Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

28 Kasım 2011 Pazartesi

Hamur Kabartmalı Ahşap Kutu

Ahşap boyamayı çok seviyorum :) Başlarken, her seferinde, bitince nasıl bir şey olacağını tahmin etmeye çalışıyorum. Hayal ediyorum... Genellikle aklımda bir fikir olur ve o doğrultuda başlarım çalışmaya. Ama ufak tefek değişiklikler de sonradan ekleyebiliyorum. Galiba o anki ruh halime göre değişiklik gösteriyor bu durum.
Bu sefer de, pastel renkli bir kutu olsun istedim. Dekupaj resmimi seçip, kutuyu, vazgeçemediğim sıcak beyaza boyadım.
Tüm yüzeylerini ve içini, zemin kapanana kadar bir kaç kat boyadım. Kapağın üst kısmına resim yapıştıracağım için, gelişi güzel boyadım. Sonra altıgen kutunun tüm kenarlarını zımparalayıp, eskittim. Beyaz boyanın altına herhangi bir renk uygulamadım. böylece, ahşabın kendi dokusu çıkmış oldu.
Kağıdı objenin şekline göre kesmek için, yukarıdaki resimde görüldüğü gibi, resmin ön yüzünü objenin üzerine koydum. Resmin üzerinden, objenin kenarlarını parmağımla sıvazlayarak geçtim. Böylece objenin şeklini kağıda çıkarmış oldum. Sonra da beliren izlerden kestim.
Daha sonra ise, metalik beyaza bir damla kırmızı katarak elde ettiğim pembe renkle stencil çalıştım. Önceleri stencil konusunda kendime güvenemiyordum. Bir kaç başarısız deneme sonucunda, biraz çekinir olmuştum ama son çalışmalarımda kendimi başarılı buluyorum :) Stencil şablonuyla desenleri oluşturduktan sonra, kuru bir kıl fırçaya beyaz boya alıp, desenlerin üzerinden süpürür gibi geçtim. Böylece desenleri de eskitmiş oldum.
Hamurla kabartma yapmak için ise, önce kağıdı objeye dekupaj tutkalıyla yapıştırdım. Sonra hamuru merdaneyle açıp, resmi hamura yapıştırdım ve kretuvarla kenarlarından kestim. Yine dekupaj tutkalıyla objeye yapıştırdım ve tüm desenin üzerine iki kat dekupaj tutkalı sürüp, verniğe karşı korumaya aldım.
Dedim ya ruh halime göre bir şeyler çıkabiliyor ortaya diye, kabartma yaptıktan sonra "şu gülün katları belli olsa ne hoş olurdu" diye düşündüm. Fırçanın tersiyle çizgilerin üzerinden gitmeye başladım. Hamur kurumadığı için, çizdiğim yerler çökerek izler oluşturdu. Bu işlem yuvarlak uçlu herhangi bir şeyle yapılabilir. Daha sonra kurşun kalemle de üzerinden gittim zaten. Bu şekilde bir çalışma yapılıyor mu bilmiyorum. Ben görmedim, tamamen doğaçlama gelişen bir çalışma oldu :) Ama çok güzel bir doku oluşturdu.
Son olarak da, su bazlı vernikle vernikleyip bitirdim.

Ben çok keyif alarak çalıştım. Kızım için ise en zevkli tarafı, öğretmenine vereceği bu hediyenin içine kendi elleriyle bir not yazmak oldu. Kutuyu çok beğendi ve öğretmenine hediye edeceği için çok heyecanlıydı...

Ertesi gün öğretmenler günü olduğu için, fotoğrafları gece çekmek zorunda kaldım. Oysa fotoğraflarımı, gün ışığında ve flashsız çektiğimde, sonuç daha güzel oluyor. Bu sefer idare edin lütfen :)
Hediyelerimizi paketleyip hazırladık. Ertesi gün kızım öğretmenine hediye ettiğinde, öğretmeni ona, "Yazılarımı hep bu kalemle yazacağım, takılarımı da bu kutuya koyacağım" demiş. Kızım da sevinçle eve gelip anlattı. Öğretmeninin çok beğendiğini söyledi.
Bu vesileyle, tüm öğretmenlerin gününü tekrar kutlarım.
Herkese mutlu haftalar.


