine daha güçlü bir mıknatıs kullanmam lazım. Yapı markete gittiğimde sordum ama ayrıyeten mıknatıs satılmıyormuş orada. Ben de eskiden, çocukların pilli oyuncaklarını parçalayıp çıkardığım mıknatısları kullanacağım. Şimdilerde pilli oyuncakları yok. Olsa da kırmıyorlar. Bu yüzden artık yeğenim Ege'nin oyuncaklarına göz diktim :) Yayınlamak için sabırsızlandığımdan, mıknatısları yapıştırmadan fotoğrafladım. Halbuki buzdolabının üzerine yapıştırıp bir de orada fotoğraflayacaktım. 
Herkese iyi pazarlar ve iyi bir hafta diliyorum.

homework

143 yorum:

ÖZLEMCE dedi ki...

çok şıklar.hamurlamayı bende çok merak ediyordum.çok güzel anlatmışsınız.elinize sağlıkkk

Duru Günaçan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Duru Günaçan dedi ki...

tek kelimeyle HARİKASIN:)
nasıl renkli sevimli şeyler. yapım aşamalarınıda tek tek fotoğraflayıp büyük emek harcamışsın. çok teşekkürler,bende fırsatım olduğunda deneyeceğim.

Duru Günaçan dedi ki...

aynı mesajdan 2 kere gönderdiğim için birini sildim garip bişeyler oldu:)

Fidan Başaran dedi ki...

Serap'cım,
muhteşem olmuşlar inanki,bayıldım bunlara
hem fikir hem sonuç süper
kullandığın dekupaj kağıdından hala elinde kaldıysa ne olur bana da fotokopi çektirir misin?

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Özlemce, dene mutlaka çok zevkli bir çalışma. Teşekkür ederim:)

Duru'cum, sen daha güzellerini yaparsın eminim. Çok teşekkür ederim:)

Fidoş'cum, beğendiğine sevindim canım. Kağıtlardan birer tane vardı ama arşivimde kayıtlıdır. Bakıyorum şimdi, bulunca mail atarım sana ben. Teşekkür ederim canım.

nestug dedi ki...

Yeni yıl sağlık,mutluluk,huzur getirsin.
Eline sağlık çok hoş olmuşlar.
sevgiler

biyasimadahagirdim dedi ki...

çok beğendim, ellerine sağlık;)
yeni yılınız da bu magnetler gibi rengarenk geçsin;)

herşeyden azıcık dedi ki...

Marifetli olduğun kadar sabırlısında bebişim:)) darlanıyorum ben şu anda koskocaman bir tepsi boyuyorum onda bile fenalık geldi:(P Ellerine emeğine sağlık.

lolipu dedi ki...

hepsi çok tatlı olmuş, resim seçimleri de çok hoş, tam mutfaklara uygun, çok sevdim:)))

YETENEK-SİZİN dedi ki...

bu çalışaman hayran oldum, tam benlik cıvıl cıvıl:9

Nedret dedi ki...

Harika olmuşlar.Ellerine sağlık. Pasaj'da malzemelerde mıknatıs görmüştüm sanki. Sevgiler.

papatya dedi ki...

çokkk harika olmus bayıldım ellerine sağlık:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Fidoş'cum, mail attım sana.

Nestug'cum, çok teşekkür ederim. Sevgiler:)

Biyaşımadahagirdim, beğendiğine çok sevindim canım:) Çok teşekkür ederim.

Funda'cım, sen kocana kazak örüyorsun, hem de ince iple... Bundan ala sabır örneği mi olur:) Teşekkür ederim canım.

Lolipu'cum, ben de öyle düşünerek seçtim canım. Çok teşekkür ederim:)

Yetenek-Sizin, renkler çekiyor değil mi insanı:) Çok teşekkür ederim.

Nedret Abla'cım, şimdilik elimdekileri kullandım ama yetmedi. Aslında internetten araştırdım ama benim istediğim tipte bulamadım. Pasaja bakmak da hiç aklıma gelmedi doğrusu:) Zaten bir sürü mandal daha aldım, oraya da bakarım artık. Teşekkürler ablacım:)

Papatya, çok teşekkür ederim:)

Filiz dedi ki...

Ben bu mandallara bayıldım, çok güzeller ve yineee çok güzel anlatmışsın :) sen anlat ben hepsinden yaparım, seninkiler kadar güzel olmasa ortaya birşeyler çıkartıyorum :)) resimlerin kopyasını bende istesem bana da gönderirmisin :)

Adsız dedi ki...

Süper olmuş :))) Çok güzel anlatmışsınız teşekkürler.Fırsatını bulduğumda bende yapacağım İnşallah...

LiLa dedi ki...

Ayyyy bunlar ne şirin böyleee..Harikasın,ellerine sağlık.Bence hepsine mıknatıs yapıştırma,bazen mutfakta açık poşetleri vb kapatmak için mandala ihtiyaç oluyor :)) ben kullanıyorum en azından:))bundan sonra boyayıp kullanayım onları.

