Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

29 Temmuz 2010 Perşembe

Bugünler Hep Anne- Kız Günü




Oğlumu salı günü dedesi ve halasıyla Samsun'a gönderdik. Baktı ki bizde tatile gitme olasılığı gittikçe azalıyor, o da ne yapsın kaçtı kurtardı kendisini :) İki gündür de denize gidiyor.
Genellikle gittiğimiz her yere kabile halinde gittiğimizden, eğer sadece oğlumla veya kızımla kaldığımızda o gün anne- oğul günü veya, anne- kız günü olur. Özellikle o zamanlarda onların isteklerini daha fazla yerine getirmeye çalışırım. Aynı şekilde, baba- oğul ve baba- kız günü de yaparız.
Kızıma daha önce burada anlattığım kitabı aldığımda, tatilde yapacağımıza söz vermiştim. İşte şimdi sözümü tutmanın zamanı geldi. Çünkü bugünlerde sürekli anne- kız günü...
Kızım el işlerine çok meraklı ve hevesli. Bildiğim herşeyi ona öğretmek istiyorum ama tek sorun, o solak. Solak olduğu için de örgü ve dikiş konusunda birşeyler gösterirken çok zorlanıyorum.
Lara, kitaba uzun uzun baktıktan sonra, kitaptaki keçe kalplerden yapmak istediğini söyledi. Evde keçe yoktu, daha önce temizlik bezinden kedicik yapmıştık ama bu sefer onu kullanmak istemedim. Evde şöyle bir dolaşınca, eşimin giymediği t-shirtünü gözüme kestirdim. Önce kollarını uçurduk, sonra da yakasını :) İpleri karıştırdık, en beğendiklerimizi seçtik. Sonra kızıma iğne ardı şeklinde dikmeyi gösterdim. Önce yapamayacağını sandı istemedi ama deneyince ve yapabildiğini görünce çok sevindi. Arada yamuk yumuk yapsada, devam etti. Ta ki televizyonda, bu şarkı çıkana kadar. Kendini durduramadı ve ortaya çıkıp dans etmeye başladı :) Sonuç olarak da yarım kalan işleriben tamamladım... İçine elyaf doldurma kısmında yine bana katıldı, hakkını yemeyeyim :) Nereye asacağımıza daha karar vermedik. Belki üçünü bir arada, belki tek tek kullanır, bilemiyorum. Kurdele dikilecek ve asılacaklar.
Bugünlerde böyle üç kalp kaldık... Seni özledim oğlum...



Benim küçük perim, böyle dikiş dikiyor anneannesi. Ben öğrenemedim ama galiba torunun dikiş dikmeyi de öğrenecek :)

Not: Şarkıya link vermemişim, ekledim :)

7 yorum:

befece dedi ki...

çok şeker ya severim ben onun küçücük iğne tutan ellerini marifetli perinin kızı olduğu belli minik ellerine sağlık

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Befece, hele daha küçükken çektiğim bir video var ki, orda iğneyigeçireceğim diye şekilden şekile giriyordu:) Şimdi meraklı ama büyüyünce nasıl olur bilmem. Teşekkür ederim.

Müge Arıkan dedi ki...

Periciğim nasılsın demeyeceğim, bellki siz anne-kız harikasınız:o)) ben derim ki, bu günlerin kıymetini bil ve doya doya keyfini yaşa..şöyle 16 sına geldiğinde!!! evdeyse bile kapısı kapalı oturuyor,birlikte bir aktivite yapmak ise ehh ancak bayram falan...ben de yenek istiyorum bu küçük fıstığın iğne tutan ellerini..

Adsız dedi ki...

Süper dikiyor gerçekten.Tebrik ederim küçük fıstığınızı.Benim de 6 yaşında bir kızım var.Oda meraklı böyle fakat solaklık olayı bizi de zorluyor.Bizde ben solağım ve ona birşey göstermek gerçekten zor oluyor.Napalım böyle idare edeceğiz:))
Birde kitap hoş birşeye benziyor.Adını istesem yazmanızda bir sakınca olur mu acaba!

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Müge'cim, kıymetini bilmeye çalışıyoruz o günlerin geleceğini bilerek:( Malesef biz de yaptık aynı şeyleri, şimdi çok saçma gelse de... Bir süre sonra geçiyor, sabır...:)Çok teşekkür ederim, öpüyorum seni.

Özlem, ah ah çok zor oluyor. Elime bak diyorum ama çocuk eline alınca şaşırıyor:) Yine de azimli... Çok teşekkür ederim.
Kitabın adı, Becerikli Ellerim. Daha öncebu kitapla ilgili bir yazı yazmıştım, bütün bilgier orada var. İncelemek istersen yazımın içinde linki var.

Krnc dedi ki...

Çok cici bir annesiniz:)Çocuklarınızı evde birşeyler yaparak oyalayıp,hem elişlerini öğretiyorsunuz hem de zamanlarını bilgisayar başında gçiren çocuklar olmasını önlüyorsunuz:)
Allah bağışlasın çocuklarınızı.Amin

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Krnc, çok teşekkür ederim:) Çocuklarımla sık sık elişi çalışmaları yaparız. Ben istemesem de onlar benim işlerime dahil oluyorlar zaten:) Şaka bir yana, onlar da hem eğlenip, hem de öğreniyorlar. Yeni çalışmalarımız da var aslında yayınlanmayı bekleyen:) Amin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...