Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

23 Eylül 2009 Çarşamba

Kulaklıklı Turuncu Şapka




Yeğenime ördüğüm hatta uydurduğum şapka. Derya Baykal'ın programında bir konuk göstermişti. Şapkayı değil tabi, dikdörtgen, üç renkli kısmı. Ben de unutmamak için, elimdeki kalınlıkları birbirine uygun iplerle örmeye başladım. Önce, zincir çektim. Ben şapka yapmak için başlamadığımdan, ratgele uzunlukta çektim. Daha sonra, beş tane ikili trabzan, altı zincir beş tarabzan diye devam ettim. Geriye dönerken, diğer rengi takıp, zincir çektiğim yerleri, zinciri de içine alarak ikili trabzanla doldurdum. Dolu olan kısmı zincirle geçtim. Sona kadar böyle devam ettim. Yine geri dönerken, diğer rengimi takıp aynı işleme devam ettim. Üç rengimi de sırasıyla kullanarak ördüm. Öğrendiğime kannaat getirince bıraktım. Bir süre sonra, bu parça böyle kalmasın, birşeye çevireyim diye düşündüm. şapka yapmaya karar verdim.
Turuncu yünümü, ördüğüm parçanın bitiş yerine takıp, ikili trabzanla döne döne yukarı doğru çıktım. Tepeye doğru eksiltmeye başladım. Yuvarlaklığını ayarlayarak bitirdim.
Şapkanın alın kısmındaki bandı da aynı şekilde, ikili trabzanla üç sıra gittim.
Bebişimiz henüz doğmamıştı, o yüzden göz kararıyla kulaklarının geleceği kısımlara, yarım daire şeklinde parçalar ördüm. Zincir çekerek, uçlarına da püskül, tepesine de ponpon taktım. Sonra da çok sevdim bu uyduruk şapkayı.
İlgilenen, isteyen olursa veya anlaşılmadıysa, zevkle yapım aşamalarını da çekip, yayınlayabilirim.
(Fotoğrafın üzerine tıklarsanız büyür.)




9 yorum:

icimdeki yolculuk dedi ki...

sen buna uydurukmu diyosun ben bi şapka başladım soba bacası gibi kocaman oldu:)bu arada bendede unutkanlıklar çok lise zamanında ezberim okadar kuvvetliydiki tüm telefon numaraları vs aklımdaydı şimdi elimdeki anahtarı çöpe atıyorum çaydanlıgın altına çay üstüne su koyuyorum:)kitaptan bahsedeyim kısaca hafızayı güçlendirmek için unutkanlığı önlemek için testler var içinde.ne kadar doğrudur bilemiyorum ama arkadaşım faydasını görmüş

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Çok güldüm "soba bacasına":))alemsin.
Aynen, ben de çok unutkanım. Eski hallerimi düşündükçe şaşıyorum kendime. Elimdeki kitabı bitirince alayım bari, madem işe yarıyor. Yoksa yaşlılığımı düşünemiyorum:)...

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık renklerin uyumuda çok güzel sevgiyle kalın...

Unknown dedi ki...

çok güzl olmuş eminim doğunca bebişede çok yakışacaktır

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Belgin, teşekkürederim.
Ayliz, bebişimiz doğdu. Kışın gelmesini bekliyoruz artık. Değişik değişik takacak artık şapkalarını.

Gülen Tezer dedi ki...

Peri'm; şapka yapmamak için başladığın bu örgü son derecede şık ve özgün olmuş. Bir şeye başlayıp da başka bir şeyle bitirenlere hayranlık duyuyorum.. Güle güle giysin bebek, hiç üşümesin..

balböcükleri dedi ki...

çok şeker keşke bendede böyle marifetler olsa ben böyle bakarım aval aval anca:)

Adsız dedi ki...

Değerli blog dostlarım, Ekim ayı Eskileri Değerlendirme Etkinliği sizlerin de katkılarıyla benim blogumda yapılacaktır, mümkün olursa sizlerden bir ricam olacak, etkinlik fotoğraflarınızı photoshop yapılmamış orjinal halleriyle bana ulaştırabilirseniz çok sevinirim, ben gerekli düzenlemeleri ve blog linklerinizi üzerine yazacağım. Fotoğraflarınızı, başlığına blog adresinizle beraber mail aracılığıyla bana ulaştırabilirsiniz. Mail yoluyla ulaştırmada sorun yaşıyorsanız ayrıntılı fotoğraflarınızı blogunuza ekler ve bana haber verirseniz oradan da alabilirim.
Bana ulaşan çalışmalarınızı 10 ekimden sonra yayımlamaya başlayacağım
Etkinliğimiz isteyen herkesin katılımına açıktır, eski bir ürünü yenilemeniz ve haber vermeniz yeterli.
Katılan ve destek olan herkese Teşekkürlerimle...
iletişim adresim...♥♥♥ eylulbahcesi-hobi@hotmail.com ♥♥♥

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Çok teşekkürler. Çok marifetli sayılmam ama çok hevesliyim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...