Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

19 Ocak 2013 Cumartesi

Ev

Evim evim güzel evim :)
Bu evi çalışırken çok keyif aldım. Nasıl yapacağıma karar vermek biraz zor olsa da, bittikten sonra çok sevdim... Bu ne diye merak edenleriniz vardır diye açıklıyorum, bu bir kutulu kağıt mendillik efendim :) Hani mendili çekince içinden bir tane daha gelir ya, hah, işte ondan... Bacasından mendil çıkacak yani :)

Önce her yerini zımparalayıp, bir kaç kat beyaz renge boyadım ve kurumasını bekledim.

Sonra budak doku yapacağım için üzerine bir kat da sütlü kahve rengi uyguladım. Yalnız, boyaya bir miktar Glaze Medium katarak, boyanın çabuk kurumasını engelledim. Böylece ben budak doku yapma aparatıyla çalışırken, boya da kurumayacak ve bana izin verecekti. Bu izne gerçekten ihtiyacım vardı :) İlk kez budak dokusu çalışacağım için, yap boz tahtasına döneceğini kestirebiliyordum :) Şaka bir yana, bu medium mutlaka gerekli...
İkinci rengi uyguladıktan sonra, aparatı boyalı yüzeyin üst tarafından başlayarak aşağı doğru çektim. Tam bir budak görünümü vermek için, arada bir, bileğimi hareket ettirerek dairesel şekillerin oluşmasını sağladım. Düzgün bir görünüm elde edene kadar, fırçayla boyayı düzeltip, tekrar tekrar denenebiliyor. Ben de defalarca öyle yaptım zaten :) 
Her yüzeyi ayrı ayrı boyayarak çalıştım. Yani ikinci rengi tek seferde uygulamadım. Bir yüzeye doku verdikten sonra diğer yüzeyi boyadım. 
Budak doku aparatının fotoğrafını çekmemişim ama bütün yapı marketlerde satılıyor. 

Budak doku oluşturma kısmı çok zevkli. Biraz el alışkanlığı da gerektiriyor. Benim bu ilk denemem... Objenin çatısı beni biraz zorlasa da, aldığım en iyi sonuç bu oldu :)

Çatısı için de epey düşündüm. Kırmızı bir çatı yapma fikri de geldi evdekilerden :) Fakat benim aklım, daha önce Ece'nin taa 2011'de yayınlanan programda yaptığı evde kalmıştı...
Nasıl da güzel ama değil mi? Bu fotoğrafı bulabilmek için Ece'nin blogunda epey dolaştım. Şikayetçi değilim elbette, benim için zevkti :)

Neyse efendim, çatısını da fistoları sıra sıra silikon tabancasıyla yapıştırarak bitirdim. Kalan hamurumdan bir kalp yaptım ve kırmızıya boyayarak çatıya yapıştırdım.
 Daha sonra da bütün yüzeylere hamur kabartma ve dekupaj uygulayarak bitirdim. Tabii ki verniklemeyi de ihmal etmedim. 
Yalnız Ece'nin evini görünce, bir şey fark ettim. Benim evimin kapısı yokmuş :) 

Herkese sevgi dolu bir evde mutlu bir hafta sonu dilerim...



34 yorum:

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Günaydın Periciğim!
Şahane evine yaptığım ziyaretle bu güzel günüm daha da güzelleşti. Ellerine sağlık!

Unknown dedi ki...

eline sağlık cnm. çok şirinmiş bayıldım.

Nuray İnçak dedi ki...

Ay ay harika olmuş çok büyük bir emek var çatıda ayrıca çok güzel olmuş ellerinize sağlık.Sevgilerimle

projecantasi dedi ki...

Çok çok güzel olmuş. Çatısı hele bir harika ve budak dokusunda ustalaşmışsın bile.
Ilk ev yapılarının da kapıları yokmuş. Baca olmasa da ustten bir delikten girilirmis. :)

Unknown dedi ki...

Çok güzel bir çalışma olmuş,budak doku çalışması çok yakışmış ellerinize emeğinize sağlık.Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Çok ama çok güzel olmuş.Ben de Suluhan'da iki gün önce ahşap ev baktım ama kalmadı dediler.Sizin emeğinizi görüce daha çok yapasım geldi şimdi.Ellerinize sağlık :)

NEFİSE dedi ki...

