Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

15 Kasım 2011 Salı

Kapı Önü Gazeteliği

Dün gece sevgili Nurdan'la telefonda konuşurken, "yeni şeyler yayınlasana, benden utanın:)" dedi. E haklıydı da, bu kadar da tembel olunmaz ki... Bekleyen yazıları bile düzenleyip yayınlayamıyorum :)  Kendisinin hem iki çocuğu var (üstelik biri 1. sınıfa gidiyor), hem çalışıyor, hem de hobilerine vakit ayırabiliyor.  Ben de "seni mi kıracağım Nurdan'cım, yayınlarım tabii" dedim. Hemen  arşivimde düzenlenmeyi bekleyen resimleri seçip düzenleyip yayına hazır hale getirdim. 
Nurdan'la 6. Blog Yazarları Toplantısında tanıştık. Onu tanıdığıma çok sevindim. Kişiliği kadar blogunda sergilediği çalışmaları da harika.... Seninle tekrar görüşmeyi çok isterim Nurdan'cım. Beni çok güldürüyorsun, çok eğlencelisin :)
Şimdi de sizlere yoğun istek üzerine yine hamur kabartma çalışmalarımdan birini yayınlıyorum.
Hızlandırılmış kursta yaptıklarımıza devam ediyoruz. Sıradaki çalışmamız, bir kapı önü gazeteliği. Sanırım adı bu, çok emin değilim aslında.
Dedim ya hızlandırılmış kurs diye. O yüzden bazı objeleri sprey boya ile boyadım ki, arkadaşım Arzu'ya hamur kabartmanın nasıl olduğunu gösterebileyim.
Yapım aşamalarını fotoğraflamadım ama kısaca anlatmaya çalışayım. Önce dekupaj resmini seçip bir flash belleğe kopyaladık. Sonra bir ozalitçide 80-100gramlık kağıtlara çıktısını aldık. Kabartma yapacağımız objeleri kağıttan keseceğimiz için en az 3 tane aynı resme ihtiyacımız var.
Resmi objeye yapıştırmadan önce, aynı şekilde kesmemiz gerekli. Bunun için de, dekupaj resminin ön yüzünü objenin üzerine koyup, kenarlarından parmağımızla geçmemiz yeterli. Bu şekilde objenin şekli kağıda çıkacak ve biz de rahatça kesebileceğiz. Bu işlemi de yaptıktan sonra, dekupaj tutkalını kağıdın her yerine sürüyoruz. Sonra da, hava boşluğu bırakmayacak şekilde objeye yapıştırıyoruz. Temiz ve yumuşak bir bezle, üzerinden bastırarak yapışmasını sağlıyoruz.
Daha sonra da, kabarma yapacağımız figürleri kesiyoruz. Ben burada kuş evini, kuşları, çiçekleri ve kelebeği boyutlandırdım. 
Havayla kuruyan model hamurumuzu merdane veya makarna makinesi ile açıyoruz. Kestiğimiz resimleri dekupaj tutkalı ile hamura yapıştırıp, bir kez de merdaneyle üzerinden geçiyoruz. Sonra kretuvar yardımıyla kenarlarından kesiyoruz. 
Ben önce kuş evini kabartıp, sonra da yine dekupaj tutkalıyla objeye yapıştırdım. Daha sonra aynı işlemi kuşlar, çiçekler ve kelebek için tekrarladım. Yapıştırma işlemi bittikten sonra, tüm resmin ve kabartmaların üzerine 2 kat daha dekupaj tutkalı sürdüm. Bunun amacı kağıtları verniğe karşı korumaya almak.
Bu aşamalardan sonra, sıra verniklemeye geliyor. Sprey vernikle 5-6 kat verniklemek gerekiyor. Ben vernikleme işini Arzu'ya bırakmıştım, çünkü o kadar vaktim yoktu maalesef. Bu arada bir kaç ip ucu da vereyim; eğer hemen verniklemeyecekseniz, vernik yapacağınız zaman tozlarından iyice arındırın. Başıma geldiği için söylüyorum hiç hoş bir görüntü olmuyor :) Bir de sprey vernik kullanacaksanız, iyice çalkalayın ve ilk denemeyi objenin arkasına veya başka bir zemine yapın. Eğer ;sararma oluyorsa  o verniği beyaz yüzeylerde kullanmayın.

