Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

22 Kasım 2009 Pazar

Çiçekli Beyaz Hırka

Bu görmüş olduğunuz beyaz hırka tamamen anneciğimin el emeği olup, fikri ben versemde nasıl yaptığını bilmiyorum :) Yine bir yerlerde görüp hafızama aldığım, sonra da kadıncağıza anlatarak ve de çizerek ördürdüğüm bir model.

Aslında gitmeden önce, "annecim anlat bakalım nasıl yaptın bu hırkanın etek ucunu" dedim. Dedim ama bana, "iki taraftan arttırıyorsun, ortanın da iki tarafından kesiyorsun" diye bir cevap verince ve de hırka yanımda olmasına rağmen bu tarifle anlamayınca, en iyisi küçük bir parçaya başlatayım da, yapım aşamalarını yayınlayayım diye düşündüm. Fakat yoğunluktan fırsat olmadı. Çok üzgünüm. Artık bir dahaki sefere... Kol ağızları da yine aynı şekilde örüldü.

Delikli yerleri, bildiğimiz ajur. Yani bir arttırıp bir keserek yapılıyor.


Baklava dilimi gibi görünen yerler aslında kalp olacaktı :) Ama örnek olmadan bu kadar uydurabilmiş benim canım annem. Haroşa ve ajurla devam ediyor. Çiçek sapı gibi görünen yerler de yine ajur. Delikler yukarı doğru, ama aşağılı yukarlı şekilde devam ediyor. Çiçekler sonradan örülüp dikiliyor. Bu fikir de, bir çok şekilde değiştirilerek uygulanabilir. Çiçekler renkli olabilir, deliklerden kurdele geçirilebilir, bir çok çiçek yapılabilir. Ben sade olsun diye, bu sefer böyle tercih ettim.
Tuhafiyede güzel düğme bulamayınca, elimdeki şeffaf boncuklardan diktim. Hırkaya da çok yakıştı.
Fotoğrafların üzerine tıklarsanız büyük hallerini de görebilirsiniz. Örnek alabilirsiniz.


4 yorum:

Ada Deniz dedi ki...

çok zarif bir hırka. Annenin ellerine kollarına sağlık

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Bende çok zarif buluyorum. Beğenmene çok sevindim, Ada ve Deniz...

DuruButik dedi ki...

Annein emeğine sağlık. Çok cici olmuş. Kar beyazı oh miss gibi.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Teşekkür ederim Duru. Yakında sen de kar beyazı gelinliğini giyeceksin hayırlısıyla... Kuğu gibi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...