49 yorum:

Ada Deniz dedi ki...

çok şık bir hediye olmuş ellerinize sağlık:))

zeynep bayram dedi ki...

çok şık olmuş,farklı bir yöntem bulmuşsun canım,ama olsun boyut katmış:)

lolipu dedi ki...

Harika bir teknik bulmuşsun bence. Ben de hiç böyle bir uygulama görmedim, bilmiyorum. Kat kat kabartmaktansa bu şekilde hoş bir görüntü olmuş. Resme de çok uymuş. Stencil konusunda ben de senin gibiydim başlarda. Elim alıştıkça ve tekniği iyice öğrendikten sonra artık korkmadan yapabiliyorum:))Hatta büyük alanlarda bile:))

bahar006 dedi ki...

Ellerine sağlık, çok hoş olmuş:)

hobivakti dedi ki...

Serapcım, ben bu kutuya bayıldım. :)

Zaten bu çiçekli resimleri çok beğeniyorum. Kutuyada çok yakışmış.

Ayrıca, gülün katlarını fırça arkasıyla geçmişsin ya sonuç mükemmel görünüyor. Bizede fikir vermiş oldun bunun için sana ayrıca teşekkür ediyorum. :)

Ellerine, emeğine, yüreğine sağlık.

Kızının öğretmeni güle güle kullansın inşallah. :)

Kendine iyi bak.

Sevgiler.

YETENEK-SİZİN dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş..

Unknown dedi ki...

çok hoş olmuş..çok beğendim..

mrw dedi ki...

çok güzel olmuş ellerinize sağlık..benimde olsa diye içimden geçirmedim değil doğrusu..öğretmeniniz iyi günlerde kullansın..ben bişiy sorabilir miyim? acaba bu kutuda kullandığınz beyaz rengin marka ve kodunu verirmisinz? yaptığınz çalışmaları çok seviyorum böyle çalışmalarınızı yayınlarken boya kodlarını da yazarmısınz hem benm gibi acamilere yardım etmiş olursunuz..teşekkrler :)

Nalan Ünal dedi ki...

Yine döktürmüşsün perim, müthiş görünüyor:)

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Çok şık ve çok zarif olmuş, emeğinize sağlık.

okuyan dedi ki...

Öyle güzel detaylı anlatıyorsun ki bu çalışmaları yapmaya cesaret ettiğimde blogun rehberim olacak. Öncelikle onun için çok teşekkür ederim.
Çok şık ve güzel olmuş. Zevkine ve emeğine sağlık.
Sevgilerimle.

Yaşamın Kimyası dedi ki...

Ellerine sağlık,çiçek renklerle çok güzel bütünleşmiş kutuya çok yakışmış,enfes bi çalışma...

Unknown dedi ki...

once cok hos bir kutu olmus demeliyim.
ilk bakista herbir yapragini tektek kabartmisiniz zannettim taki alt yaziyi okuyana kadar
boyut kazandirmis.......
ellerinize saglik

hilal dedi ki...

herzamanki gibi döktürmüşsünüz..ee marifetli peri olmak , bu olsa gerek..ellerinize sağlık..

aksungur46 dedi ki...

ne kadar zarif canım aynı senin gibi güllü çalışmalarına da ayrıca çok beğeniyorum.ellerine sağlık

sibelyalcincom dedi ki...

Çok şık olmuş emeğinize sağlık:))

tarchinbyseden dedi ki...

çok şık ve zarif

Dasha dedi ki...