Swotpisces dedi ki...

harika olmuşlar bayıldımmmmmm, emeğinize sağlık. :)

nrhnmrl dedi ki...

marifetliperim ellerine sağlık ayrıcada çok teşekkürler ben de kaç gündür bu konu üzerine araştırma yapıyorum Ece Aymere ve sana bayağı bir takıldım bakalım hayırlısı çok sağol canım.Sevgiler

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Beyza'nın Annesi, çok teşekkür ederim:) Yap tabi, bilmeyenler de yapabilsin diye aşamalarını fotoğraflayıp anlattım. Mail adresini yazarsan resimleri gönderirim elbette.

Özi'nin Güncesi, çok teşekkür ederim:) Sen de dene mutlaka, çok zevkli.

Lila'cım, teşekkür ederim canım. Birkaç tanesini ayırdım zaten. Ben de poşetlerin ağzını tutturmak için mandalları çok kullanırım:) Sevgiler.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Swotpisces, çok teşekkür ederim:)

Nurhan'cım, çok teşekkür ederim canım. Soracağın birşey olursa, yardımcı olmaya çalışırım. Tabi ben Ece kadar deneyimli değilim ama bildiklerimi paylaşırım:)

ebrulikedi dedi ki...

süpersin.bayıldım.ayrıca anlatımın da çok güzel.teşekkür ederiz bilmeyenler olarak.

Pembe Yastık dedi ki...

harika olmuşlar,şeker tadında ;) ellerinize sağlık...

ezelkizinodasi dedi ki...

süper ellerine sağlık

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Ebruli'cim, teşekkür ederim canım:)

Pembe Yastık, çok teşekkürler:)

Ezelkızınodası, teşekkür ederim:)

Fidan Başaran dedi ki...

mailini aldım,çok teşekkürler Serap'cım
cevap da yazdım ama maillerimde gönderme sorunu oldu,
çözerim diye bekledim
birkaç sorum daha vardı sana
yarın falan tekrar denicem belki yollayabilirim
tekrar çok sağol canım

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Tamam Fidoş'cum yarın görüşürüz. Rica ederim:)

Ece Aymer dedi ki...

2011'in ilk iş günü sabah 7,30 civarları, mandallar öyle iyi geldiler ki...Tarif ve fotoğraflar da süper...Artık biri bana hamurla kabartma sorunca, senin sayfanı öneririm, ne yapalım...Nice mutlu senelere, hep beraber.....

Filiz dedi ki...

PERİM BENİM SENİ ÇOKK SEVİYORUM :))) ya hiç fesatlık yok sende yardımcı olmayı çok seviyorsun harikasın :) ben senden çok şey öğrenicem inşallah :)) herkes yaptığı şeyleri başkalarının öğrenmesini istemiyor :(

kenarb@hotmail.com

tekrar teşekkür ederim öptüm şekerr .)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Ece'cim, çok teşekkür ederim:) Böyle cıvıl cıvıl renkler kullanmaya sen teşvik ediyorsun beni... Herşeyi doğru tarif edebilmişim demek. İyi bir öğrenciyim o zaman:) İnşallah hep birlikte olalım...

Beyza'nın Annesi, canım ya niye fesatlık edeyim. Herkes öğrensin, herkes yapsın. Birbirimizden değişik fikirler alalım. Paylaşalım. Hem Ece paylaşmasaydı, ben de öğrenemeyecektim. Zaten göndereceğim şeyleri biraz araştırmayla sen de bulurdun internetten. İnan hiç önemi yok. Ben de seni seviyor ve öpüyorum:)

Adsız dedi ki...

iyiki varsın marifetli perim hepsi çok güzeller ve emek isteyen şeyler eline sağlık hediye ettiğin kiraz figürlü olanı ayrıca çok çok beğendim tekrar teşekkür ederim ....y.y

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Beyza'nın Annesi, gönderdim sana resimleri. Ulaştı mı?

Yasemin'cim, canım güle güle kullan. İstersen sen onu Yade'ye ver. Ben senin mutfağına uygun siyah-beyaz da yapabilirim. Teşekkür ederim canım.

Ülker dedi ki...

Yeni yılın en harika çalışmaları olmuşlar. Bayıldım. :))
Ahşap mandallar, gözüme daha bir şirin görünmeye başladı.
Ellerine, emeğine sağlık...

Adsız dedi ki...

