Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

24 Haziran 2009 Çarşamba

Pratik Bilgiler - 1

Deep freez, no frost ya da buzluk her ne diyorsanız, yaz aylarında taze taze sebze koymak istiyorsanız, bezelye ile başlayabilirsiniz. Şu anda bezelye koymanın tam sırası.

Bezelyeleri önce ayıklayıp yıkadım. Daha sonra, sebze kurutucunun içine koyup kuruttum. Bunun şöyle bir yararı oluyor; bezelyeler donduğu zaman hem birbirine yapışmıyor, hem de karlanma olmuyor içinde.

Bezelyeleri poşetlere dolduruyorum ve yassı bir şekil veriyorum. Bu da bana hem yerden kazandırıyor, hem kolay çözülüyor, hem de
yarısını kullanacağım bir ürün varsa, kolayca kırabiliyorum.
Aynı yöntemle barbunya fasülyeyi de buzluğunuza koyabilirsiniz. Ben özellikle haşlamıyorum, besin değerleri kaybolmasın diye ama siz istiyorsanız haşlayabilirsiniz. Zamanı geldikçe diğer sebzeleri de anlatmaya çalışırım.

Yaz aylarında sebzeleri buzluğa koymanın pratik bir bir yöntem olamsının dışında, her zaman elinizin altında sebze bulunuyor ve zor durumda kaldığınızda veya "bu gün ne pişirsem" diye düşündüğünüzde size başka bir alternatif sunuyor.


9 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım hayırlı kandiller...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Sağol pembe tatlar. Tüm müslümanların regaip kandili mübarek olsun.

TAZE NANE dedi ki...

SIZE KARANFILIN SADAKATINI, SUMBULUN BAGLILIGINI, MENEKSENIN TEVAZUSUNU,
LALENIN GURURUNU, LEYLEGIN SAADETINI VERSEK BIZEDE DUA EDERMISINIZ.
KANDILINIZ MUBAREK OLSUN.

GAMZELİ ANNE dedi ki...

canım seninde kandilin mübarek olsun...duaların kabul olsun:)

Butikpartim dedi ki...

Evet ben de yapıyorum,çok güzel ve pratik oluyor.Ne kadar çok deep freeze'e atılırsa o kadar iyi oluyor,kurtarıcı gerçekten..

Fikir İşçisi dedi ki...

derin dondurucu işi çok büyük kolaylık oluyor kışın.ben biber ve patlıcanlarıda kızartıp koyuyorum kışın canım kızartma çektimi çıkartır yerim

hershei'm dedi ki...

aradığım bilgilerdendi, teşekkürler. sebze kurutucusu alayım bari:))

hersheyler dedi ki...

bende çok yapıyorum sebze ve meyve dondurmayı naçizane bir önerim olacak ben carrefour'dan bir süre önce 1 liraya plastik poşetlerin ağızını ısı ile kapatan minik pilli bir alet almıştım bildiğim kadarıyla mutfak malzemeleri satan plastik kap kacak satan yerlerde de var açıldı döküldü derdi olmuyor

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Hersei'm, ben sebze kurutucusu almadan önce, süzdürdükten sonra, temiz kurulama bezinin üzerine koyup kurutuyordum.

Herseheyler, o aletin küçüğünü hiç görmedim ama görürsem mutlaka alırım.

Teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...