Ne kadar güzel olmuş ve tarchin'ın dediği gibi zarif. İnşallah ben de en kısa zamanda ahşap çalışmaya başlarım. Ah şu evime taşınaydım hayırlısıyla .

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Bambaşka bir şey olmuş.Eline emeğine sağlık.
Sevgiler:)

Şehnaz dedi ki...

çok çok güzel olmuş,hayranlıkla her kademesini izledim..ellerine sağlık tatlım..

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

adınız gibi marifetli bir çalışma olmuş mutlulukla kullanın:)

Noblesse dedi ki...

harika bir ahşap boyama örneği daha:))detaylı anlattığın için ayrıca teşekkürler.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Ada ve Deniz, çok teşekkür ederim canım.

Zeynep'cim, aklıma esti yaptım:) Fena da olmadı. Teşekkür ederim.

Lolipu'cum, çok teşekkür ederim canım:) Kutu küçük olduğu için, kat kat kabartmaya uygun değildi. Dümdüz yapıştırınca da, istediğim etkiyi vermedi. Ben de böyle bir yöntem denedim, oldu:) Resim de buna uygundu tabii. Stencil işini de çözdüm herhalde, ama henüz büyük alanlarda denemedim. Önce stencil yapıştırıcısı almam lazım.

Bahar006, çok teşekkür ederim:)

Hobivakti, çok teşekkür ederim canım:) Ben de çok beğeniyorum bu resimleri.
Resmin çizgilerinin üzerinden gittim ama resim de buna uygundu. Fikir verebildiysem, çok sevindim.
Öpüyorum seni, sevgiler.

Yetenek-Sizin, çok teşekkür ederim canım:)

Gül\İnn, çok teşekkür ederim:)

Mrw, çok teşekkürler. Daha güzelleri senin olsun:) Beyaz boyanın markası CADENCE 6490 S.BEYAZ Haklısın aslında boyaların numaralarını yazmak lazım ama unutuyorum.

Nalan'cım, yaptım birşeyler:) Çok teşekkür ederim.

Hobibox, çok teşekkür ederim:)

Okuyancım, benim de istediğim tam olarak bu:) Boşuna yazmadığımı bilmek çok güzel. Çok teşekkür ederim.
Sevgiler.

Yaşamın Kimyası, çok teşekkür ederim:) Yavaş yavaş beyazdan diğer renklere geçiyorum sanırım. Ama yine de favorim beyaz:)

Cihan, çok teşekkür ederim:) Daha büyük bir obje olsa, bütün yaprakları tek tek kabartabilirdim ama bu kutuya uygun değildi, ben de böyle bir çözüm buldum:)

Hilal, çok teşekkür ederim:) Şımarıyorum valla:)

Serpil ablacım, güllü çalışmalar benim de favorim. Çok teşekkür ederim:)

Evatölyesi, çok teşekkür ederim:)

Tarçın'cım, çok teşekkürler canım.

Dasha, hoşgeldin:) Yeni evinde daha güzellerini yaparsın inşallah. Çok teşekkür ederim.

Gönül Çelen, çok teşekkür ederim canım.

Şehnaz, çok teşekkür ederim canım. Resimler gündüz çekilse daha iyi olacaktı ama böyle oldu bu sefer...

Fikir Projeleri, çok teşekkür ederim:) Kızımın öğretmenine gitti bu kutu.

Noblesse, çok teşekkür ederim canım. Ayrıntılı anlatmaya devam öyleyse:)

Unknown dedi ki...

Vayy gulun katlari uzerinden gitmek harika bi etki yaratmis. Bayildim valla.. ne hos olmus. Ellerine saglik sevgili marifetli perimizzzz..

Adsız dedi ki...

Merhabalar oncelikle siteniz harika ve bu kutuya da bayildim.benim size bir sorum olacak bu dkupaj resimlerini bu kadar net ve canli nasil cikarttiriyosunuz.ben yeni yeni basladim beni aydinlatirsaniz eger cok sevini em gecenlerde ozalitciden cikti aldim ama resim hem net degildi hemde renkler kotuydu.lutfeeeeeennnn yardim edin.sevgimle..

