Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

7 Temmuz 2012 Cumartesi

Çanakkale Gezisi

Geçen hafta sonu Çanakkale'deydik. Çok beğendik Çanakkale'yi, gezip görülecek çok yer vardı. Hepsini gezemedik. Sanırım daha sonra yine gideceğiz. Annem de görmek istiyordu zaten, bize de bahane olur :)

Gelibolu'dan feribotla karşıya geçerken...
Kolin Hotel'de kaldık. Çok güzel nezih bir otel. Dışarısı çok rüzgarlı olduğundan kapalı havuzu tercih ettik. Çocuklar yüzmeyi özlemişler, onları havuzdan çıkaramadığım için akşam yemeğini bile kaçırdık :) O kadar yorulmuşuz ki, Lara yemek yemeden uyuyacaktı neredeyse :)
Ertesi günü gezmeye ayırdık. Şehitlik ve müzeleri gezdik. Çanakkale hakkında daha geniş bilgiler internette mevcut. O yüzden ben çektiğim fotoğrafların bir kısmını paylaşmak istiyorum sizlerle.

Saat Kulesi
 Kilitbahir Kalesi
Çanakkale Askeri Müze
Temsili Nusret Mayın Gemisi

Rumeli Mecidiye Tabyası. 18 Mart 1915 Boğaz savaşında 275 kg. mermiyi sırtında taşıyarak, İngilizlerin Ocean zırhlısını vuran Kahraman Seyit Onbaşı bu tabyada 3. topun başında görevliydi.

Soğanlı Dere Şehitliği
Çanakkale Şehitler Abidesi

En son gittiğimiz, Alçıtepe Köyü'ndeki "Çanakkale Canlı ve Sesli Tarih Galerisi" beni çok etkiledi. Her odada farklı bir canlandırma ve onun hikayesi var. Zaten şehitliği görüp etkilenmemek mümkün değil. Sonra da bu hikayeleri okuyunca, göz yaşlarımı tutmakta zorlandım...

aksungur46 dedi ki...

çanakkale kutsal şehir,ben de gittiğimde şehitlikleri gezerken ağlamaktan harap olmuştum yerle basamıyordum nasıl bir duygudur bu.yaşadığımız toprakların bedeli kanla ödenmiş.hala anlamayanlara lanet olsun.ayy çok fena kaptırdım yine serapcıım resimler de şahane çıkmış,daha nice güzel gezilere,çok öptümmmmm

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Gitmek isteyip ertelediğimiz yerdir. Aslında gidip görmek lazım, ne iyi yapmışsınız.Paylaşım için teşekkürler...

Tasarıbell dedi ki...

Çok güzel ve duygu yüklü bir gezi olmalı sizin için.. Ben de gitmiştim ama tekrar fırsat olsa yine giderim..Sevgilerimle :))

ZEYNEP TUNCA dedi ki...

benimde ilk fırsatta gitmek istediğim yerlerin başındadır Çanakkale. Özelikle çocuklarla birlikte gidilip bu toprakların ne kadar kıymetli olduğunu uğruna ne canlar feda olup, hala olmakta olduğunu değerini, kıymetini bilmeleri gerektiğini aşılamak için en doğru yer Çanakkale...

FERİDECO dedi ki...

Çok güzel geçmiş belli,darısı benim de başıma inşallah,hiç gitmedim ancak sizin gibi gidip böylesine tadını çıkaranları görünce içim gidiyor doğrusu:))

Unknown dedi ki...

çanakkaleye özellikle şehitlik abidesine bende gitmyei çok istiyorumm..resimleriniz beni oralara götürdü sanki..bu güzel resimler için teşekkürler..

yasmin dedi ki...

ne güzel..siz gezdiniz bizde sayenizde oraları gördük sayılır..çok değerli yerlerimiz var..

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Serpil Ablacım, insan nasıl duygulanıyor değil mi? Ben de göz yaşlarıma hakim olamadım. Herkesin gidip görmesi gerekir bence. Çok teşekkür ederim ablam.

Nuraycatasarımlar, en kısa zamanda bir fırsat yaratıp gitmeniz lazım. İnsan başka duygulara kapılıyor orada. Hele yanınızda anlatan biri varsa...
Çok teşekkür ederim.

Tasarıbell, hem hüzünlendik, hem de keyif aldık. Biz de yeniden gidip, gezemediğimiz yerleri gezmek istiyoruz. Teşekkürler, sevgiler:)

Zeynep Tunca, ne güzel ifade etmişsiniz. Bence de çocukların görmesi çok önemli. Teşekkür ederim.

Ferideco, fırsatınız olursa gidin. Çok güzel bir şehir. Teşekkür ederim:)

Sevil Aslan, çok teşekkür ederim. Gerçeği ve hissettirdikleri daha güzel emin olun.

Yasmin, teşekkür ederim:) Çok özel şehirlerimizden biri gerçekten...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...