Hayal gücü ve yaratıcılık, bilgiden daha önemlidir. Bilginin sınırı var, ama hayal gücü tüm evreni kucaklar...
A. Einstein

17 Ekim 2010 Pazar

Yakma Çiçekler

 Kenarlarını yakarak yaptığım bu çiçeğimi, şeker gibi  küçük bir hanıma hediye ettim. Kendim bu kadar büyüğünü takamıyorum ya, o yüzden ona, kocaman çiçekli bir saç bandı yaptım :)  Uzun, dümdüz saçlarına yandan taktı ve çok yakıştı...

Cansu'nun başındayken fotoğraflamadığıma üzüldüm. Güle güle kullan Cansu'cum.




Siyah gülü ise eşimin kardeşi için yaptım. Kendisi tangoyla ilgilendiği için, ona böyle bir aksesuar yapmak istedim. Bu sefer arkasına ince lastik yerine siyah, organze kurdele diktim. İster saçına, topuzuna takabilir, isterse, boynuna bağlayabilir. 

Güle güle kullan Özlem'cim, canım görümceciğim :) (hiç sevmiyorum bu kelimeyi de...)

 Hani lastik takmamıştın, diyeceksiniz biliyorum. Ama bunu da kızıma yaptım. Daha doğrusu yapmak zorunda kaldım :) Halasını örnek aldığından, illa ona da yapmamı istedi. Oysa daha önce ona bu saç bandından yapmıştım. Aslında laf aramızda iyi de oldu. Arada ben de kullanıyorum :)




  Nasıl yaptığıma gelince; tül veya organzeyle çok güzel oluyor. Kalın kumaşlarla da denedim, o da daha farklı duruyor.  Kumaşımızdan, büyükten küçüğe doğru, çeşitli boylarda daireler kesiyoruz. Daha sonra kenarlarını muma tutarak, biraz yakıyoruz. Aslında "yakma çiçek" dense de tam anlamıyla yakmıyoruz elbette. Daireleri mumun üzerine oldukça yukarıdan tutup, kenarının hafifçe büzüşmesini sağlıyoruz. Aslında "mumla yapmayın, is oluyor" diyenler de var. Fakat ben böyle bir sorunla karşılaşmadım.Bütün dairelerin kenarlarını yaktıktan sonra, sırasıyla istediğimiz kadar üst üste koyup, dikiyoruz. Ortasına da boncuk dikiyoruz. Çiçeğimiz hazır oluyor böylece. Her yerde kullanılabilecek zarif çiçeklerimizin yapımı bu kadar basit işte :) Hepinize kolay gelsin.
*Aman ellere ve çocuklara dikkat!...
Not: Fotoğrafları biraz abartmış olabilirim, sonuçta üç tane çiçek ama, kıyamadım çektiğim fotoğraflara... Öyle güzel görünüyorlar ki... Üstelik hepsi bu kadar da değil :)


32 yorum:

Stil Direktoru dedi ki...

Etsy halt etmiş çok güzel olmuş canım

Bayram Kombesi dedi ki...

Ellerine saglik peri, mor olan daha cok kendini belli etmis, ellerine saglik, cok begendim.

Adsız dedi ki...

gerçekten çok güzeller yade severek takıyo halası tekrardan teşekkür ederiz eline emeğine sağlık ....y.y

tatlıhayat dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerinize sağlık..bende taftadan yapmıştım o da çok güzel oluyor.Sevgiyle...

Nedret dedi ki...

Al benden de o kadar. Çok fotoğraf olmalı çook:)))
Ellerine sağlık. Çok güzeller.

Müge Arıkan dedi ki...

benden merakla sorduğun yemeni kolye gibi ben de senden bu çiçeği vakti zamanında öğrenmiştim..hey hat..ne sen yemeniyi ne de ben bu çiçeği çok beğendiğim halde yapamamıştıkk..çok güzel pericim çok..

Sibelin Hobi Dünyası ... dedi ki...

Ellerine sağlık Pericim, eee adın üstünde "Marifetli Peri" :D Ben de bir türlü elime alamadım daha, bende tafta kumalar var onalrı değerlendireyim diyordum ama şu sıralar zor. Harika görünüyorlar, hem ben de bol bol resim çekerim, yayınlarım senin gibi, çok da güzel oluyor görselleyince zaten :D Sevgiler...

Senem KAPTAN dedi ki...

renkleri de kendileri de harika görünüyorlar..

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Çok güzel olmuş.Hiç denemedim.Denemeliyim.
Sevgiler:)

Lavanta Bahçesi dedi ki...

süper güzel olmuşlar, bravo, ellerine sağlık .)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Eda'cım, ne hoş bir iltifat... Şımardım şimdi, hep bunlardan yapmak istiyorum:) Çok teşekkürler.

Bayram Kombesi, siyah da güzel ama canlı renkler daha güzel çıkıyor fotoğraflarda da. Çok teşekkür ederim.

Adsızım benim, Yasemin'cim sağol canım:)

Tatlıhayat, taftaya benzer bir kumaşla ben de çalışmıştım ama en çok bu tarzdaki kumaşları sevdim. Çok teşekkürler, sevgiler.

Nedret Ablacım, içim rahatladı:) Çok fotoğraf koyuyorsun diyenlere, Nedret ablam öyle istiyor diyeceğim:) Çok teşekkür ederim.