Allaah..çok şirin olmuş bu...ellerine sağlık,güle güle kullan.:)

Nilgünden gülücükler - El işi sitesi dedi ki...

Çok güzel bir ev olmuş,günümü şenlendirdi.Budak doku çok başarılı çalışılmış,tavanda değişik olmuş.Çok beğendim,ellerinize sağlık.Sevgiler..

hobivakti dedi ki...

Çook güzel olmuş, bu kutudan bende istiyorum, bakalım bulursam alacam. :)

Ellerine sağlık.

!! HASKUMAS !! dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık mendillik olarak çok güzel bir fikir

twinpeakprimitives dedi ki...

Ne kadar güzel olmuş bu ev. Masal gibi.Ellerinize sağlık.

Güzel bir haftasonu dileklerim ve Sevgilerimle

Şehnaz dedi ki...

emek üzerine emek..ellerine kollarına sağlık..mut-te-şem olmuş

Unknown dedi ki...

Çok güzellll olmuş ellerinize sağlık.Kabartmalar,çatısı çok sevimli.Bende beklerim bloguma...

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

şahane olmuş.çok beğendim...

Unknown dedi ki...

ellerine saglik
benimde en cok zefk aaldigim bu evleri suslemek.ahsapta tabi
ellerine saglik
sevgiler

Cicideko dedi ki...

Ay bayıldım valla.ellerinize sağlık 😊

Banuca dedi ki...

Çok şeker ama bu evler, Serpil de yapmıştı, o zaman da kıskanmıştım, şimdi de sen, çok fenasınız ama yaaa, yapmayın böyle güzellikler :))

aksungur46 dedi ki...

perim evine bayıldım bizim bu ev sevdamız ne olacak ya,ellerine sağlık canım çok öptümmmm

bahar006 dedi ki...

Harika olmuş, ellerine sağlık:)

meralhobiart dedi ki...

Evin çok tatlı olmuş canım ellerine sağlık. Allah güle güle oturmayı nasip etsin:))

Cutecatsneslisunundukkan dedi ki...

HARİKA , NEFİS , ÇOK CİCİ , MUHTEŞEM .... DAHA NE YAZSAM Kİ ACABA :))
BAYILDIMMMM

Rainbow Gatherer dedi ki...

çok guzel =)
banada beklerim

AsOrTiK dedi ki...

senin evinin kapısının olmasınada gerek yok zaten. mendiller bacadan alınacak nasılsa:))) çok güzel olmuş, çok beğendim. eline, emeğine sağlık.
sevgilerimle

fiamma dedi ki...

Ayy ben bir yerlere yorum yazıyorum kayboluyor mu yoksa yazdığımı göndermeyi başaramıyor muyum? Bayıldım evine ben de evlere taktım yaaa ayy ilham verdi bana da:) İyi günlerde kullan, hem de fonksiyonel oluşu ayrı bir güzel...

ZEYNEP dedi ki...

Çok güzel bir ev olmuş. Hele çatısı çok şık. Bloğunuzun uzun zamandır takipçisiyim. Yaptığınız işlerin hepsi birbirinden renkli ve zevkli. Çoğu zaman örnek aldım çalışmalarınızı. İnşallah birgün sizde benim çalışmalarımı görmeye bloğuma gelirsiniz. Hoşçakalın

Nalan Ünal dedi ki...

Kapısı olmasa ne yazar, bacası var işte:) budak doku da ev de çok güzel olmuş Serap'çım, ellerine sağlık.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Colette, geç oldu ama günaydın :) Evime hoş geldin :) Çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Selma's World, çok teşekkür ederim :)

Nuray İnçak, çok teşekkür ederim :) Çok zevkle çalıştım...
Sevgiler...

Proje Çantası, çok teşekkür ederim canım :) Budak dokuda tam yapıyorum derken yüzey bitiyor :) Daha iyi olabilirdi aslında... Bu ev de o evlerden işte :)

Mehtap Kaya, çok teşekkür ederim :)
Sevgiler...