Bu pano da Arzu'nun öğrendiklerini tatbik ettiği bir çalışma. Yukarıdaki fotoğraflar da teknolojinin nimetleri :) Telefonla resimleri bana gönderdi ve nasıl bir şey yapacağı konusunda fikirimi aldı.
İşte arkadaşımın ablasının kafesi için yaptığı panonun son hali. Ben çok başarılı buldum. 
Tebrik ederim seni Arzu'cum.


33 yorum:

SARI MELEK dedi ki...

çok güzel olmuş. ellerinize sağlık. anlatımı da gayet anlaşılır.

hilal dedi ki...

her zamanki gibi döktürmüşsünüz..sevgili marifetli peri =))ellerinize sağlık sevgi ve bol hobili zamanlar....

Unknown dedi ki...

Peri'm ellerine sağlık enfes olmuş
sevgiler.

Şehnaz dedi ki...

harika olmuş..çok beğendim..ellerine sağlık..benimde seninkinin aynısı kapı önü gazeteliğim var ve boyanmayı bekliyor...harikasın canım..

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık

Ada Deniz dedi ki...

çok güzel olmuş. Anlatımda öyle tabiki. Ellerinize sağlık:))

Elisi Defteri dedi ki...

Çalışmalar harika olmuş, Arzu hanım da yetenekliymiş, anlatımınız da süper, teşekkürler..

ozlems.corner dedi ki...

çok çoookkk güzel olmuş,bayıldııımm...

okuyan dedi ki...

o kadar detaylı anlatmışsın ki benim gibi daha önce hiç bu çalışmayı yapmamış biri için rehber niteliğinde... öncelikle onun için çok teşekkür ederim... çünkü ilk fırsatta denemek istediğim ama nasıl yapıldığını bilmediğim çalışmalardan bunlar:)))
ayrıca tüm yapılanlar çok güzel... o kadar çok heves ettiğim çalışmalar var ki nasıl yapacağım bilemiyorum:))
arkadaşının da ellerine, emeğine sağlık...
sevgilerimle...

niL dedi ki...

Çok çok güzel olmuş ellerinize sağlık

hobivakti dedi ki...

Oy oy oy. :=)

Hem gazetelik hemde pano harika olmuş, arkadaşın kapmış bu işi :)

Her ikinizinde ellerine emeğine sağlık. :)

lolipu dedi ki...

harika hepsi, hızlandırılmış kurs hem de öyel mi???:))) süpersiniz:)

Noblesse dedi ki...

harika bir çalışma olmuş, detaylı anlatım ve fotoğraflar için de teşekkürler.

Meral Sanatevi dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel olmuş canım...

NURDAN dedi ki...

Canımcım,
Yine süpersin, yine süper. Çok güzel olmuş, ben de en kısa zamanda tekrar bir araya gelmeyi sabırsızlıkla bekliyorum. Sevgilerimle... NURDAN

mamila dedi ki...

Elinize sağlık çok güzeller,sevgiler.

emelden.blogspot.com dedi ki...

Hızlandırılmış kurstan bunlar çıktıysa ayrıntılıdan neler çıkar kimbilir.
Arkadaşın da seninle birlikte tebriği hakediyor canım.
Sevgiler...

meralhobiart dedi ki...

Çok güzel çalışmalar olmuş arkadaşım ellerinize sağlık.

MİRAY TAŞKIRAN dedi ki...

Çok güzel olmuşlar,ellerinize sağlık! Bence de daha sık yayın yapmalısın! ;)SEVGİLER!

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

gezinirken hobby bloglarına bakmadan edemem :=)
çok şeker..
ellerine sağlık
sevgiler..

ebrulikedi dedi ki...

arkadaşın şanslı.senin gibi bir öğretmeni var.harika işler yapmışsınız.

zeynep bayram dedi ki...

seni nurdancım harekete geçirmiş,biride beni bir silkelese:)

dshandmade dedi ki...

gazeteliğe bayıldım. canım çekti biraz ahşap boyamam lazım.

dshandmade dedi ki...

gazeteliğe bayıldım. canım çekti biraz ahşap boyamam lazım.

Unknown dedi ki...

merhabalar
cok guzel olmus gazatelik
ama daha evvel yapmis oldugunuz mandallara bayildimmmmmmmm

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Sarı Melek, çok teşekkür ederim. Anlatımım birilerinin işine yararsa çok mutlu oluyorum:)

Hilal, çok teşekkür ederim:) Dileğin çok hoşuma gitti:)

Derya'cım, çok teşekkür ederim.
Sevgiler:)

Şehnaz'cım, çok teşekkür ederim. Bunu arkadaşıma yaptım. Benim de yok henüz:)

Pembe Düşler, çok teşekkürler.