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Kitchen Witch, çok teşekkür ederim canım:) Beğendiğine sevindim...

Adsız merhaba, resimleri iyi bir ozalitçide çıkarttırmalısınız. Eğer daha canlı resimler istiyorsanız, resimlerin renkleriyle oynayıp, koyulaştırabilirsiniz. Ya da ozalitçiye gittiğinize 1-2 ton daha koyu çıkarmasını isteyebilirsiniz. Umarım yardımı olur... Beğenileriniz için teşekkür ederim:)

Adsız dedi ki...

Çok şık olmuş, ellerinize sağlık:))

Marifetane hobi dedi ki...

Kutu harika olmuş..Öğretmenler için bu kadar emeğe değer doğrusu..Ellerine sağlık canım..

biyasimadahagirdim dedi ki...

süper doğaçlama olmuş, öğretmen çok şanslıymış;) ellerine sağlık

Fidan Başaran dedi ki...

Serap'cım ellerine sağlık,süperrrrrr
tekniğine de bayıldım
öptüm canım

Adsız dedi ki...

Cevapladiginiz icin tesekkur ederim ne kadar yardimseversiniz bayildim size ve sitenize:))

meralhobiart dedi ki...

Arkadaşım çok şık bir hediye olmuş ellerine sağlık. Hamur aldığım halde şu kabartmayı bir deneyemedim bakalım kısmet ne zamana ama ilk önce küçük birkaç desen çalışsam daha iyi olur herhalde birde hamuru yapıştırırken dekopaj tutkalını transferdeki gibi bolcamı, yoksa desen uygulamasındaki gibi mi sürmeliyiz beni bu konuda aytınlatırsanız çok sevinirim peri müdürüm.

Öptüm canım hoşça kal...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Pembe Düşler, çok teşekkür ederim:)

Marifetane, çok teşekkür ederim. Öğretmenler her şeyin en güzeline layık. Bizimki çam sakızı, çoban armağanı...

Biyaşımadahagirdim, çok teşekkür ederim canım:)

Stella, thank you for your nice comment. From Istanbul loves, kisses ...

Fidoş'cum, ben de sevdim bu tekniği. Kat kat yapılamayan yerlede kullanılabilir. Çok teşekkür ederim canım.

Adsız, böyle hitap etmek hoşuma gitmese de, çok teşekkür ederim:) Yorumun altına bir isim yazarsanız, çok daha iyi olur...

Meral'cim, hamur kabartma yapmaya başlarsan bir daha vazgeçemezsin:) Çok zevkli bir çalışma. Hemen başla bence. O kadar zor da değil zaten. Resmi objeye yapıştırırken, bolca her yerine sürmek gerekiyor. Sonra da yumuşak bir bez yardımıyla üzerinden sıvazlaya sıvazlaya , hava kabarcığı bırakmayacak şekilde iyice yapıştırmak gerekiyor. Yapışmış gibi görünebilir ama bazen kenarlarında yapışmayan yerler kalabiliyor. Bir de resmin ön yüzüne tutkal gelmemesi lazım, yoksa yapıştırırken soyulabilir. Daha sonra hamuru yapıştırırken, normal bir şekilde her yerine gelecek şekilde tutkal sürmen yeterli. Ben de seni çok öpüyorum canım... Teşekkür ederim.

Banuca dedi ki...

Ne hoş bir kutuuuu... ellerine sağlık :)
Fırça tersiyle yaptığın teknik var ya, ben de disketler üzerine hamurla yapıştırdığım aşçılara uygulamıştım şiş ucuyla :)) Güzel teknik ama değil mi :))

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Banu ablacım, çok teşekkür ederim. Ben o yazını kaçırmışım, hemen bakacağım bloguna... Aklın yolu bir desene:)

GÜLDEN TAKI dedi ki...