Butikrabia, çok teşekkür ederim :) İnşallah bulur, siz de yaparsınız...

Nefise'cim, çok teşekkür ederim :) Arnavutköy şenliği için yapmıştım. Kullanmıyorum valla öyle duruyor :)

Nilgün'den Gülücükler, çok teşekkür ederim :) Bence de neşeli bir çalışma oldu...

Hobivakti, çok değişik şekillerde çalışılabilir bir obje. Senin elinde kim bilir nasıl güzel olur... Çok teşekkür ederim canım :)

Haskumas, evet sevimli bir mendillik bu :) Çok teşekkür ederim :)

Nurdan Kanber, haklısınız, çocuk odaları için de düşünülebilir... Çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Şehnaz'cım, çok teşekkür ederim :)

Burçin Noyan, çok teşekkür ederim :) Gelirim elbette...

Alanay'cım, çok teşekkür ederim :)

Cihan ablacım, çok teşekkür ederim :) Sen evleri süslüyorsun ama senin evin de çok süslü, bayılıyorum o görüntülere...

Cicideko, çok teşekkür ederim :)

Banu ablacım, sen daha şekersin... Çok teşekkür ederim :) Serpil ablamın yaptığını kaçırmışım ben, gidip bakayım...

Serpil ablacım, ne olacak ablacım, gördüğümüz her evi boyayıp, süsleyeceğiz sanırım. Ben de çok keyif alıyorum ama yer sorunu olduğundan frenliyorum kendimi... Sen de yapmışsın bundan, blogunu kurcalamaya geliyorum :) Çok teşekkür ederim :)

Bahar006, çok teşekkür ederim :)

Neslihan Metin, bütün güzel sözleri yazmışsın :) Çok teşekkür ederim :)

Rainbow Gatherer, çok teşekkür ederim :) Gelirim...

Asortik, çok teşekkür ederim canım :) Evet önemli olan bacası :)
Sevgiler...

Fiamma'cım, önce Facebook sayfama yorum yapmıştın, onu mu hatırlıyorsun acaba? Sen şimdi bunun âlâsını yaparsın, mucit kadın :) Aslında bunu Arnavutköy şenliğinde görmüş olman lazım, gözünden kaçtı herhalde... Tabi o kadar cümbüş, şamata vardı ki... :)
Çok teşekkür ederim :)

Zeynep, çok teşekkür ederim :) Ne mutlu bana size fikir verebiliyorsam... Gelirim elbette ziyarete :)
Hoşçakalın.

Nalan'cım, önemli yeri bacası tabii ki :) Çok teşekkür ederim canım :)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Meral'cim, seni atlamışım tatlım yaa :( Çok teşekkür ederim :) Kahveye gel bir gün :) Kapı yok ama bacadan gireriz eve :)

Bak Bu Harika dedi ki...

Bayıldım ben bu eve ya. Varsın kapısı olmasın çok şirin ve çok süslü:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Bak Bu Harika, çok teşekkür ederim :) Neşeli bir ev oldu gerçekten :)

Unknown dedi ki...

merhaba ne kadar güzel bir ev böyle yine konuşturmuşsunuz yaratıcılığınızı.
Bloğum olmadan önce de takip ediyordum fakat yorum yazamıyordum. Şimdi yazmak nasip oldu.
Bende beklerim http://keceliislerdukkani.blogspot.com/

niL dedi ki...

ÇOK HARİKA OLMUŞ BAYILDIM. BU BUDAKLAMA İŞİNİ EN KISA ZAMANDA DENEYECEĞİM.ELLERİNİZE SAĞLIK.

Unknown dedi ki...

Bayıldım gerçekten.mükemmel olmuş.çok seviyorum ben evleri.ellerinize sağlık.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Keçeli İşler Dükkanı, çok teşekkür ederim :) Sevgiler...

Nil, çok teşekkür ederim. Budaklama tekniği çok zevkli :)

Feyza Altunay, çok teşekkür ederim. Benim de takıntılı olduğum bazı figürler vardır. Boş kalınca onları çizer bulurum kendimi. Bunlardan biri de ev figürü :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...