Renkler muhteşem..bunu yapmayı düşünen insan daha da muhteşemdir eminim..ellerinize sağlık..
Benim birkaç tane sorum olacak.Yeni evliyim evde can sıkıntısından ahşap boyama kursuna gitmeye karar verdim..hamur çalışmalarına bayılıyorum..
1- Hamur alırken illa ki lıght olmasına dikkatmi edeceğiz?
2-Su bazlı vernik alırken hangi marka tercih etmeliyiz ve bunun sprey olanları var mı? Ve siz hangi markayı tercih ediyorsunuz?,
3-Dekopaj kağıdı bulmakta zorlanıyorum.bulduklarımda hep çiçek oluyor.internettende bulduklarım çözünürlüğü düşük olunca çıkaramıyorum..çıkartsamda nasıl bir kağıda baskı yapılır bilemiyorum...
Ve ben bunları hep merak ediyorum. :) sorumlarım biraz fazla oldu ama bende yapmak istiyorum... Teşekkürler..

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Çok güzel olmuşlar:)İçim açıldı valla.
Hayırlı seneler:)

Banuca dedi ki...

Bu nasıl bir güzelliktir, nasıl bir şirinliktir, dönüp dönüp tekrar bakıyorum, çoook şekerler, ellerine, zevkine sağlık, bayıldımmmmm :)

Unknown dedi ki...

Bayıldım çok ama çok beğendim gerçekten renklerini desenleri ellerinize sağlık bu konuda bende kabiliyet sıfır tebrik ederim

eli dedi ki...

bu harika bi fikir. ben olsam bazilarini buantiyeli pirakirdim. :) hemen heveslendim.

sevgiler eli

Filiz dedi ki...

serapcım mail'i aldım çok sağol, ben başka bir konuyla alakalı bir şey sormak istiyorum,bu eva bebekler var bilirsin, süngere benzer ince kağıt da değil ama işte öyle bir malzeme var renkli ve desenli çeşitleri var, ben bunlardan almak istiyorum istanbulda mı aşıyorsun bilmiyorum öyleyse nrde bulabilirim bir fikrin var mı?

GÖNÜL dedi ki...

TEK KELİMEYLE HARİKA VE DETAYLI ANLATIMIN İÇİN TEŞEKKÜRLER SEVGİLER

sergun dedi ki...

ne güzel olmuş cıvıl cıvıl:)

kedicibasi dedi ki...

ilk defa duydum bu yöntemi ve çok hoşuma gitti doğrusu da çok tatlı olmuşlar ellerinize sağlık bilgi için de teşekkürler.

touch the sky dedi ki...

harika olmuşlar gerçekten çok beğendim ellerinize sağlık :)

KEO dedi ki...

çok ama çok beğendim, elinize sağlık!

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Ülker, ne hoş sözler:) Çok teşekkür ederim.

Adsız, keşke bir isim yazsaydın...
Çok teşekkür ederim ama utanıyorum böyle sözlerden. Elimden geldiğince sorularına yanıt vermeye çalışayım.
1. Hamurun light olması, hem kolay kesilmesi, hem de hafif olması açısından önemli. Ama ben ekmekliğimi klasik hamurla yapmıştım.
2- Aslında sprey vernik de kullanabilirsin. Fakat mandal birbirine yapışır, açılmaz diye fırçayla, su bazlıvernik uygulamayı tercih ettim.
3- Ece Aymer'in blogunda bize hediye ettiği çok güzel kağıtlar var. Ve bazı linkler var. Oraya bakabilirsin. Orta kalınlıkta bir kağıda ve lazer yazıcıyla basılması gerekiyor.Evdeki yazıcıdan çıktı alamıyoruz:(
Kolay gelsin.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Şanslı'cım, çok teşekkür ederim canım:)

Banu ablacım, çok sevindim beğendiğine. Çok teşekkür ederim:)

Kendimce, deneyebilirsin sen de, çok zor değil. Küçük şeylerle başlarsın. Çok teşekkür ederim:)

Eli'cim, sen de yap canım. Bazılarını paketlerin ağzını kapatmak için kullanacağımdan, kabartma yapmadan bıraktım. Teşekkürler canım:)

Beyza'nın Annesi, evet İstanbul'da yaşıyorum. O malzemeyi biliyorum ama hiçbir yerde görmedim. Hobivakti bu malzemeyle bir çalışma yapmıştı. Onu bir ziyaret et istersen.
http://hobivakti.blogspot.com/search/label/EVA

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Gönül, rica ederim. Çok teşekkürler yorumun için:)

Sergun, çok teşekkür ederim:)

Kedicibaşı, aslında son zamanlarda epey yaygınlaştı. Ama benim sayfamda görmek kısmetmiş demek ki. Çok teşekkür ederim:)

Touch The Sky, çok teşekkür ederim:)

Keo, ben de çok ama çok teşekkür ederim:)

Marifetli Cadı dedi ki...

Bir perinin hemde marifetli bir perinin elinin değdiği belli gerçekten. Bu kadar şık bu kadar cici mandallar da bir perinin elinden çıkar ancak. Çok güzel olmuşlar arkadaşım ellerine sağlık.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Özlem, şımartmayın beni bu kadar ama:) Bu kadar övgü alacağını bilseydim daha önce yapardım bunlardan:) Çok teşekkür ederim canım:)

Marifetli Cadı dedi ki...