Ellerinize sağlık Marifetli Peri,çok güzel bir kutu olmuş.Çok da romantik.Ben de ahşap boyama yaptım 2 yıl önce.Daha çok yumurta kabuğu ile doku çalışması yapmıştım.Damacana,peçetelik kızımın odasına ayna ve çekmeceli küçük bir dolap gibi şeyler yaptım.Gerçekten çok zevkli bir uğraşı,sizin yaptıklarınız da harika şeyler.Kolay gelsin,sevgiler:)

Nedret dedi ki...

Bem de görmemiştim daha önce. Çiçek büyük olunca çok belirgin ve güzel olmuş. Bayıldım:))

whitecrafthobby dedi ki...

Kutuyu çok beğendim ,ellerinize sağlık;ben de deneyeceğim,iyi çalışmalar.

ladygreenriver dedi ki...

sevgili peri kutu bir harika olmuş.gül çok severim..güle güle kullan şekerim.
sevgiler

icimdeki yolculuk dedi ki...

kumanda panelinde yeni kayıt görünmüyor?? bende diyorum ne zamandır yazmıyor.girdim birde ne göreyimm owww bir sürü şey var.ellerine sağlık çok güzel olmuş.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Gülden Takı, çok teşekkür ederim. Yumurta kabuğuyla yapılan çalışmaları beğeniyorum ama ben daha deneme fırsatı bulamadım.

Nedret ablacım, çok teşekkür ederim. Ben de sevdim. Kat kat kabartılamayacak yerlerde yapılabilir.

Colorfuldreams, hoşgeldiniz:) Çok teşekkür ederim.

Ladygreenriver, ben de gül çok severim ve her yere yakıştırırım. Çok teşekkür ederim. Bu kutu kızımın öğretmenine gitti:)

Funda'cım, niye öyle oldu ki anlamadım. URL'den eklemeyi deneyebilirsin. O zaman takip listene gelecektir. Çok teşekkür ederim canım.

PANDORA ARTé dedi ki...

Sevgili Peri,
Çalışman güzel olmuş, tenkit maksadıyla yazmıyorum sana bir fikir verebilirim.
Çiçeği yerleştirirken altına biraz hamur koy ve bombele yassı olarak yapıştırma. ortası kabarık yanlara doğru bastır. Gereken yaprakları dalları gözüne neresi gelirse tığ ucu veya tırnağın varsa kı (bu daha kolay)tırnağın ıle çiz. Ben şimdilik Blogumda Yılbaşı ile başladım daha ilerde bu çalışmayı bende görebilirsin. Ama gene de çok güzel olmuş ellerine sağlık.Güle güle kullansınlar.
Sevgilerimle.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Pandora Arté, tenkit sayar mıyım hiç... Sizin değerli fikirleriniz çok önemli benim için. Üzerinde fazla düşünmeden, tamamen spontane gelişen bir kaç dokunuştu:)
Çok teşekkür ederim. Sıkı bir takipçiniz olacağıma emin olabilirsiniz. O kadar yıl neler birikmiştir neler:)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

gül desenı tek kat yapıştırdıktan sonra tekrar aynı desenı hamurlamı ustune yapıştırdınız ?

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Adsız, güllü kağıdı tam kutunun üzerini kaplayacak şekilde kesip yapıştırdıktan sonra, gülü başka bir kağıttan ayrıca kesip, hamurla kabartıp yapıştırdım.

Mthrz dedi ki...

muhteşem olmuş ne diyeyim. bir türlü cesaret edemiyorum şu ahşap boyama işine.bravo.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Anne Zi, çok teşekkür ederim :) O kadar zevkli ki başlasanız bırakamazsınız...

Unknown dedi ki...

Gerçekten de çok güzel olmuş.Ellerinize sağlık.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Serpil Çakıcı, hoşgeldiniz :) Çok teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...