Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

17 Aralık 2012 Pazartesi

Dekoratif Hamur Kabartmalı Kutular


Herkese merhaba :)
Dekoratif kutular dedim başlıkta ama sadece dekor olarak değil, çok amaçlı kullanılabilecek kutular bunlar. Takılar için kullanılabilir, banyoda pamuk veya tokalar için de kullanılabilir. Ya da yeni yıl yaklaşırken, içine çikolata konulup hediye de edilebilir. Ki bana gelse çok mutlu olurdum :)
Yapım aşamalarını da kısaca anlatmak istiyorum. Mdf kutuları önce güzelce zımparaladım. Sonra kahverengi boyanın içine biraz da siyah renk boya katarak acı kahve tonu elde ettim. Elde ettiğim bu renkle içini, dışını 2-3 kat boyadım. Sonra uygun dekupaj kağıtlarını seçtim. Bu iki kutuda birbirine yakışan üç farklı dekupaj kağıdı kullandım. Dekupaj kağıtlarını objeye uygun şekilde kestikten sonra, dekupaj tutkalıyla yapıştırdım. Hava kabarcığı kalmamasına dikkat ettim. Sonra resmin üzerine yine dekupaj tutkalı sürerek, resmi korumaya aldım. 
Üzerindeki gülü de hamurla kabartarak boyut kazandırdım. Gülün kıvrımlarının belli olması için, gülün üzerindeki yaprak çizgilerinin üzerinden yuvarlak uçlu bir cisimle geçtim. Fırça arkası veya kurşun kalem olabilir.
Daha sonra resimlere yağlı boya eskitme uyguladım. Yağlı boya eskitmeyi ilk defa denedim. Çok beğendiğim bir teknik olmasına rağmen, yaptığım işi berbat ederim diye cesaret edemiyordum. Fakat eskitme uygulanan objenin havası bir anda değişiyor. Yukarıdaki kolajda eskitme yapılmamış hali ve yapıldıktan sonraki hali arasındaki farkı görebilirsiniz.
Yağlı boya eskitme işlemini "Burnt Umber" rengi ile yaptım. Yağlı boyayı kuru bir kıl fırçaya çok az miktarda  aldıktan sonra, peçeteye biraz silip, stencil yapar gibi vura vura dağıttım. Kenardan başlayıp, içe doğru hafifçe eskittim. Bu işlemi, hem üstüne, hem de yan yüzlere uyguladım. 

En son olarak da, yağlı boyanın iyice kurumasını bekledikten sonra, sprey vernikle hem içini hem dışını vernikledim.
 
İlk yağlı boya eskitme denememi de böylece yapmış oldum... Daha güzel sonuçlar almak için biraz daha elimin alışması gerekiyor. Yağlı boya eskitmenin tamamlayıcı bir işlem olduğunu düşünüyorum. Özellikle uygun renkli objelere yapıldığında, mükemmel sonuçlar çıkıyor.
Şimdilik benden bu kadar... Yeni bir çalışmayla tekrar görüşmek üzere...
Herkese mutlu bir hafta dilerim.

21 yorum:

Çilekli Mektubum dedi ki...

Ben bayildim,yagliboya eskitmeyi cok cok seviyorum ama ayni sizin gibi dusundugumden denemeye cesaret edemedim ben de.. Sizin de ilk deneme olmasina ragmen sonuc cok hos.Yagliboya eskitmeye baska bir medium katiliyor mu,direkt mi uygulaniyor.
Sevgiler.

NAZLICA dedi ki...

Süper olmuş ellerine sağlık. Temiz titiz ve şık bir çalışma.Güle güle kullansınlar.

bahar006 dedi ki...

Harika olmuş, ellerine sağlık:)

hobivakti dedi ki...

Kutular çok güzel olmuş, eskitmede çok yakışmış, ilk deneme olmasına rağen bence çok başarılı. :)

Ellerine, emeğine sağlık. :)

Duygu Abiş dedi ki...