Saadet'cim, çok teşekkür ederim.
Sevgiler.

Elişi Defteri, teşekkür ederim:) Arkadaşım da mutlu olacak okuyunca. Rica ederim, tüm yaptıklarımı anlatmaya gayret ediyorum.

Özlem'cim, çok teşekkür ederim canım:)

Okuyan'cım, bilmeyenler, merak edenler için anlatmaya çalışıyorum canım. Diğer çalışmalarımda yapım aşamalarının fotoğrafları da var. Ahşap boyama öyle zevkli ki, başlasan bırakamazsın:) Çok teşekkür ederim.
Sevgiler.

Nil, hoşgeldiniz:) Sizin de çalışmalarınız çok güzel. Teşekkür ederim.

Hobivakti'm, teşekkür ederim canım. Biz arkadaşımla bir araya gelsek daha neler çıkar ama uzak oturuyoruz maalesef.
Öpüyorum seni:)

Lolipu'cum, iki günde epey birşey yaptık. Onun için hızlandırılmış oldu birazcık:) Teşekkür ederim.

Noblesse, rica ederim. Asıl beğendiğin için ben teşekkür ederim:)

Meral ablacım, çok teşekkür ederim. Sen de daha önce bu resmi kullanarak bu objeden yapmışsın. Ama ben sonradan gördüm. Resmi arkadaşım seçti ama çok yakışıyor her yere.

Nurdan'cım, çok teşekkür ederim canım. Sen telefonda söyledikten sonra senin bu resimle yaptığın çalışmanı da gördüm. Demek ki bu resim kapı önü gazeteliği için çok uygun:) Görüşmek üzere canım, sevgiler.

Mamila, çok teşekkür ederim.
Sevgiler:)

Emel'den, çok teşekkür ederim. Arkadaşımla yakın otursak, daha neler çıkar neler:)

Meral'cim, çok teşekkür ederim canım. Sevgiler.

Miray'cım, çok teşekkür ederim canım. Elimden geleni yapacağım:) Sevgiler.

Birdutmasalı, teşekkür ederim. Ben de yemek bloglarına bakmayı seviyorum ama sonrası hiç iyi olmuyor:) Sevgiler.

Ebrulikedi, çok teşekkür ederim canım:) Şanslı dimi:) Arzuu duy bunu:)

Zeynep'cim, bilgisayarın düzeldi herhalde, sevindim. Sen boş durmazsın zaten, yayınla bakayım yaptıklarını:) Teşekkür ederim canım.

Dshandmade,çok teşekkür ederim. Kolay gelsin sana. En güzellerini yapacağına eminim.

Cihan, hoşgeldiniz:) Çok teşekkür ederim. Sanırım o mandallardan daha çok yapmalıyım. Bende hiç kalmadı mesela:)

icimdeki yolculuk dedi ki...

hiii dedim görünce marifetli perim bende bir çaydanlık var porselen onu yapmak istiyorum peçete tekniğiyle bi kere denedim elimde patladı:)) ama peçete tutkalı yoktu başka bi yapıştırıcı sürmüştüm aman ne olcak ki diye::)) demekki neymiş peçete peçete tutkalı ile yapışırmış.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Funda'cım, önceki yorumla mı karıştı bu:) Ya da bir önceki kayıt olan tepsiye baktın ama buna yorum yaptın:) Bu gazeteliği dekupaj kağıdı ve tutkalıyla yaptım ona göre:) Çok teşekkür ederim canım.

özge bayrak dedi ki...

bu vintage görünümlü kutuya da ayrıca bayıldım!

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Özge Bayrak, çok teşekkür ederim:)

Adsız dedi ki...

Merhaban ben Funda, boyut oluşturmak için hazırladıgınız hamurun tarifini verirmisiniz?

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Funda merhaba, kullandığım hamuru hazır alıyorum. Havayla kuruyan model hamuru. Markası Creal Do Dry Light.

tülin dedi ki...

Samsun'lu hanımlar,bir degil birçok konuda yeteneklidirler.Yeteneklerinizi sergileyebilmek te ayrı meziyet.40.000 kere Maşa Allah hemşerime.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...