Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

29 Ocak 2013 Salı

Kolay Örgü Çocuk Bereleri


Çoktandır örgü örmeye ara vermiştim. Sanırım bunda çocukların büyümesi de büyük etken. Büyüdükçe boyutlar da büyüdüğü için, öyle kazak, hırka gibi şeyler örmeye cesaretim yok :) Yine de atkı, bere gibi çabuk bitecek şeylerle örgü örme hevesimi almış oluyorum... 
Elimdeki ipleri değerlendirmek için kızıma iki tane şapka ördüm. 
Zaten fotoğraflardan da anlaşıldığı üzere, çok kolay bir bere. Lastikten sonra düz örgü örülüp, tepesi büzülüyor. Önce kenarını diktim, sonra tepesini büzmeden önce, tığ ile kırmızı renkle bir sıra sık iğne yaptım. Yine kırmızıyla, kocaman bir fiyonk yaptım, tabii kızım buna bayıldı :)
 İkinci beremiz de oldukça basit... Yine lastikten sonra düz örgüyle devam ettim. Bunu biraz daha uzun ördüm. Bu sefer, tepede kalan ilmekleri kesmeden, içinden ip geçirerek büzdürdüm ve kenarını diktim. Daha sonra, beyaz ipi iki kat yaparak zincirler çektim ve püskülü oluşturdum. Püskülün ucuna da sevgili Sesiber'in gönderdiği keçe kırpıntılarından çiçekler kestim. Püsküllerin ucuna bu çiçekleri diktim. Ortasına düğme dikip, süsleme işlemini tamamladım. En zevkli kısmı, süsleme kısmı zaten... Bir de keçeyle uğraşmak, çok keyif verdi :)
İşte bunlar da keçelerim :) Sesiber'in blogunu takip edin, arada keçeler biriktikçe haber veriyor...

 Nazlı mankenim, poz vermekten pek sıkıldı :) Hava çok soğuk, biraz kar yağar gibi oldu önceki gün fakat devam etmedi. Aslında kar yağsa da şöyle dışarıda fotoğraf çeksem diye bekledim ama olmadı... 
 İşte böyle, tatilde evdeyiz. Boool bol canımız sıkılıyor. Kızımla faaliyet yapıyoruz ama o bir sonraki posta kalsın...
Size Pati'nin fotoğrafıyla veda edeyim. 
Bütün yavrulara ve öğretmenlere iyi tatiller :)


11 yorum:

Cebimdeki renkler dedi ki...

Çok şeker olmuş her ikisi de. Lara'ya da çok yakışmış.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Cebimdeki Renkler, çok teşekkür ederim canım :) Senin Lara'ya da yaparız :)

Çilekli Mektubum dedi ki...

Ikisine de bayildim,cok guzel olmuslar,iyi gunlerde kullanilsinlar.Ben de bu aralar tig isi ve orguyu cok severek yapiyorum,su pembe olanindan kendime bile orebilirim yani :) cok guzel.
Sevgiler.

Huzur Moda dedi ki...

ikiside cok hos olmus bayildim
sesi abla bole artan kecelerimi veriyor...dunya kadarmis valla neler yapilir onlarla...bende takip edeyim bariii

meralhobiart dedi ki...

Berelerin her ikiside harika olmuşlar Serapcım ellerine sağlık keçe çiçeklere bayıldım.Nazlı mankenin çok harika çıkmış maşallah..

Bende sesiberi takip edeyim bari belki banada düşer bu keçelerden.

En sona patiyi sakladım Allahım ne tatlı şey öyle sanki peluş oyuncak gibi hele gözleri maşallah diyeyimde nazarım değmesin tatlişkoya :)))

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel olmuşlar örgüde pişti olmuşuz bende şu an bere örüyorum bu model dolu ip aldım çeşit çeşit yaparım artık:) Allah bağışlasın güzel kızına çok yakışmış maşallah,minnoş kedininede el sallıyorum,buarada sesiberi takip ediyorum bende ama keçe kırpımtılarında işe yarar birşeyler çıkıyormu bari nasıl değerlendiriyorsun canım? sevgilerimle

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

tekrar keçe kırpıntılarına baktım veeee buldum:))) mesela senin yaptığın gibi minik süsler,keçeden yapılmış ürünlerin çeşitli yerlerini tamamlamada falan demi kıyısından köşesinden çıkar doğru,inşallah bende denk gelirim gönderim yapacağı zaman,komşuda pişer bizdede düşer:))))

Nilgün Komar dedi ki...

ellerine sağlık ikiside çok şık

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Çilekli Mektubum, çok teşekkür ederim :) Boş durmaktansa oyalanıyorum böyle ufak tefek işlerle işte :) Pembe olanı ben de denedim, gayet güzel duruyor :) Yapabilirsin yani kendine :)

Huzur Moda, çok teşekkür ederim :) Evet arada birikince isteyenlere gönderiyor. Ben de bu kadar çok geleceğini tahmin etmemiştim :)

Meral'cim, çok teşekkürler canım. Lara, of daha bitmedi mi diyerek çektirdi resimleri :) Evet takipte kal Sibel'i... Özellikle süslemeler için çok güzel :)
Pati de teşekkür ediyor teyzesi :)

Özlem Özbek Karaca, çok teşekkür ederim :) Bere örmeyi seviyorum. Çabuk bitiyor ya ondan herhalde :)
Pati de sana pati sallıyor :)
Bu keçelerle öyle büyük parçalar yapılmaz elbette ama deneme ve süsleme yapmak için çok uygun. Bir de benim gibi acemiler için de hazine gibi :) Aklımda bir sürü proje var aslında... Bir sonraki postumda da keçe var :)
Sevgiler.

Nilgün'cüm, çok teşekkür ederim canım :)

Rengarenk Hobiler dedi ki...

Valla hem bu kadar kolay hemde bu kadar guzel olması gercçekten çok hoş olmuş ellerinize sağlık

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Rengarenk Hobiler, neredeyse bir sene sonra yorumunuza teşekkür ediyorum ya, bravo bana :(
Blogumdaki fotoğraflar kaybolmuş diye bakarken, yeni fark ettim...
Çok teşekkür ederim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...