Çok beğendim gerçekten, ellerinize sağlık tebrik ederim :)

Tasarıbell dedi ki...

Tek kelimeyle şahane.. başka söze gerek yok .. Ellerinize sağlık :))Sevgiler..

NEFİSE dedi ki...

Ellerin dert görmesin çok kibar olmuş kendileri....:)

Noblesse dedi ki...

hamurun kenarlarınıda boyamışsın sanırım, çok güzel olmuş, ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

nefis ellerinize sağlık yağlı boya eskitmeyi açıkladığınız için ayrıca teşekkür ediyorum...
sevgiler

meralhobiart dedi ki...

Kutunun kendini gördüğümdede çok beğenmiştim ellerine sağlık canım.

Nilufer dedi ki...

Çok beğendim, renklerini, dekopaj kağıdının desenini, kabartmasını... Ellerinize sağlık...

PEMBE BAKTERİLİ DEKORASYON:)) dedi ki...

ay çok şükür yakında bende bunları yapar duruma geleceğim pericimm:)

D`P dedi ki...

Tek kelimeyle müthiş, çarpıldım kutulara :)
! •• Değerlendiriyorum ve Paylaşıyorum •• !

icimdeki yolculuk dedi ki...

şahane olmuş pericim.boya kokuları beni mahfetmese bende boyamak yapmak istiyorum ama bu gidişle zor..güle güle kullan.

nrhnmrl dedi ki...

Çok hoş görünüyorlar ellerine sağlık marifetli perim

Fidan Başaran dedi ki...

süperrrrrr:)))))
ben de senin gibiyim,bozarsam diye düşünüyorum.ama senden cesaretle ben de denicem boyayla eskitmeyi....
ellerine sağlık Serap'cım.
çok güzel çalışma olmuş

Goha dedi ki...

SUPER !!!!

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Çilekli Mektubum, çok teşekkür ederim. Önemsiz bir obje üzerinde deneme yaparsan daha iyi olur. Yağlı boya eskitme için herhangi başka bir ürün kullanılmıyor. Yağlı boyayla başka bir işlem yapılacaksa, keten yağı karıştırılıyor.
Sevgiler benden de...

Nazlıca, çok teşekkür ederim :)

Bahar'cım, çok teşekkür ederim :)

Hobivaktim, sen başarılı bulduysan tamamdır canım :) Teşekkür ederim.

Duygu Abiş, çok teşekkür ederim :)

Tasarıbell, çok teşekkür ederim :) Sevgiler...

Nefise'cim, çok teşekkürler canım :)

Noblesse, beyaz çok sırıtınca boyadım birazcık :) Aslında hamuru da renklendirebilirdim ama yapmadım. Çok teşekkür ederim canım.

Didem Gülçin Şahin, çok teşekkür ederim :) Ben bildiğim kadarıyla açıklamaya çalıştım... Sevgiler.

Meral'cim, hatırlıyorum :) Çok teşekkürler canım.

Nilüfer, çok teşekkür ederim :)

Bakteri'cim, senin elinden kurtulur mu hiç... Daha güzellerini yaparsın :) Teşekkürler.

D'P, ne güzel yorum :) Çok teşekkürler...

Fund@'cım, olsun canım, senin de yapacağın günler gelir. Çok teşekkür ederim :)

Nurhan'cım, çok teşekkür ederim canım :)

Fidoş'cum, aşk olsun... Sen daha âlâsını yaparsın. Çok teşekkür ederim canım :)

Goha, teşekkür ederim :)



Satush dedi ki...

yağlı boya eskitme çalışmalarınızı merakla bekliyorum.benim en sevdiğim eskitme tekniği.
elinize sağlık çok güzel olmuş...
sevgiler

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Statush, çok teşekkür ederim :) Ben de çok istiyorum benzer çalışmalar yapmayı...

Unknown dedi ki...

Harika olmuş ellerinize sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...