Tatlım sen şımarmayı hakediyorsun, hep böyle şımarki bizimde gözümüz gönlümüz açılsın. Öpüyorum seni

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Özlem'cim, ben şımarmaya müsaitim zaten. Çok severim şımartılmayı da:) O yüzden yorumlarınız benim için çok değerli.
Ben de öpüyorum seni:)

Müge Arıkan dedi ki...

Atıyorum bütün takı malzemelerimi ve başlıyorum dekupaj çalışmalarına...sen nasıl bir perisinki böyle her şeyleri en güzel haliyle yapabiliyorsun...sana periden insan diyesim geliyor:)) çok güzeller ve çok teşekkürler bütün sorularıma cevap buldum ve muhakkak deneyeceğim...süpersin sen süper..

meralhobiart dedi ki...

Çok şirinler ellerinize sağlık.
uzun süre önce ( adını şimdi hatırlayamacağım ama )bir blogda görmüştüm mandalları dikdörtgen, dar bir ahşap üzerine belli aralıklarla yapıştırıp mutfağınızda kurulama bezi,havlu askısı olarak kullanabilirsiniz. Bence çokda şık olur:))

Naile dedi ki...

tek kelimeyle süper. bunlardan peçetelik çok güzel olur. paylaşım için teşekkürler

Adsız dedi ki...

hamur kabartma tekniğini ararken size rastladım çokda güzel net anlatmışsınız elineze sağlık süper hamurları izmitte bulmam sanırım zor bakalım

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Müge'cim, atmaa sakın atma, sen hep takı yapmalısın ve hep hikayelerini yazmalısın. Ama bunlardan da yapsan en güzelini en zevklisini yapacağına eminim. Çok teşekkür ederim canım, çoköpüyorum seni:) Yine şımardım:))

Meralhobiart, çok teşekkür ederim:) Ben de öyle birşey gördüğümü hatırlıyorum. Tekrar anımsadım sayende. Bence de çok şık olur.

Naile, hoşgeldin:) Peçetelik olarak düşünmemiştim ama çok güzel fikir. Çok teşekkür ederim:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Ayşen, ben yorumları yanıtlarken sen de yazmışsın:) Hoşgeldin. Çok teşekkür ederim. Büyük kırtasiyelerde bulunabiliyor ama bulamazsan internetten de sipariş verebilirsin. Ece Aymer de, Atölye Beyaz'da satışını yapıyor veya Tahtakale Hobi'den alabilirsin malzemelerin.

zeze dedi ki...

ahşap oyuncak satan mağazalarda görüyorum ama bunlar çok şeker olmuş ..üzerine alfabe ya da sayılar da konabiliyor. aklınız eliniz dert görmesin

Aktuelmoda dedi ki...

Harika olmuşlar ellerinize sağlık :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Zeze, çok teşekkür ederim. Alfabe ve sayı da güzel fikirmiş:)

Aktuelmoda, hoşgeldin ve çok teşekkür ederim:)

Delfina ; dedi ki...

Serap anlatımınla çok şey öğrendim.Hem bu sıradışı magnetler hem de önerin için tşkler.Beyaz eskitme gibi görünen masalar demek akrilik boya ile oluyor...

Sevgiler,

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Delfina'cım, çok teşekkür ederim. Anlatabildiğime çok sevindim. Eskitmeden nerede bahsettiğimi hatırlamıyorum ama mumla eskitme yapılıyor. Akrilik boya kullanılarak, çok güzel şeyler çıkıyor ortaya. En kısa zamanda o tarz birşeyler de çalışmak istiyorum.
Sevgiler.

Fazemos de Conta dedi ki...

Hi my dear,
What a great idea, I live it.
With some common objects you made lovely things. Congratulations.
Hugs from Brazil,
Lúcia

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Dear Lúcia, glad to like about. Thank you for your visit.
Brazil regards ...

Sevil Şahin dedi ki...

merhaba kızım yuvaya gidiyor bende bu nedenle aile katılım gününde ne yapacağımı araştırken gördüm sitenizi çokda beğendim bu mandalları yapmak istiyorum ama o hamuru neden aldınız öğrenebilirmiyim .
Birde acaba becerebilirmiyim diyede korktum :))

keyf_i sibel dedi ki...

merhaba; çok cici olmuşlar. özellikle puantiye detayı çok sevimli. kolay gelsin...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Sevil, hoşgeldin:) Beğenmene çok sevindim, çok teşekkürler. Hamuru bazı büyük kırtasiyelerde bulabilirsin. Ya da internetten sipariş edebilirsin. Beceremeyecek birşey yok, böyle küçük objelerle denemeler yapabilirsin. Kolay gelsin:)

Keyf_i sibel, merhaba:) Çok teşekkür ederim.

