Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

28 Eylül 2010 Salı

Bembeyaz Saksılar

Toprak saksıları çok severim ama bir süre sonra dökülmeler oluyor. Uzun yıllardır kullanıyorum ve benim saksılarımın da başına aynı şey geldi. Son zamanlarda da gözüme iyice batmaya başlamıştı.  Annemle çiçeklere bakım yapmaya başladık ama saksılar hiç içime sinmedi. En sonunda aldım elime fırçayı ve boyamaya başladım. 

Aslında sadece iki tanesini boyayacaktım, fakat boyamaya başladıktan sonra beyazın cazibesine kapılıp, başka hangi saksıları boyayabilirim diye araştırmaya giriştim. Gözüme kötü görünen saksıların hepsini beyaza boyadım. Boya olarak da balkonu boyamak için aldığımız dış cephe boyasından aşırdım :)

Kaktüsüm aslında çok güzel seramik bir saksının içindeydi. Fakat benim sakar çocuklarım saksıyı düşürüp kırmışlar, ben de o anda elime geçen kutunun içine öylece koyup kaktüsümü kurtarmak istedim. Sonra da bu şekilde kaldı. Kaktüs saksısı değiştirmek pek de kolay birşey değil. İyi bir yöntem bilen varsa paylaşsın lütfen :)

Bu arada, bu kutu arap sabunu kutusu :) Arap sabunu, el dokuması halıları temizlemek için çok güzel bir ürün. Eskiden kokusunu sevmezdim ama yeni ürünlerin kokusu da çok güzel. Tavsiye ederim.

Yine yıpranmış  bir toprak saksı ve tabi ki o da boyandı. Boyamadan önce gerekli yerleri sert bir cisimle kazıdım. Sonra zemin kapanana kadar 3-4 kat boyadım.

 Zemin beyaz olduğu için üzerine farklı şeyler de yapabilirdim. Peçete transferi, dekopaj, hatta kabartmalı dekopaj, stencel  şablonuyla desen de çalışabilirdim.   Fakat bu bembeyaz halleri öyle hoşuma gitti ki, sıkılana veya, tekrar yıpranana kadar bu şekilde kullanmak istiyorum.  
 Alttaki küflü kısımlar boyanın üzerine kustu fakat kuruduktan sonra bir kat daha boyanınca lekeler kapandı. İçlerinde çiçek olduğu için ben yapamadım ama eğer toprak saksı kullanacaksanız, size pratik bir bilgi vermek istiyorum. Toprak saksınızı, ya başka bir saksıyı içine koyarak kullanın, ya da içine bir poşet yerleştirip, dibine bir delik açıp o şekilde kullanın. Su ile teması ne kadar az olursa,  o kadar uzun ömürlü olur. 
Bir de fotoğrafta gördüğünüz cam top gibi olan şeyin içine su doldurup, saksının dibine saplıyoruz. O da istediği kadar suyu çekiyor. Suyu seven çiçekler için çok pratik bir yöntem.


15 yorum:

hobivakti dedi ki...

Oh ne güzel olmuş. :)

Ellerine sağlık.

Hazır beyaza boyamışken birde peçete yapıştırarak süsleseydin :)

nestug dedi ki...

Eline sağlık çok güzel olmuşlar kirli halleri kaybolmuş.Benimde var aynı durumda olan saksılarım ama fırsat bulup boyayamıyorum malesef.
Kaktüsün saksısını eline kalın eldivenler giyerek değiştirebilirsin o zaman dikenleri eline batmaz veya eldiven yerine kalın bez parçalarıda kullanabilirsin.
sevgiler

neval dedi ki...

ne güzel bembeyaz kaçıp giden yaz günlerini hatırlatıyor adeta
içim açıldı sayenizde

LiLa dedi ki...

beyaz görünce aklıma ya pembe tonlarıyla yada mavi-turkuaz tonlarıyla ikili yapmak geliyor.
Böylede pek akça pakçalar.

herşeyden azıcık dedi ki...

Kocacın sana boşuna Marifetli Peri adını koymamış baksana ne güzel olmuşlar ellerine sağlık.Çiçekler için en sağlıklısı toprak saksılarmış zaten plastikte bir süre sonra bozuluyor.Kaktüs içinde, bismillah deyip geçirivericen:))

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Hobivakti, dedim ya, bu beyaz halleri çok hoşuma gitti ve bu yüzden bir süre böyle kullanacağım. Çok teşekkürler.

Nestug, sen kim bilir nasıl süslersin o saksıları. Zavallı kaktüsüm, biraz daha bekleyecek :) Teşekkür ederim, sevgiler.

Neval, ne güzel söylemişsin. Çok teşekkürler.

Lilacım, beyaz zamine herşey yapılabilir. Puantiye de çok güzel olur. İleriki zamanlarda değişiklik yaparım mutlaka. Sıkılırım ben çünkü :) Eski hallerinden sonra, bu akça pakça hallerini çok sevdim ben. Teşekkür ederim.

Funda'cım, kocacım daha gelemedi Çin'den :( Çiçekler gibi ben de seviyorum toprak saksıları. Arada bakıma almak lazım ama:) Hıımm.. bi düşüneyim bakalım kimin üstüne yıkabilirim bu saksı değiştirme işini? Zavallı annem:) Teşekkür ederim canım.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Ne kadar güzel olmuş bembeyaz...
İyi günlerde kullan.
Sevgiyle:)

Unknown dedi ki...

süper olmuşlar canım beyaz her zaman benimde favorimdir

Sezsel by Sezgi dedi ki...

ellerien sağlık, harıka olmuş..Bembeyaz saksıları guzel cıcekler renklendırsın dımı...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Şanslı'cım çok teşekkürler.

Sevim, beyaz insanın içini açıyor. Teşekkürler, sevgiler.

Sezgi, güzel söylemişsin, çiçeklerle renklensin saksılarım. Teşekkür ederim.

Nilgün Komar dedi ki...

ellerine sağlıkkkk

Fidan Başaran dedi ki...

sevgili Ece'ye 2 arkadaşımla beraber gelicem
birini saat 8.30da köprü girişinden alıcam
diğerini karşıdan alıp öyle gelicem
niyetim saat 9.30 da orda olmak
seninle de tanışacağım için de ayrıca mutluyum
görüşmek üzere

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Çelebi, sağol canım.

Fidoş, büyük ihtimalle karşılaşacağız:)

YETENEK-SİZİN dedi ki...

ohh mis gibi olmuşlar, hepside apak. ellerinize sağlık

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Yetenek-Sizin, çok teşekkür ederim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...