Müge'cim, haklısın valla ne diyeyim. Bir sürü yemeni aldım ama elim gitmedi bir türlü. Sanırım seninkiler kadar güzel olmayacağından korkuyorum. Kendime yapacağım ama kararlıyım:) Canım, kullanırım takılarımda dersen ben sana zevkle yaparım bunlardan. İstersen bana mail at. Çok teşekkür ederim.

Sibel'cim, kursa gittiğini biliyorum. Merakla bekliyorum çalışmalarını. Sen de benim gibi her dala el atanlardansın:) Keçe de almışsın, hadi bakalım neler çıkacak... Bu çiçekler çok basit, arada rahatlamak için bile yapabilirsin. Çok da zevkli. Teşekkür ederim.

Senem, hoşgeldin:) Çok teşekkür ederim.

Şanslı'cım, hemen dene bence. Zaten malzeme sıkıntısı da yok bu çalışmada. Belki iç sıkıntın da geçer bu sayede:) Teşekkürler canım.

Lavanta Bahçesi, Beğenmene sevindim, çok teşekkürler:)

hobivakti dedi ki...

Çok güzel olmuş hepside. Ellerine sağlık.

Pembesinede bayıldım. :)

Adsız dedi ki...

Hepsi harika olmuşlar bayılıyorum bu çiçeklere ama hiç denemedimm bu akşam denesem mi ne :)

Sevgiler

tesetturasktir.blogspot.com

zeynep bayram dedi ki...

çok marifetlisin.........güzel olmuş ayrıca bol,bol resimde iyi oluyor..

Şeri dedi ki...

bu organze çiçeklerin yapımını derya baykalın programında izlemiştim. çok hoş duruyorlar. sende çok zarif yapmışşsın.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Hobi Vakti, çok teşekkür ederim canım:)

Tesettür Aşktır, ben yorumunu yanıtlayana kadar sen yapmışsındır belki. Hoşgeldin:) Teşekkür ederim.

Zeynep'cim, çok basit canım bunlar sen de yap. Ben bayılıyorum zaten fotoğraf çekmeye. Kendimi kaybediyorum:) Çok teşekkür ederim canım.

Şeri, ben orada izlemedim ama, yapan çok var. Bu çiçeklerin ustaları var. Çok teşekkür ederim.

Gülen Tezer dedi ki...

Peri'm; neden bu kadar az fotoğraf diye düşünmüştüm ki bu kez sen kendine haksızlık etmişsin. Daha çok fotoğraf koy ki göz ve gönlümüz, bakış açımız şenlensin. Bu fotoğraf yeteneksizi de açı bakışı kapsın ama değil mi? Yakma ççeklerden broşlarım var, bizimgibiler'imin armağanı. Kullanıyorum, çok hoş duruyor.
Seninkiler de çok güzel ve romantik olmuş. Tango için de ideal aksesuvar. Ellerine sağlık, güzel kızımız da güzel güle kullansın.
Öpüyorum canım perimi.. Volkan ve Lara'mı..

YETENEK-SİZİN dedi ki...

şahane olmuş saç bantlarınız, hakikaten marifetli bir perisiniz

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Gülen'cim benim, aslında benim pek bir marifetim yok, marifet makinede. Beyaz zemin sağlıyorum, gün ışığında ve flaşsız çekim yapıyorum. Çok fotoğraf koymak istiyorum da, birbirinin tekrarı fotoğraflardan sıkılınır mı acaba diye düşünüyorum. Ne kadar düşünceliyimdir, bilirsin:)) Teşekkür ederim canım. Bugün de sesini duymak iyi geldi...

Yetenek-Sizin, teşekkür ederim canım:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Gülen'cim benim, aslında benim pek bir marifetim yok, marifet makinede. Beyaz zemin sağlıyorum, gün ışığında ve flaşsız çekim yapıyorum. Çok fotoğraf koymak istiyorum da, birbirinin tekrarı fotoğraflardan sıkılınır mı acaba diye düşünüyorum. Ne kadar düşünceliyimdir, bilirsin:)) Teşekkür ederim canım. Bugün de sesini duymak iyi geldi...

Yetenek-Sizin, teşekkür ederim canım:)

Creative Mind dedi ki...

These are really cute...decent...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Creative Mind, thank you very much:)

Fidan Başaran dedi ki...

çok güzeller çokkkkkkkk:)))))

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Fidoş'um, sağol tatlım :)

nesrin dedi ki...

Cok zarif görünüyorlar. Sevgiler...

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Çok teşekkür ederim Nesrin. Sevgiler.

yasmin dedi ki...

çok zevkli gibi duruyor hemen denemek istiyorum..ellerine sağlık..

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Yasmin, sen de benim gibi boşsun herhalde bu akşam:) Gerçekten çok zevkli ve çok kolay bir çalışma. Mutlaka denemelisin. Çok teşekkürler:)

mahmur prenses dedi ki...

lila mor olanına bayıldım o küçük kız yerinde olmak istedim bir an :) ellerinize sağlık muhteşem olmuş.

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Mahmur Prenses, çok teşekkür ederim:)
Toplantıya gelemedin sanırım. Yoksa geldin de ben mi görmedim?

ordan burdan heryerden herşeyden dedi ki...

çok güzelllll bende yapmalıyım bende yapmalıyım bende yapmalıyım :)))))))))))))))))))

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Ordan Burdan Heryerden Herşeyden, sen de yap öyleyse:) Çok keyifli yapması da... Çok teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...