DenDen dedi ki...

sustum ben
harika olmuşlar
ben neler kaçırmışım
bunları yapabilmek için ahşap boyama kursuna mı gitmek gerek

Bravo bravo

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Özden'cim, çok teşekkür ederim. Ben de kursa gitmedim canım, evde kendi kendime öğrenip yapmaya çalışıyorum işte:)

Şehnaz dedi ki...

tek kelimeyle harikasın...muhteşem bir çalışma ve anlatım...ellerine sağlık arkadaşım..çok güzel olmuş...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Şehnaz, çok teşekkür ederim:)

sesiber dedi ki...

Muhteşem olmuş Serapcım. Hepsi cıvıl cıvıl. Ellerine sağlık.
Buzdolabı, tv. tamircilerinden mıknatıs bulabilirsin. Atacaklarına sana versinler. Buzdolabı kapılarında, müzik hoperlorlerinin içinde mıknatıslar oluyor ya...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Sibel'cim, ben de zaten çocukların sesli oyuncakları kırılınca, "durun" diyorum:) Atmadan önce kırıp, içindeki mıknatısı çıkartıyorum. Zaten mandallara da onları kullandım. Şimdi bir tamirci görünce dalacağım içeri:) Çok teşekkürler canım.

eflatunkedi dedi ki...

ne kadar güzel olmuşlar Özlem Hanım, bayıldım...
bende deneyeceğim :)

bize de bekleriz;
eflatunkedi.blogspot.com
nisa ercan

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Eflatunkedi- Nisa Hanım, hoşgeldiniz. Beğendiğinize sevindim, teşekkür ederim. Bu arada ismim Serap:)

eflatunkedi dedi ki...

aa çok afedersiniz:( yorumları takip ederek aşağı indim nedense özlem diye kodlamışım zihnime.

memnun oldum Serap Hanım :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Hiç önemli değil. Ben de memnun oldum:)

♥♪♫♥SEMA♥♪♫♥ dedi ki...

marifetli peri hayranlıkla baktım..bütün sorularıma cevap buldum...denemek istiyorum bende..çok güzel bir çalışma..ellerinize sağlık..:))

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Permaren, hoşgeldiniz:) Faydalanabildiğinize sevindim. Çok teşekkür ederim.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Filiz'cim müjde:) geçenlerde bana Eva kağıtlarını sormuştun ya hani. Cumartesi günü Bauhaus'da gördüm bu kağıtlardan. Dur ben bloguna da gelip yazayım:)

fecir dedi ki...

slmlar,
hamuru objeye yapıştırmak için bir süre baklemeye gerek var mı? yoksa tutkal hemen sürülebiliyor mu merak ettim. inşallah kısa zamanda ben de deneyeceğim. anlatım için teşekkürler, çok faydalı olmuş...

http://ahsapboyamatasarimi.blogspot.com

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Fecir, hoşgeldin:) hamuru objeye yapıştırmak için beklemeye gerek yok. Hatta beklememekte fayda var. Eğre bekleteceksek de, hava almayacak şekilde bir poşetin içine koyup 1-2 gün bekletebiliyoruz. Dümdüz bir şekilde yapıştırılacaksa, kurumasında bir sakınca olmaz, ama şekil vereceksek, hamur kurumadan yapmak gerekiyor. Rica ederim:) Yorumun için, ben teşekkür ederim:)

fecir dedi ki...

teşekkür ederim canım, yapınca inşallah burdan sana da haber veririm artık :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Fecir, seni izlemeye aldım zaten:) Çok güzel bilgiler paylaşıyorsun. Umarım paylaşımların devam eder. Ama sen yine de haber ver:) Kolay gelsin şimdiden...

BAHAR dedi ki...

süper harika muhteşem olmuş

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Bahar, hoşgeldin:)
Çok teşekkür ederim:)

Elisi Defteri dedi ki...

Bu mandallara bittim ben!! Fikir de çok şeker, uygulama da çok tatlı. Bu minik tatlı resimleri nereden buluyorsunuz Allahaşkına, Ece hanımın bloğunda da görüyorum böyle minik tatlı resimler hamur kabartmalı yapılıyor, yeni sitede paylaşabilir misiniz, sevgiler.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Elişi Defteri, çok teşekkür ederim. Dekupaj blogunda paylaşacağım kullandığım resimleri. Takipte olun:)

Adsız dedi ki...

2 haftadır ahşap boyamaya takmış durumdayım.fakat ben gerçekten çok beceriksizim.yerli,yabancı bir sürü site-blog gezdim. ama sizinki kadar dolu dolu ve bilgi veren görmedim.yeni başlayanlar için tabiri caizse biçilmiş kaftan.insana güven geliyor"ben de yapabilirim"diye.sizin tariflerinizle yavaş yavaş birşeyler yapmaya çalışıyorum.
çok teşekkürler...
mürşide

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Mürşide, hoşgeldiniz:) Yorumunuzdan anlıyorum ki; bu blogda yapmak istediğim şeye ulaşmışım...
Bildiklerimi, bildiğim, yapabildiğim kadarıyla paylaşıyorum. Faydalı olabiliyorsam ne mutlu bana.
Teşekkür ederim ve de kolay gelsin:)

naz11 dedi ki...

Çok güzel olmuşlar, beğendim ama ben bunları kullanmaya kıyamam.
Mutlaka yapmalıyım diye düşünürken mutfakta kullanabileceğim aklıma geldi.
Hani açık kalan yarım paketler olur ya onlar için.
Aklınıza sağlık.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Naz11, çoğunu hediye ettim bunların:) Bir çoğunu hamurlayıp, mıknatıslayıp buzdolabı için magnet notluk olarak hazırladım. Ama dediğin gibi bir kısmını da paketlerin ağzını kapatmak için mıknatıslamadan bıraktım. Aklın yolu bir:) Teşekkür ederim:)

suhuba dedi ki...

Yorumların sonuna ulaşamadım. Süper anlatmışsın. Ellerine sağlık. Çok güzeller gerçekten.

violet dedi ki...

tek kelimeyle harika olmuş mandallar

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Suhuba, çok teşekkür ederim:)

Violet, çok teşekkür ederim:)

Nuran dedi ki...

görsel ve açıklamalı anlatımınız için teşekkürler. Hemen denemek istiyorum:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Nuran, rica ederim:) Kolay gelsin...

Mutfakpenceresicom. dedi ki...

Süper yaaa emeğinize sağlık,maşallah mandalar cici elbiseler giymişler sanki, çok güzel olmuşlar.Berede harika güle güle giysin kızıznız.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Mutfakpenceresi, Mandallar sevdiklerime gitti bana bile kalmadı. Yenilerini yapmayı düşünüyorum. Bere de küçük gelmeye başladı:) Farklı yeni bir bereyi yapım aşamalarıyla paylaşacağım bir ara... Çok teşekkür ederim:)

romantikbutik dedi ki...

harika olmuşlar,çok da güzel anlatmışsınız ,detayları atlamadan,çok teşekkürler,ben de belki de ileride yapabilirim bu tür birşeyler ,tabi sizi anarak..:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Romantik Butik, hoşgeldiniz:) Çok teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

valla bende hazır hamur aldım bı denım dedım ama nebıcım bısey o oyle hamur bır araya gelmıyor kıllı gıbı bı tuhaf merdaneyede yaapısıyo hıç açamadım bende kaldırdım :(

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Esce, hoşgeldiniz:) Hamur markaları arasında farklılıklar var. Ben Creall Do Dry marka kullanıyorum ve hiç bir sorun yaşamıyorum. Ama arkadaşıma, Darwi Extra Light hamur almıştık ve aynen sizin yaşadığınız sorunları yaşamıştık.

Nur dedi ki...

Merhaba,
Seni Ece Aymer'in syafasından öğrendim. Bu mandallara, özellikle de baykuşlu olanlara bayıldım! Huzurla, aşkla kullanman dileğiyle : )

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Nur, merhaba:)
Ben de bu hamur kabartma tekniğini Ece Aymer'den öğrendim zaten. İlham alıyorum ondan... Baykuşları pek kimse sevmez ama ben de çok sevdim onları. Çok teşekkür ederim güzel yorumuna.

ZERRİN dedi ki...

çok şık hepsi ama bizde şu hamuru bulabilmekte zorlanmasak yaptıklarınız gerçekten ilham kaynağı oluyor.... BAŞARILAR

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Zerrin, çok teşekkür ederim:) İlham kaynağı olabilmek beni gerçekten çok mutlu ediyor. Hamuru atölyelerden, büyük kırtasiyelerden veya internette hobi malzemesi satan sitelerden temin edebilirsiniz.

Deli Kız Pınar Mutfakta dedi ki...

puantiye aşkına bunlar harika ellerine sağlık.bayıldım bayıldımmmmmmmmmmmmmmm

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Deli Kız Pınar, hoşgeldin:) Ne güzel yorum bu böyle, çok teşekkür ederim:) Puantiye aşkınaa...

nazan tatver dedi ki...

Eşiniz çok isabetli bir isim takmış size.Kutluyorum.Bende bu tekniği kulaktan duyma biliyordum ama sayenizde daha çok bilgilendim. Çok teşekkür ederim.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Nazan Tatver, çok teşekkür ederim:) Yazımın faydalı olmasına çok sevindim...

sema dedi ki...

bayıldım ya ne diyebilirim ki harika ve ötesi

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Sema, hoşgeldiniz:) Çok teşekkür ederim...

Buket dedi ki...

Çok güzel olmuşlar,resim seçimleri ve renkler harika güle güle kullanın.Ayrıca çok zevkli ve renkli bir site olmuş tebrik ederim.
Ben bu tarz işlerde mıknatıs olarak restauranların,tüpçünün,sucunun :) bıraktığı magnetleri kesip japon yapıştırıcıyla yapıştırarak kullanıyorum en iyi ağırlığı onlar kaldırıyor.
Görüşmek üzere hoşçakalın sevgiler:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Buket, çok teşekkür ederim:)
O mıknatıslardan denedim ama şerit şeklinde kesip yapıştırmak gerektiği için ve yüzey küçüldüğü için yeterli gelmedi. Hem hamur kabartması var, hem de, mandala birşey asılırsa tartmayacaktı. Öneri için teşekkür ederim yine de... Sevgiler:)

1Gül - Ahşabistan (Roseone) dedi ki...

Hakikaten marifetli bir perisinz çok tatlı olmuşlar ben daha yeni öğreniyorum ve hamur kabartma yapamam die düşünüyorum :( bakalım ileriki zamanlarda yapabilecekmiyim :(videolu anlatım olsa daha kolay öğrenirdim ama yok :( malzemelerde çok gerekliymiş :S beceremem yahu ama bunlar çok şeker çok

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

1Gül, çok teşekkür ederim:)
Bence yaparsınız. O kadar zor değil. Özellikle bütün bir resmin üzerine değil de, tek tek figürleri kabartıp bir yere uygulayacaksanız. Çok zevkli bir çalışma denemenizi öneririm... Ece Aymer'in Kanal B'de eski programlarının videoları vardı. Hala var mı bilemiyorum. Arşivine bakın isterseniz.

1Gül - Ahşabistan (Roseone) dedi ki...

Marifetli peri yaptım bende yaptımm oleyyy .) iyiki varsınız ya bunu sizden görünce çok beğenmiştim ve herkes çok beğendi görenler ama daha postumu hazırlıyorum mutlaka bekliyorum yayınlayınca ama bir sorun var ben hamur kabartma yapamadım hamur çok pahalı olduğu için şuan alamadım artık başka uygun şeylerle süslerim iki üç taneyi bebekle süsledim elimde okadar vardı diğerleride boş duruyo artık :S

1Gül - Ahşabistan (Roseone) dedi ki...

http://1g-l.blogspot.com/2012/03/tahta-mandaldan-buzdolab-magneti.html

işte hazır efendim :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

1Gül, çok sevindim beğenip de yaptığına:) Hamur biraz pahalı ama böyle küçük objelere çok az gidiyor. Ve başka şeyler de yapabilirsin hamurun kalanıyla. Ağzı kapalı poşette ve buzdolabında hiç birşey olmuyor. Bazı arkadaşlar hamuru kendisi de hazırlıyorlar. Seramik hamuru veya tuz hamuru hazırlayıp, onu da kullanabilirsin. Bak aşağıdaki linkte seramik hamurunun tarifini vermiştim. Bebekler de çok yakışmıştır eminim:)
http://chicolatta.blogspot.com/2011/09/cocuklarla-seramik-hamur-calsmas.html

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

1Gül, geliyorum hemen:)

Zeynepozturk dedi ki...

deneme yapıcam , cok güzel bir anlatım olmuş kesinlikle..

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Serranınanesi, teşekkür ederim. Denenyin tabi siz de...

ZEYNEP dedi ki...

harika olmuşlar en kısa zamanda bende yapıcam ellerinize sağlık

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Zeynep, çok teşekkür ederim :) Yapın mutlaka, çok keyifli. Ben yorumunuzu yanıtlayana kadar belki de yapmışsınızdır :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Mağrifetli peri :)
Blogunuza bayıldım :) Ve sayenizde küçük kızımla dekupajı uygulamak istedim ama sizin dekupajlarla alakası bile yok :( elinizde varsa bende mail olarak alabilirmiyim özellikle baykuşlara bayıldım

Elinize sağlık sayenizde başlıyorum bakalım başarabilecekmiyiz :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız merhaba,
Keşke isminizi yazsaydınız...
Çok teşekkür ederim güzel sözlerinize :) Mail adresinizi yazarsanız, ya da bana mail yoluyla ulaşırsanız gönderebilirim resimleri.
Kolay gelsin :)

Halise dedi ki...

Çok teşekkür ederim o gün isim yazma kısmını bir türlü beceremedim :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Halise, rica ederim :) Biraz önce gönderdim size resimleri...
İsminizi yorumun altına da yazabilirsiniz :)

buketbuke dedi ki...

Marifetli pericim Allahım bayım bayım bayıldım ben bunlara:)elinize kolunuza sağlık.kaç zamandır heveslendim ben de.gittim aldım malzemeleri.dekupaj kağıtlarından da beğendiklerimi internetten indirdim.ama maalesef hepsinin printi çok kötü çıktı.çözünürlüklerinin yüksek olması gerekiyomuş.sizin elinizde kaliteli varsa gönderirmisiniz lütfen.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Buketbuke, çok teşekkür ederim :)
Haklısınız, güzel bir iş çıkarmak için çözünürlük çok önemli... Ben de gönderirim ama şu anda dekupaj resmi paylaşan o kadar çok site var ki, istediğiniz tarza göre bulmanız daha kolay olur.

Bu tarz sorular çok geliyor bana. Ben de dekupaj resmi bulabileceğiniz bazı adresleri buraya ekliyorum. Herkes faydalansın :)

Resimlerin lazer yazıcıdan çıktısının alınması gerekiyor. Mürekkepli yazıcıdan çıktı alırsanız, uygulama sırasında sorun yaşarsınız. Kağıdın da normal kağıttan biraz daha kalın ve kaliteli olması gerekiyor. Özel ve büyük resimleri daha çok atölyelerden bulabilirsiniz.

Atölyeler
http://meralsanatevi.blogspot.com/
http://kubraucer.blogspot.com/
http://livingwithcraft.blogspot.com/
http://favoritehometovisit.blogspot.com/
http://sherrywoodart.blogspot.com/

Paylaşım yapan Linkler
http://www.katilbalina.net/
http://mibauldeldecoupage.blogspot.com/
http://antique-passion.blogspot.com/
http://imagensdecoupage.blogspot.com/
https://www.facebook.com/pages/FANTASIA-EN-DECOUPAGE/190483151669?sk=photos_albums
https://www.facebook.com/YaseminceDekopajResimLeri?ref=ts&fref=ts
http://www.wallcoo.com/
http://delgrande.blogspot.com/
http://imagensdecoupage-borboleta-azul.blogspot.com/
http://catnipstudiocollage.blogspot.com/

Atölyelerin liklerinde e-mail adresi ve telefonlarını bulabilirsiniz. Çoğunun Facebook hesabı var. Oradan da mesaj yoluyla ulaşabilirsiniz.
Umarım bu bilgiler herkesin işine yarar...
Kolay gelsin :)

buketbuke dedi ki...

Sevgili Marifetli Perim detaylar ve Linkler icin cok tesekkurler..eminim buralardan guzel seyler bulucam.Ben bu islere yeni merak saldim.yolun basindayim yani..ilk denemem de bu mandallar olacak insallah..yaptiginiz calismalara bakiyorum gercekten muthis seyler ortaya cikariyosunuz ve onlari gordukce inanin insan daha da hevesleniyor.insallah ben de yavasyavas biraz olsun biseyler basarabilirim.sizden gorup ogrenegim cok sey var...en kisa zamanda yapip resimlerini yolluycam size..yorumlariniz benim icin cok kiymetli olacak..simdiden tesekkurler..iyi calismalar.sevgiyle kalin.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Buketbuke, rica ederim :) Fadalı olabiliyorsam ne mutlu bana...
Sevgiler.

Sinem dedi ki...

Merhabalar,

Bundan üç sene önceye kadar ahşap ve cam boyamayla ilgiliydim.Bu aralar şeker hamurlarının kışkırtıcı dünyasında kendimi dizginlemeye çalışıp kurabiyecikler yapıyorum :))Benim için ortak nokta hep renk sanırım.Bitmeyecek ışık , umut gibi.Hamur kabartma tekniğini hiç kullanmamıştım. öğrenmeye çalışırken sizi buldum.o kadar güzel ve net anlatmışsınız ki kafamda soru işaretlerinden eser yok, hemen deneyeceğim inşallah.sizi ve bloğunuzu tanıdığıma çook mutlu oldum.takipteyim.iyi çalışmalar...
http://kurabiye-ruyasi.blogspot.com/

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Sinem merhaba, hoşgeldiniz :) Siz de renklerle uğraşan şanslılardansınız demek :) Çok teşekkür ederim. Kolay gelsin şimdiden :)

Adsız dedi ki...

Her şeyi buldum ama sizin çok tatlı olan desenlerinizden bulamadım :(

Unknown dedi ki...

bayıldım çok güzel, ellerinize sağlık :)

Unknown dedi ki...

MERHABA HARİKASINIZ BENDE İSTİYOUM O RESİMLERDEN EGER MÜMKÜNSE ADERSİM tudesa61@gmail.com

Unknown dedi ki...

çok güzel olmuşlar,ellerinize sağlık hepsine de bayıldım harika olmuşlar.

birdunyafikir dedi ki...

Çoook güzel olmuşlar.
Resimler de ne hoş öyle:)

Yobiba dedi ki...

Çok harikalar emeğinize sağlık.
Bunları çamaşırlarda kullanabiliyor muyuz?

Adsız dedi ki...

Merhaba Marifetli Peri, buzdolabı süsleriniz harika. Ben de bu aralar kendi buzdolabı süslerimi yapmaya başlayacağım. Hem resim yapıştırmalı hamur, hem de sadece hamurdan ürünler yapmayı planlıyorum. Hazır satılanlar gibi parlak durmalarını istiyorum. Bunun iş için gerekli malzemeleri yazar mısınız?
Şimdiden cevabınız için çok teşekkür ederim.

Unknown dedi ki...

Cok guzeller ellerinize saglik bol kazançlar dilerim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...